BĚŽKY NEVEDEME = ANI NEPŮJČUJEME
Katalogové číslo: | 8588 |
Záruka: | 24 měsíců |
Cena bez DPH: | 16,53 Kč (0.66 €) |
Cena vč. DPH: | 20,00 Kč (0.8 €) |
Objednáváte: | 1 m |
Cena za 1 m: | 20,00 Kč (0.8 €) |
Speciální hmota pro opravu poškozených (černých) skluznic se skluznicí P-TEX - plnohodnotná náhrada za kofixové svíčky.
EKONOMICKÉ PROVEDENÍ - průměr drátu 3mm / objednáváte po 1m.
oprava zakapáním (zapálením)
Pro opravy menších rýh na skluznici klasickou metodou - zapálením drátu a zakapáním - nebo pomocí pájky / zatavením - zavařením.
Sehnali jsme pro Vás skvělý, tenký kofixový drát, který hoří a odkapává přesně tak, jak to pro vyplnění drobných rýh na skluznici potřebujete.
Pro nejmenší proud odkápavací hmoty nahněte drátek při hoření mírně plamenem NAHORU - materiál se nebude tak silně předehřívat a kapání se zpomalí. Ideál je zakapat vždy cca 10 cm - plamínek sfouknout a nechat drát ochladit (položit na plech).
Při naklonění hořící špičky směrem dolů se materiál velice rychle natavuje a příliš rychle odkapává.
Ideál - držte drátek vodorovně nebo plamínkem mírně nahoru - pak dochází k rovnoměrnému odtavování.
Také Vás brali čerti, když se u klasické kofixové svíčky materiál náhle roztekl jako vodopád - a kus horké svíčky vám upadl na skluznici - a dokonale se tam připekl?
Na malé rýhy je klasická kofixová svíčka poměrně silná - odtéká z ní příliš velký proud materiálu, který se rozlévá do široka i mimo rýhu - a který se pak musí beze zbytku a pracně odstranit - a smést do koše - vyhodit.
Z celkově zakapané plochy tak využijete sotva 1%.
Nabízený kofixový drát nabízí úspornější řešení - drát odtéká v tenčím proudu - v množství, kterým dokážete dokonale a pomalu vyplnit jakoukoliv rýhu ve skluznici a přitom pak odstraníte (a vyhodíte) nepoměrně menší množství materiálu.
Ve výsledku s tímto drátkem opravíte větší plochu (délku rýh), než s klasickou svíčkou. Minimalizuje se odpad - a tím vyspravíte i více poškozených míst.
Pro regulaci odkapávání stačí drát mírně naklonit hořícím koncem nahoru - plamínek přestane předehřívat materiál a ten hoří pouze na konci - a odkapávání se zpomalí.
Zakoupený drát má pouze dva konce. U deseti svíček je to 10 konců, které nelze na konci držet zapálené v ruce tak, aby svíčka vyhořela až do konce a které většinou vyhazujeme...
U drátu využijete téměř beze zbytku celou délku, protože počet konců je limitován délkou drátu - 10 svíček má 10 konců které vyhodíte / drát v délce X m opraví stejné množství rýh a nepoužitelný konec je jen jeden.
Můj TIP A RADA:
Pokud používáte klasické silnější kofixové svíčky, pak je téměř beze zbytku spotřebujete tak, že odpadový konec si napíchnete na delší a silnější špendlík - pořádně a do hloubky.
Zbytek kofixu pak držíte za špendlík - a hmota vám vyhoří téměř beze zbytku.
Pozor ale úplně na konci - posledních 3-5mm ze špendlíku stejně spadne, i kdyby jste dělali cokoliv. Špendlík se ohřeje a hmota prostě odpadne - proto končete dříve - ale i tak vyhazujete o 80% méně zbytku, než když držíte konec rukou.
Více k opravám skluznic najdete ZDE.
Větší poškození každopádně svěřte servisu - větší plochy Vám jinak po nějaké době popraskají a vydrolí se...
To platí především při zakapávání - pokud použijete pro odtavování drátu pájku, bude hmota držet mnohem lépe - nevyhoří z ní lepidlo - a nebude tak praskat.
Videonápověda pro nanášení zapálením = postup stejný jako u klasické kofixové svíčky
Náš další tip
Pokud požadujete téměř původní tvrdost naneseného materiálu, jako je původní skluznice, není ideální materiál drátu PŘEPÁLIT = zapálit. Drátek nejen změkne, ale také se z něj vypálí lepící složka... a hmota má pak menší pevnost a přilnavost. To platí i u kofixové svíčky.
Ideální - na nanesení materiálu použijte jemnou elektrikářskou pájku s upraveným hrotem. Materiál utavujte z drátu, a nanášejte jej do rýhy - a uhlazujte po délce rýhy. Nanesený materiál se nepřepálí a jeho tvrdost je vyšší díky originální struktuře (nic se neodpaří) a skvěle se opracovává.
Zavařujte pouze plnou teplotou - malá teplota pájky = materiál skluznice a drátu se nespojí.
Takto nanesený materiál pak lze srovnat na skluznici ideálně pomocí struhátka - rašple na dřevo nebo sádrokarton, pomocí které nanesenou nerovnost bez námahy srovnáte, dorovnáte ocelovou špachtlí nebo jinou hranou - a nakonec doleštíte/dobrousíte smirkovým papírem. Takto zacelené rýhy drží téměř jako původní skluznice.
Rýhy při okraji skluznice a podél hran jsou nebezpečné - pokud je včas neopravíte, hrozí i vytržení hrany, která se snáze zachytí ve smyku o tvrdší nerovnosti na sjezdovce. Klasický měký kofix ale u hrany moc nedrží - nabízíme Vám proto také speciální materiál - COPOLYMER METAL GRIP se zvýšenou přilnavostí k oceli = ke hranám.
Další servisní rady najdete pod tímto odkazem .
NÁŠ poslední TIP "pod čarou":
- potřebujete opravit prasklý plastový nárazník na Vašem automobilu?
- potřebujete svařit jakýkoliv plastový díl černé barvy - prasklý, ulomený apod.?
Vyzkoušejet tento postup:
A JE TO :-)
Průměr | 3 mm |
---|---|
Barva | černá |
Výrobce | MONTANA |
Materiál | P-Tex |
Nanášení | pistolí - pájkou - zakapáním |