ESHOP
Leštící kotouček na skluznice - tvrdý - tmavomodrý
Tvrdá verze

Leštící kotouček na skluznice - tvrdý - tmavomodrý

Leštící kotouček (nejen) na skluznice / TVRDÝ / 2 varianty
320,00 Kč (12.31 €)
Skladem
Vložit do košíku
ks
Katalogové číslo: 8128
Záruka:24 měsíců
Cena bez DPH:264,46 Kč (10.17 €)
Cena vč. DPH:320,00 Kč (12.31 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze

LEŠTÍCÍ KOTOUČEK na skluznice

- tmavomodrý / TVRDÝ -

Pro leštění suchých skluznic (skvělé pod stoupací pásy) / pro opravy skluznic.

Parametry:

  • hrubý nylon s brusivem
  • ocelová stopka pro vrtačku
  • vnější průměr 10cm
  • max. ot. 4500
  • doporučené otáčky pro skluznice - do 2500 pro leštění na sucho / do 2000 pro jemný voskový film

Připravili jsme pro Vás naprosto geniální a ojedinělou nabídku...
Celý rok jsem pracoval na vylepšení "domácí technologie" na voskování, opravy a servis skluznic lyží - a výsledek je přímo geniální.
Nabízíme Vám nyní sadu přípravků a nářadí, jejichž pomocí dokážete téměř na profesionální úrovni opravit - vyleštit - a navoskovat skluznice Vašich lyží.

Častý problém velké části lyží jsou tzv. "chlupaté skluznice".
Nemusí to být ani po delším používání "na sucho" = bez vosků. Často s tímto problémem bojují lyžaři i u úplně nových lyží, které často nemají dokonale vyleštěné skluznice - nebo u lyží, které přijdou ze servisu a ten se na nich doslova "podepsal".

Rozdíl po leštění:

Rozdíl skluznic po vyleštění


Výsledek leštění suché "chlupaté skluznice" tvrdým kotoučkem:
Výsledek leštění "chlupaté" skluznice

Ze skluznic trčí chloupky (foto nahoře) které brzdí - lyže nejedou - a vyleštění skluznic domácí cestou je (bylo) neřešitelné. Je nutné vyhledat servis se speciálním vysokoobrátkovým strojem na úpravu skluznic - a cca za 500,- Kč máte skluznice zase jako nové...
(Pokud tedy nebyla původní chyba ve výrobě, kde na Vaše lyže nalepili skluznici "obráceně" - tedy proti směru lisování ve výrobě. Znám výrobce, který tohle umí skvěle! ).

Nabízený kotouček vyleští každou skluznici do zrcadlového lesku.
Pro 100 % odstranění jemných chloupků je nutné leštit ve čtyřech směrech:

  • po délce skluznice - ve směru od špiček k patě
  • napříč skluznice - zleva doprava
  • napříč skluznice - zprava doleva podél skluznice - od špičky k patě

Tímto způsobem docílíte 100% čisté a vytvrzené skluznice.

Problém bývá ale i jinde ...

Po každém lyžování skluznice zešednou - problém.
Tmavou barvu sice vrátíte zažehlením vosku - ale po lyžování jsme kde jsme byli.
A denně zažehlovat - problém.
Hlavně - pokud voskujete na zešedlou skluznici, nanášíte vosk na volné mikročástečky povrchu - a ty opět vosk nedrží dokonale. Před voskováním je ideální skluznice nasucho přeleštit a mikrovrstvičku volného materiálu odstranit.
Poté jemným smirkem (hrubost cca 150) celou skluznici "počmýrejte" - aby se měl vosk čeho chytit. Je to stejný princip, jako když lakujte karoserii = plech.

Problém hrubých a nevyleštěných skluznici je i pro skialpinistické lyže - na šedivé skluznici nedrží dokonale pásy a především - poškozuje se lepící vrstva při odlepování pásu - skluznice pod pásem musí být suchá, hladká a bez nečistot - vyleštěná - voskujeme až před sjezdem, případně po zaleštění doma, ale jen mikrovrstvou speciálního vosku.

