Prosíme - nepoužívejte v objednávkách a při registraci adresu GMAIL.COM !!
Katalogové číslo: | 8584-23* |
Záruka: | 24 měsíců |
Cena bez DPH: | 2 685,12 Kč (109,60 €) |
Cena vč. DPH: | 3 249,00 Kč (132,61 €) |
Základní cena: | 1 Pár do setu |
Cena za 1 Pár do setu: | 3 249,00 Kč (132,61 €) |
Barva černá / bílá (bílé okraje čelistí)
Co o vázání píše výrobce:
XPRESS je integrovaný systém vázání, který má lehkou kompozitovou konstrukci a je o 700g lehčí než tradiční vázání. Zvyšuje úroveň kontroly, usnadňuje ovládání a zároveň je velmi spolehlivé a jednoduché k použití. Vázání lze přizpůsobit na jednotlivé velikosti bot bez nářadí ( 258-386mm)
Vázání zajišťuje perfektní kompatibilitu s podrážkou (ISO 5355) "
Všechna vázání LOOK uvolňují sjezdovou botu v několika směrech, což pomáhá snížit riziko poranění při lyžování. Podrážka sjezdové boty je navíc pod neustálým tlakem, což je zárukou lepší kontroly a spolehlivé stability při sjezdu.
Doporučujeme pro hmotnost lyžaře do 100/110 kg
DIN 2,5 - 10
Lehounké vázání střední velikosti s posunovatelnou špičkou i patou na tvrdých dělených deskách - pro maximální délku podrážky 380 mm, vysoce odolný materiál - se střední výškou podložky - se zvýšenou podložkou pod patou.
Rentalové vázání = vázání lze jednoduchým způsobem = pouze rukou - přestavět na různé velikosti boty. Posuv špičky i paty je zajištěn samostatně, celým vázáním je tak možné posouvat i dopředu / dozadu a měnit/upravit si tak jízdní vlastnosti lyží. Délka předozadního posunu je závislá na délce podrážky (čím delší podrážka, tím menší rozsah podélného posunu).
Volte v případě, že si budete lyže občas měnit s jiným lyžařem a potřebujete občas přestavět vázání pro jiné velikosti bot - nebo využijete posun pro změnu jízdních vlastností lyží..
Částečně vyztuží střed lyže, ale zachová průhyb v jejím středu díky dělené tvrdé desce
Tento model vázání zajistí u lyží příjemný záběr hrany - zahájení carvingového oblouku měkčí, přechod z hrany na hranu bez prodlevy, i ve velkých rychlostech dobrý záběr hrany.
Díky vyvýšené patě oproti špičce tohle vázání v carvingovém oblouku ideálně dávkuje tlak pod patu vázání. U lyží zajišťuje dosažení vyšších rychlostí (lyže jsou rychlejší než s "rovným vázáním"), lyže jsou stabilnější v rychlostech a lyžař má lepší oporu o hrany např. na ledových plotnách.
U sportovní boty (s dostatečným "náklekem") zajistí tento model vázání ideální zatížení hrany i rozložení nerovnoměrného tlaku do hran lyží, především pro sportovní pojetí jízdy.
Zvlášť výhodné pro sportovní a rychlostní lyžování s větším podílem jízdy na hraně, pro jízdu v rozbředlém a hlubším sněhu.
Vázání zároveň umožňuje bezproblémové smýkání a u metrových lyží s ním dokážeme jízdní vlastnosti dokonale vyladit. lyže s tímto vázáním "méně zakopávají špičkou o nerovnostiů a jízda ve vyšších rychlostech je bezpečnější.
Vázání umožňuje změnu jízdních vlastností posunutím celého vázání dopředu / dozadu - především díky velice dlouhé desce si můžete "dolatit" i lyže kolem 140 cm podle libosti..
Při delších skluzech na tvrdších a především kratších lyžích můžete pocítit "chvění špiček" - vázání zajišťuje vyšší zatížení paty a mírné odlehčení špičky lyže.
Zároveň však velice výrazně tlumí údery do lyží způsobené přímým přejížděním nerovností = i ve vyšší rychlosti jsou lyže komfortnější.
POZOR! To však neznamená, že s tímto vázáním není možné smýkat - u dobře "naladěných lyží" to není žádný problém - vázání je skvělé i pro rekreační lyžování s vyšším podílem smyku, ale navíc (+ bonus) tento model vázání zajistí i popsané vlastnosti lyží.
I při použití na tvrdších lyžích zajistí lepší držení lyží na ledu než klasické "rovné" vázání - nejvyšší svislý tlak je koncentrován do jednoho bodu pod patou a zajistí tak lepší "prošlápnutí" lyže = přítlak hrany v místě zaříznutí.
Při jízdě máte skutečně pocit, jako kdyby vám někdo pod patu podsunul malou cihličku.
A proč "tlumí rázy/údery do špiček při přejezdu nerovnosti" ?
Specialitou tohoto modelu je vyšší podložka pod patou boty. Dokonce až o 0,5 cm. To je značný rozdíl, pokud si uvědomíme, že na podlaze stojíme holým chodidlem absolutně rovně.
Pokud si podložíme patu = patní kost - podložkou vysokou 0,5cm, získáme minimálně o 50-60% vyšší tlak pod patní kostí = princip podpatku v botách (dámy ví o čem je řeč).
O co se zvýší tlak pod patou - o to se poníží tlak pod špičkou boty = pod prsty nohy a tím i tlak do špiček lyží.
Vyšší tlak pod patou zajistí v oblouku na hraně skvělý až maximální tlak do hran přesně tam, kde ho potřebujeme - a pokud s takto "vyváženou" lyží najedeme podélně na nerovnost, volnější špička se rychleji a bez velkého tlaku do kolen vykloní nahoru a dolu a nerovnost tak méně "podráží nohy" a vychyluje trup z rovnováhy (zakopnutí o muldu).
Zatížená pata a volnější špička tak funguje trochu jako váhový tlumič = "vozíkový podvozek u pásů tanku" - nebo koloběžka. Rázy do špiček cítí lyžař jako slabší a přejezd nerovností je podstatně měkčí, než když je špička i pata rovnovážně zatížená....
To je také dobrá informace pro ty trumbery, kteří pořád dokola tvrdí, že v carvingu mají být především a více zatížené špičky lyží = nemají. Je to pouze rychlejší cesta nosem do země :-) a zvýšení podílu smyku především v zahájení řezaného oblouku.
Vázáním můžete posouvat pro změnu jízdních vlastností =
Při objednávce vázání do setu s lyžemi získáte slevuz celkové ceny vázání (z doporučené ceny výrobce).
DIN | 2,5 - 10 |
---|---|
Pro délku boty | 260 - 380 mm |
Šířka brzd | 90 mm |
Optimální zatížení | 95 kg |
Skupina vázání | B/C |
Barva | černá - bílé čelisti |
Váha lyžaře | do 100/110 kg |
Výrobce | LOOK |
Materiál | Ocel / tvrzený plast |
Výška podrážky nad lyží | špička 27 - pata 32 mm |
Hmotnost 1ks | včetně desek 980 g |