ESHOP

27.12.2019 - Galus Industries s.r.o. - ukončení spolupráce

27. 12. 2019, 14:13


Vážení zákazníci a stálí příznivci naší značky.

Ke dni 20.12.2019 jsme byli nuceni ukončit spolupráci s dosavadním výrobcem ČÁSTI (slovo části znamená jen některých modelů = ne všech) našich značkových lyží - s firmou Galus Industries s.r.o., známou v našich  zemích pod značkou LUSTI a který všeobecně vyráběl - a vyrábí - i modely lyží se značkou GPO.

Tento výrobce nám zajišťoval výrobu jen některých modelů lyží - většinou s naší úpravou.
Stěžejními produkty s exkluzivními jízdními vlastnostmi díky vlastním úpravám v konstrukci byly model WEX Soft Triax 123, WEX Hard Triax 123 a v přípravě byl celosvětový unikát WEX Delta Speed 141, který se tedy do výroby už nedostal (kromě několika málo zkušebních exemplářů).

U všech modelů, kterých se omezení další výroby týká, najdete info - a především změnu cen, související s převáděním výroby.

Impuls k ukončení výroby neodešel z naší strany, ale jednalo se o velice milou reakci vedení firmy zastoupené p.Luštincem na nezvládnutou výrobu, extrémní přetížení a opakované výrobní vady způsobené zaměstnanci i díky zastaralé technologii výroby.
Především značné posuny potisků a nově i vybroušené příčné vlny na skluznicích vyhrotily situaci natolik, že jsme byli nuceni část produkce vracet k opravám a za dodané vadné výrobky jsme požadovali přecenění na zboží II. jakosti.

Místo zajištění nápravy - alespoň symbolicky ponížením ceny nebo omluvou - následoval kopanec.

Pokud nám nevyhovuje kvalita výroby a nastavené ceny, není prý firma Galus Industries s.r.o. schopná pro nás cokoliv vyrábět.
 

TAKŽE - POSUĎTE SAMI

Upozornění
Na úvod musím jen ubezpečit, že modely uvedených lyží, které ještě najdete u nás v doprodeji, jsou vytříděné podle jakosti a tak je také můžete zakoupit - nejedná se o horší kvalitu, pokud to není u zboží výslovně uvedené - co bylo v našich silách, jsme odstranili !


Následující text uvádím především z důvodu ochrany kvality výrobků značky WEX a v souvislosti s možným poškozením jména mé osoby - a v neposlední řadě také jako varování.


 

Důvod ukončení spolupráce a výroby lyží značky WEX, zaslaný panem Luštincem GALUS Industies s.r.o.  na naši adresu:

  1. " .... V současné době nejsme schopni vyrábět Vaše produkty ve Vámi požadované kvalitě a to zjevně vede ke ztrátám ve Vašem podnikání. I z tohoto pohledu je tedy vzájemně výhodné tuto naší spolupráci ukončit.  .... "

  2. "  ....  od 1.1.2020 odchází jediný člověk, který podrobně zná materiálové složení, používané vzpruhy a výšky špiček i patek a vůbec všechny další odlišnosti a problémy s výrobou Vašich atypických lyží ...

 


Takže tímto varuji jakéhokoliv další potencionálního zájemce o výrobu lyží u firmy  LUSTI = Galus Indistries s.r.o. - zde vše stojí na jednom zaměstnanci, který si zlomí nohu - a Vaše firma bude také bez zboží. A třeba i dlouhé měsíce. Možná i navždy.
Neexistuje zde databáze skladby výrobků, neexistuje kódování výrobků - 1 zaměstnanec firmy LUSTI se zavře doma ve sklepě a vaše firma má problém. Zde stojí vše na zastaralých technologiích, a nové pořád samy nepřichází...


 

Dodatek a vysvětlení z mojí strany / holá fakta, která tomuto kroku předcházela:

  • v dodávkách se neustále opakovaly extrémně posunuté potisky, kdy už není akceptovatelná plná cena za produkt / a to i u  lyží ze standardních forem
    - vedení zásadně odmítá tyto vadné výrobky automaticky přesunovat do II.jakosti - jednu dodávku vadného produktu jsme si vynutili se slevou 10% - další opět bez akceptování vady - náklady na ponížení prodejních cen neseme plně my


    Zboží I. jakosti podle výrobce Galus Industries s.r.o.
    Reakce na tyto vady - cituji - "p. Luštinec vzkazuje, že je to výroba a některým věcem se opravdu zabránit nedá".
    Nemám nic proti tomu, že ve výrobě neumí zaměstnanec zabránit takovým vadám / osobně mi nebylo dovoleno se o tom přesvědčit - ale budiž..
    Ale zásadně nemohu akceptovat, abychom zboží s těmito vadami neustále odebírali v cenách jako I.jakost.
    To považuji za absurdní způsob podnikání, kdy si výrobce nedokáže vytvořit "cenový polštář" nutný k nacenění vadných výrobků do II. jakosti - případně k likvidaci neprodejného zboží vyrobeného s neakceptovatelnou vadou a chyby z výroby přenáší na své odběratele.
    A jako spotřebiteli  je mi absolutně ukradené, čím je taková vada způsobená.