I tady pomůže tvrdý kotouček - ze šedivé skluznice uděláte za sucha a za studena opět nový, lesklý a maximálně přilnavý povrch i pro stoupací pásy - výsledek po leštění zešedlé skluznice - tvrdým kotoučkem:

Výsledek leštění "suché skluznice"
Výsledek leštění suché skuznice


Video - jak postupovat: https://www.youtube.com/watch?v=etrdkfOy_7oOdkaz

Také po každé opravě (zalévání rýh) jsou skluznice hrubé (při použití smirkového plátna, které skvěle skluznici srovná - ale zároveň zdrsní) =  tvrdý kotouček Vám skluznice vrátí opět do původního stavu nové lyže. Zároveň vám po přeleštění okamžitě ukáže, kde ještě po zakápání zůstal hrbolek - co je ještě nutné srovnat smirkem... 

A nejde pouze o leštění suchých skluznic - k lyžování patří i voskování.

Servis je skutečně drahý a "nehospodárný" - za voskování vypláznete 150 - 250 Kč a odpoledne můžete dát lyže na "mašinu" znovu.
Denní zažehlování nepřichází v úvahu a voskování za studena moc "nedrží".

Přeleštění vosku a jeho "zapečení" do skluznic je pouhou rukou (korkem) nedostatečné a nemožné - vosk moc dlouho nevydrží - i kvalitní rozleštění je opravdu problém / pro leštění vosku používáme kombinaci obou kotoučků -

  • nejprve nanést vosk zasucha na hrubou skluznici . jen velice jemně !
  • vyleštit skluznici tvrdým kotoučkem - zaleštit vosk do pórů - přebytek odletí
  • znovu nanést plošně za sucha tvrdý vosk - nekřížkovat, nanášejte ploškou vosku - vyleštit měkým (světlým) kotoučkem
    - hrubší povrch vrstvy vosku přípdně srovnejte korkem nebo jemným smirkem
  • pro měkké vosky = tekuté - stačí po zaschnutí vosku přeleštění světlým kotoučkem / na závěr flanelem
  • tvrdý vosk můžete také nanést plošně za sucha - poté rozpustit horkovzdušnou pistolí, rozetřít přitom plošně po skluznici, a po vychladnutí skluznice pak jemným kortoučkem vyleštit - na závěr korek - flanel - hotovo.

I pro některé tvrdé vosky nanesené v hodně tenké vrstvě (pouze "počmáráním skluznice") můžete využít světlý kotouček - postup, návod a výsledek viz. následující video: Nanášení a leštění voskůOdkaz

Postup je velice jednoduchý - a výsledek je opravdu na profesionální úrovni.

Vosky všeobecně nedrží na skluznici více jak cca 30-40km, tímto postupem prodloužíte jejich "výdrž" sice jen o cca 10-20km - ale skluz je neskutečný... také ulehčení práce a ušetření hory vosků (jinak rozházených po podlaze po zažehlování) má svůj význam - a opravdu - stojí to za to.

Osobně používám tvrdý kotouček na úpravy suchých skluznic / jemný na leštění vosku.
Tvrdý kotouček umí i odstranit jemnou rez z hran, přebytečný vosk z hrany, vyleští povrch tvrdého dřeva atd. atd....

TRIK - potřebujete odstranit jemnou rez z povrchu kovu a přitom povrch neporušit?

Pusťte vrtačku obráceně, než se točí pro leštění skluznic.
"Štětiny" kotoučku si časem trochu lehnou. Pokud pustíte vrtačku "proti štětinám" - nastane divadlo - štětiny berou o 300% více a dokáží z tvrdého materiálu odleštit i pěknou vrstvu.

NEPOUŽÍVEJTE obrácený chod NA PLASTY = na skluznice. Snad jen pro odstranění drobných rýh.
Okažitě porušíte povrch. Plasty (skluznice) leštěte pouze rotací kartáče stále jedním směrem = tak, jak si po čase štětiny "lehnou".

Postup leštění skluznic na sucho a nanášení a leštění vosků jsme Vám připravili ve videonávodu - více info v SERVISNÍM RÁDCI.

VIDEO:
Voskování vyleštěné skluzniceOdkaz  
Leštění skluznic pomocí kotoučkůOdkaz - (info - světle-červený kotouček nepoužíváme, plná náhrada je nabízený tmavo-modrý)

Logo WEX

VýrobceSRN
Zde můžete vložit Váš příspěvek / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek