Categories
Brousek na hrany - úhelník od skluznice - VOLA - 0,5-1,5°
Bez pilníku

Brousek na hrany - úhelník od skluznice - VOLA - 0,5-1,5°

Ostřič hran - úhelník - od skluznice. BEZ PILNÍKU (objednejte zvlášť)
990,00 Kč (39.6 €)
Skladem
Add to Cart
ks
List Number: 8267
Warranty:24 months
Price excluding VAT:818,18 Kč (32.73 €)
Price including VAT:990,00 Kč (39.6 €)
You buy: 1 polytopes without file
Price for 1 polytopes without file: 990,00 Kč (39.6 €)
Description
Parametres
Files and Links
Discussion

Ostřič hran VOLA BASE TooL

Úhlový držák pilníku pro ostření hran od skluznice

Profesionální brousek - úhlový pilník pro dokončovací práce na tuningu hran lyží a snowboardů.

Nepostradatelný úhleník pro dokončovací práce při tuningu hran. Díky větší ploše pilníku (můžete použít i svůj - jakýkoliv jemný pilník) dlouhodobá výdrž, možnost jemného nastavení - spolehlivá práce.

Jeden z mála ostřičů hran, kterým dokonale naúhlujete hranu od skluznice = odklon hrany. 

  • výměnný pilník možno doobjednat - případně možno použít / vložit jakýkoliv jemný pilník - otvor pro pilník 7x27mm - pro pilník tlustý cca 6mm - šířka do 26mm
  • kovový držák pilníku
  • úhlování hrany z plochy (odklon hran) plynule nastavitelné 0,5° až 1,5°
  • 100% přesnost - porovnáváno s úhlováním dosaženým na automatech MONTANA
  • celková š 6 cm /v 3 cm /d 14,5 cm

Pro jednoduché a přesné přebroušení hrany od skluznice naprosto dostačující, díky velké ploše pilníku dlouhá výdrž - možnost nastavení levák/pravák díky směrovému pilníku (obrácením pilníku ve vodítku).

Výborné vedení - při ostrém pilníku brousí i bez jakéhokoliv tlaku.
Dokonale odbrousí i celou šířku hran, je pouze nutné si hlídat sklon, pod kterým jede vodítko po skluznici + čistotu vodítka.

UPOZORNĚNÍ NEBRUŠTE NAVOSKOVANÉ LYŽE - pokud navoskujete lyže zažehlením vosku, větší výška vosku na skluznici vám pozmění úhel broušení !!! Navoskované hrany také zhoršují účinnost pilníku = nutné čištění drážek.

Často se po přebroušení skluznic a hran v servisu na některých lyžích náhle nedá vůbec jezit - problém nastává u většiny kratších lyží, které mají mnohem větší přítlak hran (měrný tlak na 1 délkový cm hrany) než lyže větších délek. 99,9 % servisů s tímto parametrem vůbec nepočítá, a lyže Vám dokáží dokonale znechutit.
Čím širší a kratší lyže - tím větší problém.
Problém je většinou způsoben servisem - jeho vybavením a často i servisním technikem, který před broušením nezná / nezkontroluje - původní zabroušení = naúhlování hran - a to především úhel hran od skluznice.
Jak je hrana naúhlovaná odspodu lze jednoduchým pokusem zjistit během několika vteřin právě tímto úhelníkem - starší, nějakou dobu používaná hrana je vždy tmavší než nově ořízlý kov - vyzkoušejte:

  • - nastavte odhadovaný úhel na brousku
  • - jemně přejeďte pod nasvícením kousek hrany po délce
  • - podle odhaleného světlejšího kovu poznáte odchylku od Vašeho úhlu
  • - přestavte úhelník / odhadem
  • - při dalším pokusu máte 100% přehled, jak lyže brousit
  • úhlování zkoušejte na třech místech - střed - špička - pata
  • některé lyže mají tzv. radiální tuning hran = hrana je po délce naúhlovaná rozdílně v různých částech lyže

ZÁSADA - hrana má být nejostřejší (nejmenší odklon) vždy až od špičky vázání k patě lyže
Přední část lyže (od špičky min. 20cm směrem k vázání) může mít o 0,5 - 1° větší odklon hrany od skluznice než zbytek hrany = lyže bude v bočním skluzu příjemnější, se stálým zachováním carvingového efektu. Platí především pro lyže do 140cm.
Lyže mají pro čistější skluz odkloněné hrany od skluznice o -0,5 až -1°. Pokud Vám servis nově přebrousí hrany na stroji, který neumí hranu od skluznice naúhlovat / odklonit - je tady obrovský problém.
Hrana je pak v rovině se skluznicí, lyže se koušou, nekloužou / nesmýkají, na některém druhu sněhu nesjedete ani z kopce dolů - a to čím kratší lyže, tím větší problém. Někdy stačí odklonit hrany pouze ve špičkách lyží - a máte náhle úplně jiné, odpočinkové lyže.
Naúhlování hran od skluznice je u kratších a širších lyží 100x důležitější, než boční tuning.

Úhel = odklon hran "od skluznice" je nutné upravit podle poměru:

  • šířky lyže
  • délky lyže
  • zatížení lyží (váha lyžaře)
  • převládajícího stylu (smyk / carv)

Naúhlovat hranu od skluznice tak jako výrobce umí dostatečně pouze hodně drahá a speciální mašinka - např. automat MONTANA = musí umět radiální tuning hran. Zároveň musí mít odpovídající znalosti i technik.
Při klasickém broušení bez automatu je bezpodmínečně nutné hrany ručně podbrousit / srazit od skluznice o 0,5 až 1,5° podle výše uvedených parametrů..

Boční úhel hran není pro rekreační lyžování v podstatě vůbec důležitý. Jestli to "líznete" na 87, 88 nebo 89 - nebo dokonce na 89,5°- je to fuk. Pro rekreační lyžováni to nepoznáte.

Co ale poznáte, je rychlost tupení hrany.
Nejdéle vám vydrží hrana s úhlem 90° z boku - nejrychleji se otupí při 87° a méně - u kratších nebo měkčích lyží na tvrdém a technickém sněhu i za jeden den :-(

Osobně nechávám boční úhlování od výrobce, jenom vždy při úhlování od skluznice "líznu" bok hran úhlem 89,5° - 90°  - a lyže jsou pořád jako žiletky.

Boční úhlování hran má největší význam při carvingu (a to především v okamžiku zahájení oblouku) a u závodního lyžování.
Na špičce je účinek úhlování z boku pro rekreační lyžování v podstatě nulový - mnohem důležitější je úhel od skluznice...

 A při převažujícím smyku? Můžete mít hrany z boku i 90°- a nepoznáte vůbec nic.....

WEX

VýrobceVOLA
Discussion is empty.
Add Post to Discussion