    I.jakost LUSTI

    Vystředění potisku
    Cituji odpověď na upozornění, že tohle prostě nedokážeme prodávat:
    "Dobrý den pane Vopalecký, zkouknul jsem zběžně lyže, které tady máte (fotky v příloze) a nevidím na nich žádnou tragédii....a popravdě už mně moc nebaví stále dokola řešit věc, kterou zřejmě nedokážeme ovlivnit, ať se snažíme sebevíc. "
     
  • i další průběžné vady - jako např. vybroušení struktury skluznic až do hran, chlupaté skluznice, nedoléhající hrany ke skluznici, vybroušené vlny ve skluznicích atd. - opravy šly vždy k tíži naší firmy

    Kvalita LUSTI
    Kvalita LUSTI
    - proboha kdo tohle může vypustit z dílny ?!?
    Ale jakékoliv poznámky o nekvalitním výrobku se setkaly s nepříjemnou reakcí


    Náš dotaz:

    "Měli jsme v požadavku vždy skluznici pokud možno bez struktury – nejjemnější nebo hladkou skluznici, teď máme tak hrubou, že lyže téměř nelze použít + natvrdo je tam výbrus struktury i do hran. Skluznice je na mnoha místech doslova „chlupatá“ – se spoustou „drobečků“ které trčí ze skluznice… Mám pocit, že „někdo“ skončil v polovině celého procesu a přišly nám nedodělky...."

    ODPOVĚD:
    " .... něco splnit nedokážeme – nelze řezat strukturu mimo hrany ..."
    Osobně podepsán sám majitel firmy pan Luštinec - já bych to tipoval na řadového zaměstnance, nelyžaře, který absolutně netuší o čem mluví.
     
  • poslední dodávky vyostřily situaci - z dodaných 21 ks lyží jsme museli obratem 13 zaslat zpět do výroby k opravě
    - 13 lyží mělo ve skluznicích vybroušené příčné vlny - 1 - 2 vlny na každé lyži, v různých místech
    - oprava bez komunikace - bez slovíčka omluvy, bez zdůvodnění - nic.
    Ale - dovolili jsme si zaslat zboží zpět k reklamaci - a už jsme byli na černé listině. 
    "Tichá" oprava 12 ks lyží trvala měsíc - těsně před Vánoci.

     
  • nedodržení cen ze zaslaného ceníku -  zdůvodněno:
    - "....od začátku výroby tohoto modelu jsme zapomněli dopočítat část prací"
    Na základě této informace / a aby tedy byla dodržená cena produktu uvedená v ceníku / nám byly zasílané nedodělané lyže v rozporu s požadavkem výroby ve standardním - dlouholetém provedení.
    Bez nároku na odečtení cen za práci, kterou jsme museli dodatečně provádět na naše náklady
    Na požadavek o ponížení ceny za práce prováděné u nás následovala reakce - "...nechápu co po nás chcete, my jsme si tyhle práce nikdy nenaceňovali, takže Vám je ani slevovat nebudeme"

     
  • v poslední době absolutně neprofesionální přístup "manažerky" firmy LUSTI:
    Příklad -  odpovědˇ na požadavek opravy faktury, vyplněné na jinou firmu - cituji:
    „… Chápu, že Vám by se to asi nestalo, ucvakla jsem se“
    Vrcholem je velice profesionální postup po upozornění na část hodně posunutých potisků a požadavek přecenění na II.jakost - cituji:
    ....zřejmě nejsme schopni pro vás vaše lyže vyrábět....
    = místo jednoduché obchodní omluvy a přecenění vadného výrobku na II. jakost - vyhrožování o ukončení výroby - místo snahy o 100% výrobek - vyhrožování o ukončení výroby
    - na upozornění z 11.2.2020, že jsme již 18.12. 2019 požadovali zaslání vyrobených lyží a že doposud nic nepřisšlo - odpověď - "...zapomněla jsem..." ...
    Jak jednoduché slůvko, za nímž stojí tichá likvidace jiné firmy...

     
  • vedení firmy Galus = Lusti  se vyhýbá jednoduché omluvě za vlastní chyby
    "Omlouvám se"
    / "udělali jsme chybu" / "budeme se snažit" / "hledáme řešení"
    Vždy po upozornění na vady z výroby následovalo
    - ".. už mne nebaví tohle pořád dokola řešit, jinak to prostě nejde dělat ... "
    - na nabídku, že přijedu do výroby, abychom společně našli řešení problému - odpověď - " to je zbytečné "
     - v desetileté komunikaci byly chyby pouze na naší straně - chyby se pouze "staly".
    Jediná omluva - "Čekáme na blbuvzdorné technologie..."

     
  • nejčastěji opakované slovíčko ve zdůvodňování problému bylo - "zapomněli jsme"
    - někdo "zapomněl" dodat do celé serie lyží výztuhy / platíme plnou cenu, nesedí tím pádem data uvedená na potisku
    - "zapomněl jsem", že už rok požadujete výrobu nové formy na lyže - no a co
    - "zapomněli jsme" si 10let účtovat část prací na výrobku - no a co
    - "zapomněli jsme" Vám hotové lyže poslat - někde jsem je viděl ležet - no a co
    - "zapomněli jsme" namontovat ochranné špičky - no a co
    - "zapomněli jsme" složení konstrukce Vašich lyží - no a co
    - "zapomněli jsme", jak se vyráběný model jmenoval naposledy /  v této firmě úplně chybí kódování výrobků - no a co
    - "zapomněli jsme", že jsme Vám už loni také povyšovali ceny - no a co

     
  • opakované chyby při zadávání výroby
    - přehození produktu a výroba úplně něčeho jiného než byl požadavek / - neexistující kódy výrobku -  "loni jsme taky vyráběli "Lyže Vopalecký", tak jsme to spletli" - no a co
    - chybějící výztuhy tam, kde byly zadané do výroby - no a co
    - kratší výztuhy, než je standard - no a co
    Bohužel máme vlastní technologie, které tyto chyby z výroby neodiskutovatelně odhalí. A to se nesmí.

    Všechny tyto vadné produkty jsme vždy pouze okomentovali - ale vždy odebírali - a ty neopravitelné (potisky) jsme prodávali se slevami, případně jsme investovali do oprav z naší strany.

     

Co jsme z naší strany těžce nesli -  moje reakce na tyto "banality" byly prý z naší strany vždy "nepřiměřené" a "nepříjemné" a "urážlivé", protože jsme si dovolili se na každý problém odvolávat s požadavkem na ponížení cen na II.jakost nebo jsme žádali o rady, co můžeme ještě víc z naší strany udělat, aby se tohle neopakovalo. Zbytečně.

ANO - reklamace je vždy NEPŘÍJEMNÁ - když někdo musí reklamovat každou dodávku - už bývá i osobně nepříjemný. Někdo to může vnímat jako urážlivé - nebo jako nepřiměřené. Reklamovat něco pořád dokola je přece NEPŘIMĚŘENÉ...
Takhle to může vnímat jenom ten. kdo sám tady nesedí nad každou dodávkou lyží s hlavou v dlaních a nemusí pořád dokola řešit - DO PRDELE CO TEĎ S TÍM ?!?!

Abych nevzbuzoval pocity, že bylo úplně všechno špatně - 80% výrobků nemělo žádnou vadu - ale 20% bylo vždy s vadou.
Drastické však byly dodávky v poměru 50:50. A to opravdu nesete hodně těžko....

Ale zásadní problém byl - není odvolání, i když vady jsou jednoznačně na straně výroby.
Není snaha o zlepšení - jen se "čeká na příchod  lepší technologie"

Lepší technologie ale nemají nožičky - technologie nejsou živý tvor - ty samy nepřijdou.
Lepší technologii je nutné vymyslet - a od toho jste tady VY = výrobci - VY, pane Luštinec, jste TECHNOLOGIE.
VY musíte s něčím přijít.
Pokud budete jen sedět a čekat až "něco přijde" - budete sedět hodně dlouho a pak to dopadne jako s výrobou pro naši značku.

A do "příchodu" jiné blbuvzdorné technologie budeme sekat jednu vadu za druhou. Problém je ale ještě někde jinde...
Lyže s takovými vadami a se značkou Lusti by do regálů v prodejnách nikdy nešly.
Lyže LUSTI s takovými vadami by za plnou cenu žádný prodejce na světě neakceptoval.
Lyže se značkou LUSTI s takovými vadami by se na EXPU nevystavovaly.
Žádná jiná značka by takové vady neakceptovala. Ale...
Velký a zásadní problém u tohoto výrobce byl  - v překladu = "Posíláme i nepovedené lyže za plnou cenu a budete zticha, nebo pro vás už nic dělat nebudeme."
Kazy lyže Lusti

Jakmile jsme si v tomto roce po opakovaném zasílání kazových lyží a po chybě v ceníku postavili hlavu, že platit hodláme pouze ceny uvedené v ceníku - a dovolili jsme si začít zasílat zmetky na opravu, přišlo vysoce profesionální rozhodnutí, které nás povalilo do židle:

 "... od 1.1.2020 odchází jediný člověk, který podrobně zná materiálové složení, používané vzpruhy a výšky špiček i patek a vůbec všechny další odlišnosti a problémy s výrobou Vašich atypických lyží ...  .... V současné době tedy nejsme schopni vyrábět Vaše produkty ve Vámi požadované kvalitě a to zjevně vede ke ztrátám ve Vašem podnikání. I z tohoto pohledu je tedy vzájemně výhodné tuto naší spolupráci ukončit."


Chápete tu absurdní a úděsnou skutečnost?
Pokud je skutečně pravda to, co uvádí ve svém důvodu pan Luštinec = z firmy odchází jeden jediný, obyčejný, řadový zaměstnanec  - a tento zaměstnanec si pravděpodobně s sebou odnáší i všechny konstrukční plány, údaje a parametry nutné k výrobě lyží pro jinou značku  (a asi si notýsek s údaji narval pod postel, aby k němu nikdo nemohl ) - a na základě tohoto neprofesionálního jednání není firma Galus Industries s.r.o. dále schopna zajistit kompletní výrobu pro zákazníka - pak tohle hodnotím jako absolutní fiasko, výsměch a ukázku toho, jak se v této zemi vysoce profesionálně podniká.

K tomu musí uvést, že firma Lusti nám zajišťoval výrobu 7 (sedmi) absolutně normálních modelů lyží, kde byly pouze takové úpravy, které se provádí běžně na jakýchkoliv lyžích - a pouze jeden jediný model lyží měl specifické a ve světě neznámé úpravy, kdy jsme opravdu dost náročně a velmi často složitě hledali optimální řešení - včetně ladění celkové konstrukce na optimum.
Když jsme toho konečně dosáhli - odešel jeden jediný zamstnanec a vše je v koši ?!?

Pokud je vedení firmy schopné odůvodnit ukončení KOMPLETNÍ výroby odchodem jediného zaměstnance, který byl u výroby právě toho jednoho jediného "náročnějšího" modelu pravděpodobně důležitý, je to dokonalá ukázka neschpnosti a nespolehlivosti zavedeného systému a výrobních postupů.


Takže tímto varuji jakéhokoliv další potencionálního zájemce o výrobu lyží u firmy  LUSTI = Galus Indistries s.r.o. - zde vše stojí na jednom zaměstnanci, který si zlomí nohu - a Vaše firma bude také bez zboží. A třeba i dlouhé měsíce. Možná i navždy.
Neexistuje zde databáze skladby výrobků, neexistuje kódování výrobků - 1 zaměstnanec firmy LUSTI se zavře doma ve sklepě a vaše firma má problém.
Zde stojí vše na zastaralých technologiích, a nové pořád samy nepřichází...

Děs.
Ostuda.
Kdyby jste mi to vyprávěli v roce 2019/20  vy - nevěřím. LŽETE !


A tohle všechno byly nahromaděné důvody a příčiny, proč jsme okamžitě přistoupili na oznámení o ukončení spolupráce i po mnoha (12) plodných letech s firmou Galus Industries s.r.o.

Pokud někdo cítíte hlavní vinu na naší straně - pak jsem si to tedy zavařil sám tím, že jsem zuby nehty chránil kvalitu výroby lyží pro Vás - naše zákazníky a odběratele.

Značka WEX je značka kvality ukrytá v názvu = W = moje jméno / EX - exkluziv.
A tahle spolupráce moc ekluziv nebyla.
Pokud máte v hlavě všech pět pohromadě - pak si na základě tohoto článku sami uděláte svůj názor.
A pokud hledáte výrobce Vašich lyží s Vaší značkou - tady POZOR !

Pak je tady ještě jedna možnost - že lžu a všechno si vymýšlím - a ohýbám - a překrucuji. I to je dnešní svět. I taková reakce určitě přijde - ale citáty jsou originální a jejich pravost není problém prokázat.


Každopádně - i tak jsem vděčný za celou spolupráci od roku 2007 - i když to často skřípalo.
Galus Industries nám hodně pomohl při vývoji a výzkumu něčeho, do čeho se žádné firmě moc nechce.
Jenom bohužel - samo vedení neuneslo tíhu podnikání, nezvládá nastavení ekonomických cen, zodpovědnost za své pracovníky, za dosažení nejvyšší kvality při práci pro jiné značky a za důsledky z toho vyplývající.

Někdy to prostě přeroste přes hlavu a pak jde všechno do "kopru".

To všechno - a především naše neúspěchy - mají  ještě jiné pozadí - tam, kde není konkurence, kde není kde a z čeho brát - kde jeden nebo dva výrobci vládnou trhu - tam není NIKDY záruka kvality.
A - máte pak jinou možnost nebo volbu?
Pak takzvaně lezete po zemi a prosíte a prosíte o provedení služby - a jste ochoten akceptovat mnoho problémů.
Ale - jenom do té doby, než napětí PRASKNE - a dál už to prostě nejde.

 

Takže na závěr - podle nás ten úplně nejdůležitější a zásadní důvod vedoucí k vyhrocení současné situace:

Poslední tři roky je ve firmě Galus cítit absolutní a zoufalé přetížení.
Termínově těžce zvládaná výroba - těžce zvládaná kvalita - komunikace - nezvládnutý stres.
Šrotování lidského ducha při překročení vlastních schopností a kapacit se nevyhýbá nikomu, kdo nestíhá rozvoj technologií, kdo nechápe co je to SPOLUPRÁCE firem na vývoji ale chce při tom pořád víc a víc - létá po celém světě schánět další a další zakázky - a přitom mu to skřípe doma pod kobercem.
Takový tlak málokdo unese.

Pak to dojde tak daleko, že rupnou nervy - a místo toho, aby si firma Galus Industries s.r.o. vyvěsila velkou reklamu s textem:

 

" U nás zvládáme vyrábět i tak složité výrobky,
jako jsou světově unikátní lyže se značkou WEX"

 

Tak vedení firmy raději s úlevou zahájí likvidaci svého zákazníka hloupým a neskutečně podlým odůvodněním:
"Odchází nám jeden zaměstnanec  -  a u nás nikdo jiný neví, jak jsme Vám lyže vyráběli"


Už Vás prostě máme dost.....

 

O této situaci si udělejte vlastní názor - ale já si dobré jméno značky WEX - a jméno moje, jakožto kdysi oceněného Podnikatele roku a dlouholetého aktivního sportovce a zakladatele jednoho ze sportů v bývalé ČSSR - kazit nenechám.


Naše reakce:
U nás zahajujeme první jednání o možnosti přesunu výroby - zahajujeme jednání o možnostech vlastní výroby - řešíme účast na školení výrobců lyží pro možnost otevření vlastní výroby – a některé výrobky musíme od 1.1.2020 drasticky zdražit.

V.Vopalecký

V.Vopalecký

WEX


 

 

Komentáře

28. 12. 2019, 16:52:49
Stanislav Marek - (odpovědět)
Od firmy Lusti mám lyže, které jsem si koupil před WEXy (ty jsem neznal), určitě jsou perfektně potisknuté stejně jako jiné lyže, které vídám v prodejnách s nápisem LUSTI. Tomuto výrobci jsem vždy fandil, vzhledem k tomu, že LUSTI umožnilo výrobu lyží, které používá skupina lidí kolem FUN Carvingu a teď jdem se dozvěděl, že se podíleli i na WEX. Ještě při čtení celého článku jsem si udělal názor, že asi došlo pravděpodobně k nezvládutému růstu, což p. Vopálenský potvrdil. Ještě bych to viděl na vliv zoufalé situace na pracovním trhu. Doufám, že se najde výroba jinde.
27. 01. 2020, 15:39:40
Mirka Černá Milence - (odpovědět)
Dobrý den do Nýrska, nevěšte hlavu. Chápu,že při vaší preciznosti vás tyto záležitosti rozčilovali. My vaše lyže ceníme velmi vysoko a jsme štastný, že nás krásně vozí. A třeba všechno špatné, bude pro něco dobré!!! Držíme palce ať se podaří nová spolupráce, byla by škoda se vzdávat, máte tolik zkušeností!! Zdravíme Mirka a Vlasta Černých
Váš email:
Jméno / Název firmy:
text: