Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!

ESHOP
Brousek na hrany SKI-MAN Racing Sharp
Včetně pilníku
SKLADEM
Minimální poštovné

Brousek na hrany SKI-MAN Racing Sharp

Ostřič hran - pilník pro ostření hran - brousí od skluznice (86 - 89°) i z boku (0,5 - 1°)!
490,00 Kč (20,00 €)
Skladem
Vložit do košíku
ks
Katalogové číslo: 8611-1
Záruka:24 měsíců
Cena bez DPH:404,96 Kč (16,53 €)
Cena vč. DPH:490,00 Kč (20,00 €)
Kupujete: 1 Komplet
Cena za 1 Komplet: 490,00 Kč (20,00 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze

 Kombinovaný ostřič hran - SKI-MAN Racing Sharp

- pro ostření hran z boku i od skluznice

Poměrně spolehlivý brousek pro údržbu hran lyží. Díky 2 pozicím pilníku máte možnost broušení hran z boku i od skluznice.

  • z boku - nastavení na 86° / 87° / 88° a 89° / zde ke kterému číslu vložíte pilník, tolik stupňů brousíte - zezhora nevidíte číslo, kterým chcete brousit !!!
  • od skluznice - 0,5°/ 1° / ZDE POZOR ! Pozor   Jaké číslo vidíte po přiložení brousku na skluznici - to brousíte !!!
    Pokud po vložení pilníku a položení držáku na skluznici vidíte 1°- brousíte 1 ° / vkládání pilníku může zmást !
    Na přiloženém obrázku je to tady obráceně !!
  • š 6 cm / v 4 cm / rozměry plastu - d 10cm
  • pilník jemný - d 7,9 cm / š 2,2 cm

Jeden z mála ostřičů hran, kterým můžete naúhlovat hrany i od skluznice = možno upravit alespoň základní odklon hrany. 

Náš tip   Pro jednoduché přebroušení hrany od skluznice naprosto dostačující, díky velké ploše pilníku dlouhá výdrž - pilník je možno průběžně "doostřit".

Jak?

Malý fígl - NÁŠ OSVĚDČENÝ TIP:

  1. první způsob ostření je malý trik ze zámečnictví - po otupení drážek použijte mosazný (nebo ocelový) rotační kartáč do vrtačky. Pilník upněte do svěráku a leštěte po směru drážek - drážky se nejen vyčistí, ale i trochu naostří - ohnuté konce ostří se trochu obrousí - a pilník opět nějakou dobu bere jako nový.
    Pomáhá pro oba způsoby broušení - z boku i od skluznice
  2. druhý způsob ostření - pokud je pilník již hodně oběhaný, pak na koncích = na okrajích - vždy odeberte bruskou nepatrnou plošku = pilník zkraťte a tím naostřete koncové drážky. 
    Konce ploch se otupují nejvíce při broušení hran z boku - pilník je poměrně dlouhý a úplně rovný. Lyže mají ale radius = hrany jsou prohnuté. Proto bere každý takový pilník především na okrajích. Tam se otupí - a tam ho zkrátíte a do záběru se dostane ostrá = neopotřebovaná drážka. 

Tento pilník je možné z boků zkracovat až do délky cca 4-4,5 cm / pak už ve vodítku držet nebude.

Pro broušení hran z plochy skluznice funguje výše popsané naostření stejně - pokud odříznete konec pilníku (z jeho délky), pak se pro broušení hran z plochy pilník zasune do nové pozice = trochu více dovnitř. Tím se dostane hrana na místo, kde je pilník nepoužitý - a opět brousí jako nový...
Oceníte také možnost nastavení levák/pravák díky směrovému pilníku (obrácením pilníku ve vodítku).

Pro broušení z plochy skluznice se používá DELŠÍ část pilníku - NE ta krátká, která slouží pouze jako opora pro pilník protažený otvorem!
Pilník dokonale odbrousí i celou šířku hran, je pouze nutné si hlídat sklon, pod kterým jede vodítko po skluznici + čistotu vodítka. 

POZOR !  NEBRUŠTE NAVOSKOVANÉ LYŽE - pokud navoskujete lyže zažehlením vosku, větší výška vosku vám pozmění úhel broušení.
Navoskované hrany zhoršují také účinnost pilníku = nutné čištění drážek.

Další TIP:
Čím častěji budete brousit hrany od skluznice (odklon hran), pak i když dodržíte úhlování, budete mít čím dál více pocit, že hrany na začátku náklonu berou čím dál tím méně.
Je to proto, že když ubíráte moc často pouze materiál hrany, ta se pak ztenčuje a "utápí se pod skluznicí". Lyže pak kloužou po skluznici jako po másle - hrany jsou sice ostré, ale "zapoadly pod skluznici - proto nebrušte od skluznice moc často a pokud to musí být, pak můžete udělat dvě věci.

  1. po čase dejte skluznici přebrousit i když je ještě bez poškození = tím si skluznice "sedne" dolů zase na úroveň hran
  2. nebo nastavujte podruhé a potřetí od skluznice ostřejší odklon hrany - tím se dostane ostří zapadlé hrany lépe do záběru.

Často se po přebroušení skluznic a hran v servisu na některých lyžích náhle nedá vůbec jezit.

Čím širší a kratší lyže - tím větší problém...
Problém je většinou způsoben servisem - jeho vybavením a často i servisním technikem, který před broušením nezná / nezkontroluje - původní zabroušení = naúhlování hran - a to především úhel hran od skluznice.
Druhý problém je často neodstranění otřepu hrany, která pak doslova trčí směrem ke jezdovce - a na lyžích nelze smýkat..

Odklon hran - jak je hrana naúhlovaná odspodu lze jednoduchým pokusem zjistit právě tímto brouskem - původní ploška hrany je vždy tmavší než nově ořízlý kov = postup zkoušky:

  1. - nastavte úhel na brousku
  2. - jemně přejeďte pod nasvícením kousek hrany po délce
  3. - podle odhaleného světlejšího kovu poznáte odchylku od Vašeho úhlu
  4. - úhlování zkoušejte na třech místech - střed - špička - pata
  5. - některé lyže mají tzv. radiální tuning hran = hrana je po délce naúhlovaná rozdílně = jinak vepředu a vzadu a jinak pod botou

ZÁSADA - hrana má být nejostřejší vždy od špičky vázání k patě lyže.
P
řední část lyže (především lyže pod 140cm alespoň 20-30 cm) musí mít odklon min. 1° - 1,5 = lyže bude v bočním skluzu příjemnější, zbytek hrany ostřete na 0,5° (u lyží užších a starších) - u širších nových na 0,75-1°.
Všechny (naše) lyže mají pro čistější skluz odkloněné hrany od skluznice o -0,5 až -1°. Pokud Vám servis nově přebrousí hrany na stroji, který neumí hranu od skluznice naúhlovat - je tady obrovský problém... hrana je pak v rovině se skluznicí, lyže se koušou, nekloužou / nesmýkají, na některém druhu sněhu nesjedete ani z kopce dolů - a to čím kratší lyže, tím větší problém. Problém může nastat i tehdy, pokud nejsou podůhlované (odkloněné) alespoň "lopaty" - tedy přední část lyží ....

Úhlování hran od skluznice je 100x důležitější, než boční tuning.

Úhel "od skluznice" je nutné upravit podle poměru:

  • šířky a délky lyže
  • zatížení lyží (váha lyžaře)
  • převládajícího stylu (smyk / carv)

Naúhlovat hranu od skluznice tak jako výrobce umí dostatečně pouze hodně drahá a speciální mašinka - např. automat MONTANA = tzv. radiální tuning hran - a znovu - při klasickém broušení (tedy na pásu) je u lyží kratších než 140cm bezpodmínečně nutné hrany ručně podbrousit / srazit od skluznice o 0,5 až 1,5° podle výše uvedených parametrů..

Boční úhel hran není pro rekreační lyžování v podstatě vůbec důležitý... Jestli to "líznete" na 87, 88 nebo 89 - nebo dokonce na 89,5° nebo 90° - je to fuk. Pro rekreační lyžováni to nepoznáte.

Co pak ale poznáte, je rychlost tupení hrany.

Nejdéle vám vydrží "ostrá hrana" při 90° z boku - nejrychleji se otupí při 87° - a čím bude úhel menší, tím rychleji se hrana otupí - na tvrdém a technickém sněhu i za jeden den :-(
Osobně vždy při úhlování od skluznice "líznu" navíc i bok hran úhlem 90° - a lyže jsou pořád jako žiletky.

Boční úhlování hran má největší význam při závodním lyžování a především pro sportovní lyžování. Těch se ale tyto rady netýkají, tam už každý ví co mu nejvíce vyhovuje.

Na špičce lyže je účinek úhlování z boku v podstatě nulový - tam je mnohem důležitější úhel = odklon hran -  od skluznice.
A při převažujícím smyku? Můžete mít hrany z boku i 90° - a zaručuji, že i proti 75° nepoznáte vůbec nic. jenom se Vám hrana otupí (ohne) u menšího úhlu mnohem dřív.

Speciální úpravaBroušení od skluznice i z boku
PříslušenstvíPilník 80mm
VýrobceSKI-MAN
Rozměryv popisu zboží cm
Prošlo naším testemANO - v popisu zboží
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek
X

K ukládání nastavení a fungování všech funkcí webu využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, ignorovat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Povolit všechny cookies
NASTAVIT COOKIES
Nesouhlasím s plnou funkcí