Upozornění Prosíme - nepoužívejte v komunikaci s eshopem emailové adresy gmail.com - z důvodu nastavení serveru gmail.com máte od nás všechno ve spamu!

ESHOP
Krátké turistické lyže Crossblades - provedení pro měkké boty
ZPROSTŘEDKOVÁNÍ
SKLADEM
POUŽITÉ ZBOŽÍ
Zprostředkování prodeje

Odprodej sněžnice Crossblades / Hard - Soft, Provedení - SOFT - pro turistické boty

Speciální turistické sněžnice / délka 89 / 70 / provedení Hard / Soft - původní cena 12 000,- Kč
8 000,00 Kč (340.43 €)
Zprostředkování prodeje
Vložit do košíku
pár

Katalogové číslo: 0134-2
Běžná cena:12 000,00 Kč (510.64 €)
Cena bez DPH:8 000,00 Kč (340.43 €)
Cena vč. DPH:8 000,00 Kč (340.43 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze


 Sněžnice a možná trochu i lyže - Crossblades  

Pokud Vám následující popis vyhovuje, může být jeden pár HARD nebo jeden SOFT Váš.

Jedno provedení je pouze pro lyžařské boty (HARD) - jedno provedení je pouze pro klasické - ale raději tvrdé pohorky (SOFT)

Jedná se o soukromé zboží, platba probíhá na soukromý účet nebo v hotovosti. Zboží je z tohoto důvodu BEZ záruky, ale jedná se téměř nepoužité páry, zkoušené pouze v rámci testů, ze kterých pak byly udělané následující závěruy.
Použití téměř neviditelné, minimální šrámy - vše 100% funkční.

Pokud máte o toto zboží zájem - kontaktujte nás na emailu vopalecky@post.cz / nebo tel. 776019619. K ceně je nutné připočítat +150,- Kč za dopravdu DPD.

Původní cena nového páru - 12 000,- Kč


Tenhle nápad nás nejprve donutil k úsměvu - pak nás zajímal čím dál tím více, především ve spojení s několika dotazy od vyznavačů horské turistiky - pro vyznavače slézání ferrat  - a pak také v souvislosti se současným omezením na sjezdovkách.

PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:

Výrobek má bohužel několik základních technologických vad, které znemožňují - nebo spíš znesnadňují a znechucují - jeho  používání - a výrobce nemá zájem o jejich odstranění. Bohužel.
Nemám rád nedokonalé výrobky, prostě se s tím nemohu smířit a do prodeje jsem tento výrobek nevzal. Každopádně - můžete jej nyní odkoupit za poměrně rozumnou cenu.


CO O VÝROBKU PÍŠE VÝROBCE:

Provedení pro měkké boty - pohorky nebo skiboardové boty / označení SOFT

  • Sněžnice určené pro výstupy a sjezdy v hlubším a měkkém sněhu
  • Včetně vyměnitelných skluznic / pro sjezd - pro stoupání
  • Lehké a praktické
  • Extrémně robustní
  • Vejde se do kufru
  • Hmotnost pouze 2160 g
  • Délka celková 89 cm | Šířka skluznice 11cm / celková skelet 19,5 cm | délka aktivní skluznice 70 cm
  • Maximální zatížení 100 kg
  • Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
  • Vázání vyztužené skleněnými vlákny
  • Výměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
  • Rychlá výměna skluznic bez nářadí
  • Švýcarský kvalitní výrobek
  • 2letá záruka

Provedení pro tvrdé lyžařské, snowboardové nebo skialpové boty  / označení HARD

  • Včetně vyměnitelných skluznic
  • Včetně pojiistného řemínku
  • Lehké a praktické
  • Extrémně robustní
  • Vejde se do kufru
  • Hmotnost pouze 1860 g
  • Délka 89 cm | Šířka 19,5 cm
  • Maximální zatížení 100 kg
  • Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
  • Vázání vyztužené skleněnými vlákny
  • Vyměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
  • Rychlá výměna bez nářadí
  • Švýcarský kvalitní výrobek
  • 2letá záruka

Patentovaný princip Twindeck (tvar skluznic a bočnic lyží) má dvojí funkci: Vytváří úzký povrch pro projíždění tvrdých sněhových svahů, což usnadňuje jízdu a chůzi v traverzu a umožňuje snadné provádění obloučků ve sjezdu. Pro jízdu v hlubokém sněhu jsou boky lyží výrazně rozšířené v horní části a zajišťuje tak lepší plutí - vztlak v hlubokém sněhu.

Takto by se měly sněžnice chovat v ideálním případě:

Tvar skluzné plochy

Po vykoušení také zjistíte, že se sněžnice na svahu chovají takto:

Chování v terénu

TIPY A TRIKY od výrobce:

Pro maximální zábavu - Crossblades fungují na měkkých až upravených sjezdovkách a sáňkařských dráhách, na lehkém prašanu a na firnu. Zůžený tvar sjezdové plochy umožňuje řezání traverzu na svazích.

Cvičení dělá mistra - Jako každý sport, i crossblading vyžaduje určitou praxi. Zejména lyžování na 90cm krátkých lyžích vyžaduje určité zkušenosti. To platí zejména pro verzi s použitím měkkých bot. Doporučujeme provést první pokusy o sklouznutí v rovnějším terénu. Ocelové hrany umožňují lehčí vedení lyží a možné kmitání špiček se bude zmenšovat s postupující praxí.

Unikátní - Crossblades využijete na sedačkových lanovkách i lyžařském vleku. Můžete například část výstupu zahájit lyžařským vlekem, pokračovat v pěší turistice s lyžemi na nohou a poté se můžete rozhodnout sjíždět na sjezdovkách - nebo mimo ně. Díky silným neodymovým magnetům integrovaným do odnímatelných skluznic můžete lyže pohodlně držet jednou rukou, například když nastupujete do gondoly.

Bezpečnost - Pro výlety si vyberte túry určené pro sněžnice kategorie WT 1 nebo WT 2 (pro Švýcarsko - ostatní země mají různá označení). Pro túry kategorie WT 2 potřebujete základní znalosti o lavinových situacích. Pokud je regionální lavinový upozornění na úrovni 3 (významné) nebo vyšší, měli byste vyhledat radu od příslušného orgánu.

Sjezdy / sestupy - Pro redukci rychlosti při sestupu je také možné sjíždět na stoupací skluznici se stoupacími pásy. Pro sestup lze použít také volitelně dostupné mačky.

Údržba - Po každém použití lyží vyjměte obě skluznice a osušte je - především skluznici se stoupacím pásem. Pro optimální skluz a stoupání za všech teplot sněhu doporučujeme studený tekutý vosk Toko Express 2.0.



Logo WEX   NAŠE HODNOCENÍ / PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:


Především - co to je + na co to je - PODLE NAŠICH ZKUŠENOSTÍ:

  1. V žádném případě to nejsou lyže, i když se na tom dá sjíždět i na sjezdovce (omezeně) i mimo ní (o poznání lépe). Pro převládající lyžování je to v originálním provedení od výrobce nesmysl - nestabilní, s malým záběrem hran, robusní... Na ledovkách budete mít velký problém, především u provedení pro klasické boty - budete se cítit tak trochu jako - ve dvou lavorech.
  2. Tohle jsou především plnohodnotné SNĚŽNICE s možností dopředného skluzu a sjíždění lehčích svahů = do upravených červených sjezdovek. U větších sklonů potřebujete hluboký sníh nebo dobrou techniku, případně pro sjezd použijete nasazené stoupací pásy.
  3. Tohle tedy slouží především k pěší turistice, ulehčení výstupů, sjíždění v hlubším sněhu a hlavní předností je rychlá výměna stoupacích pásů za hladkou skluznici kdekoliv na trase.
    Prostředek pro zábavu a courání se ve zasněžených lesích, po stezkách a asi i pro vyznavače lezeckých ferrat - tady musíte počítat s tím, že potřebujete široký batoh = výška stačí do 100cm - ale musí být objemnější s větším průměrem - a počítejte s váhou kolem 5kg.
    Můžete však používat pro výstup i pro sjezd Vaše lezecké boty = nemusíte táhnout další - a po přelezení nemustíte dolů šlapat pěšky. Kde je sníh = jedete. Nebo spíš - kde to jde - sunete se a sesouváte se.. každopádně základní doporučení = vyhýbejte se dlouhým sjezdům po upravených trasách a sjezdovkám s tvrdým povrchem.
  4. Nekupujte tento výrobek, pokud by jste ho rádi využili pro sjíždění a lyžování na upravených nebo boulovatých sjezdovkách a Vaše výstupy a lehká turistika budou jen příležitostní - na to vám mnohem lépe poslouží tohle provedení / Výrobce bohužel odmítá spolupráci na vylepšení jízdních vlastností - takže počítejte s tím, že díky několika zásadním technologickým a začátečnickým chybám ve výrobě se "tohle" při sjíždění na sjezdovce chová podivně - jako když nemáte hrany, brždění a zatáčení na tvrdém povrchu je dost hrůza a pokus o zastavení z rychlosti je sebevražda.
    Škoda, velká škoda - u nás máme dva exempláře, které jsme technologicky upravili - a jsou i pro sjíždění skvělé...
  5. V původním provedení zajásáte, pokud hledáte něco na toulání v zimě - klidně i po sjezdovkách, s přechodem do přírody a především pro hlubší sníh / jako na sněžnicích. Tady najdete naprosto plnohodnotné využití - prostě sněžnice s možností krátkých skluzů a sjíždění v měkkém a hlubším sněhu.
    Jenomže ! - jakmile se dostanete na tvrdý, umrzlý a případně i hrbolatý povrch - nadšení vás hned přejde. Přejde vás i chuť jít dál, protože plastové vaničky začnou - RACHTAT JAKO PRASE.
    A to doslova. Dva lyžaři jdoucí těsně vedle sebe se neuslyší, i když budou řvát.
    Uslyší vás ale zvěř minimálně do půl kilometru kolem dokola, takže při vaší procházce lesem neuvidíte ani živáčka - Všechno živé daleko široko se zděšením zdrhne.
    A mám pocit, že zdrhat budou i lidé, kteří budou mít dojem, že se lesem právě řítí tanky Rudé armády.
    Byl to fakt děs - a to byla na sněhu jenom ztvrdlá krusta a pěšina byla jenom rozšlapaná od ostatních chodců. Jenomže - ty tvrdé broky pod skluznici vydávají tak příšerné zvuky, že jsem to měl opravdu chuť hned sundat. A to nemluvím o sjezdu - nejdřív pokus pokračovat dolů udupanou pěšinou - nereálné. Paty si jezdily kam chtěly, udržet se to nedalo ani v pluhu. Přitom randál a chraštění jako když se kutálí Trabant po skále.
    Opravdu nepříjemné. Jakž takž byly tyhle vaničky řiditelné v hlubším sněhu, jenom tvrdá krusta kvičela a ječela jako pod ledoborcem. Jízda šikmo svahem na udusaném podkladě, kde řádily děti na saních - ostuda. Měl jsem pocit a dojem, že jsem nikdy nestál na lyžích.
    Všechno se mi pod nohama sunulo do strany, nebrzdilo to - a děti se všechny zastavily, protože očekávaly průjezd tanku.
    Podotýkám - šlo o provedení pro Soft boty. V lyžácích by byla řiditelnost o 60% lepší, ale ten randál - to mne opravdu hodně zklamalo.
    A bohužel - tohle už neupravíme / to prostě nemá řešení. Jedině - prostě když mrzne po dni kdy sníh byl měký - nikdam nechodit. No a tohle omezení mne moc nebere...
     
  6. V původním provedení zajásáte, pokud hledáte kvalitní, spolehlivé a zábavné vybavení pro vaší lyžařskou půjčovnu - předpokládám, že žádný zákazník nevynechá možnost si tohle vyzkoušet / pokud mu dobře vysvětlíte k čemu to slouží, jak nastavit ideálně vázání (musíte to ale vědět, výrobce to tají - nebo to prostě sám neví a netuší) a jak to obsluhovat - včetně ideálního stylu pro zatáčení (opět - musíte to znát, výrobce to nezná) - pak budete mít vyhráno. Jen si zákazník nesmí chtít jít kvalitně zalyžovat - a pokud bude po oblevě umrznuto, raději to nikomu ani nepůjčujte. Bude chtít vrátit peníze.....
    Turistika mimo sjezdovky nebo jen pro výstup - 100%
    ♦ Zábava - 100%
    ♦ Sjíždění  hlubším sněhu - 100%
    ♦ Sjíždění po sjezdovce nebo upraveném povrchu - děs

No a co víc... proč tohle tedy u nás nekoupíte

Jednali jsme o obchodním zastoupení pro ČR, ale protože výrobce hrdě odmítá odstranit některé závažné nedostatky, které znepříjemňují možnost příjemnějšího sjíždění na upravených sjezdovkách bez zásadních problémů se stabilitou a s dobrým záběrem hran, tak jsme od zastupování tak trochu nedokonalého - i když relativně dobrého nápadu - upustili.

Přinutily nás k tomu i podmínky pro dovoz výrobků s třetích zemí - mimo EU - a stanovení plátcovství DPH v těchto případech. Něco se dá akceptovat - ale moc velké házení klacků pod nohy už nehodlám přeskakovat.

Tento výrobek tedy nenajdete ani v naší nabídce - neprodávám nedokonalé výrobky s výrobními vadami, u kterých bych se musel stydět za to, co to neumí...

Každopádně si můžete od nás obě provedení odkoupit. Především výjezd do Alp nebo na ledovec Vám tohle může opravdu zábavně zpestřit.

A teď ještě něco o parametrech, provedení, vychytávkách - a proč tohle nejsou lyže.
Skvěle hodnotím některé nápady a technická řešení především pro turistiku -

  • výměnná skluznice za stoupací nebo sjezdovou bez nutnosti sundavání sněžnic
  • zvýšené bočnice do klínu, který zajistí větší únosnost v hlubším a měkčím sněhu
  • jednoduché přepnutí vázání pro chůzi / aretaci pro sjíždění - no - ale - při jednom zvýletů mi to zamrzlo a to bylo nadávek a vzteku - vázání prostě přimrzlo k podložce a neposunulo se a neposunulo. Pomohlo až dupání a škrabání...
  • možnost brždění v hlubokém sněhu "přes paty" = zatížením patek se patky více zaboří a brzdí
  • možnost "chůze přes patu" - jako na sněžnicích / nebo jako se skialpovými lyžemi - sunutím
  • dvě provedení - jedno pro lyžáky / druhé pro klasiké tvrdší pohorky - bohužel, nutno zakoupit samostatně = zvlášť
  • provedení pro pohorky / klasické turistické boty - vyřešil výrobce naprosto geniálně (a opravdu nutně) - přídavné uchycení lýtka pro minimalizaci bočního vyklopení skluznic při sjíždění a brždění je geniální. Zároveň se touto úpravou docela  vylepšila i předozadní stabilita v jízdě i při chůzi = to byl věčný problém všech výrobků pro měkké boty / viz běžky. Řešení je sice robustní - ale funkční - u tak široké skluznice je i naprosto nezbytné.

A proč to nejsou "lyže" a proč to nechci prodávat

  • výrobce nemá zájem propagovat tento výrobek jako krátké lyže - lyže to prý nejsou a nemají být. Jsou to SNĚŽNICE
    - nechápu proč ta zatvrzelost, stačilo by několik menších úprav - a možnost sjíždění by byla i na těchto produktech i na upravených sjezdovkách a na tvrdém povrchu poměrně slušná.
  • technicky - výrobek má několik zásadních nedostatků, kvůli kterým je sjíždění na tvrdém povrchu opravdu poměrně nepříjemné - oba druhy vázání způsobují poměrně velké boční vyklápění bot ve vázání = tady je nutné - a možné - technické vylepšení, ale výrobce nemá zájem. Bohužel - čím tvrdší sníh, tím citelnější je boční klouzání a nedržení na hranách - a dostat se pak dolů po tvrdší pistě nebo přimrzlém sněhu je velký problém / máte pocit že sjíždíte ve dvou lavorech, které se klepou na všechny strany, nemají žádné hrany - a po několika metrech to sundáte - jste grogy. Výrobce ale tvrdí, že konstrukce je dokonalá - a že to prostě nejsou lyže. NEJSOU - ale mohou být.
    A jako prodejce si prostě nechci někomu prodat něco, co ho nechá ve štychu někde vysoko v horách - nebo na sjezdovce - nebo mu to neumožní pohodlný sjezd po upravené stezce nebo lesní cestě. No a ten kravál na tvrdším podkladě - no to už je opravdu nesnesitelné.

    VADY způsobující nestabilitu při jízdě:
    1) vázání je namontované strašlivě daleko vepředu, daleko před středem skluznice, při sjezdu je více zatížená přední část skluznic / u délky skluznice 70cm je to dost děs

    2) skluznice mají prohnutí jako rocker a jedete tak pouze po délce 30-40 cm / skluznice je prohnutá do nepříjemného rockeru = horší předozadní vedení v jízdě, horší stoupavost na pásech - velká nestabilita na pevném podkladě / výrobce prohlásil, že rocker je úmyslný a že zlepšuje plutí v hlubším sněhu. Kupodivu - v popisu to ale neuvádí, máme prostě pocit, že si svoji vadu vzniklou nesprávným skladováním výrobce prostě ukrývá za tvrzení, které není pravda.
    Především - u délky skluznice 70cm by byl úmyslný rocker naprosto absurdní, byla by to šílenost a velice kontraproduktivní úprava... a pokud je to opravdu úmyslné, tak je to úprava katastrofální a přímo diletantská.
    Podle mého názoru a prozkoumání produktu je "rocker" způsoben nevhodným skladováním - a skelet se prostě časem prohnul působením silných magnetů ve středu skluznic, kdy přední a zadní část skeletu je bez vložené skluznice vyšší než střed - a časem se prostě prohne do oblouku.
    Nehodlám o tom však diskutovat - výrobce to nezajímá, ten svoji chybu neuznává a neuznává a v klidu rozesílá výrobek deformovaný nevhodným skladováním vyrobených skeletů bez vložených skluznic.
    Poznámka - po dvou měsících upnutí v protitahu se skluznice i celé "sněžnice" srovnaly do roviny, po "rockeru" ani památka. Takže nic z výroby - opravdu jen vada po nevhodném skladování. Jenomže - díky dlouhé době původního prohnutí, která vzniklo zatepla hned po výrobě, se i námi narovnané bočnice po nějaké době samy vrátí - a jsme kde jsme byli.

    3) je použitý nevhodný tvar přední upínací páčky (projevuje se především u provedení Hard u klasických lyžařských bot), který způsobuje obrovskou stranovou vůli (boční přesouvání) špiček bot ve vázání - až o 2,5 cm doleva a doprava

    4) špička vázání je uchycena pouze jedním středovým šroubem a bota se i s vázáním strašlivě vyklání do strany - především při jízdě šikmo svahem, při brždění a při zatáčení - přenos tlaku na hranu je absolutně minimální, bota není dostatečně aretovaná ve skeletu

    5) pod podrážkou boty ve špičce jsou použité nevhodné šrouby s vysokou půlkulatou hlavou, na které se podrážka boty opět vyklápí do stran - podrážka nedosedá na vázání, ale houpe se na hlavách šroubů vyčnívajících z plochy vázání

Pak se "lyže / sněžnice" chovají v praxi takto / bohužel, na tvrdém povrchu je to velmi nepříjemné:
Chování v terénu

  • bohužel - výrobku téměř úplně chybí podélná pružnost = na tvrdé nerovnosti reaguje špička a skluznice "tvrdě" a utíká do stran / tohle nikdo nevylepší, ale není to tak podstatné
  • tak jako nikdo nevylepší ten příšelný, opravdu strašlivý rachot a kravál při chůzi a jízdě na tvrdším, především zmrzlém podkladu a na nerovnostech - a to i při chůzi.
  • v originálním provedení zapomeňte na rychlost nad 30km/hod - stabilita úplně mizí a zastavit lyžaře vážícího 100kg na tvrdé sjezdovce vyžaduje dost místa - a sil / technické zlepšení výrobce nezajímá a přitom je velice jednoduchá a funkční
  • pro lyžování - i třeba jen občasné -  nejsou praktické zvýšené bočnice a celkově velká šířku = máte pocit, že máte na nohou dva plováky, dvě vaničky nebo dva pelikání zobáky - a ty pro lyžování prostě trochu překáží / ale - jsou to především sněžnice
  • NIKDY se na tom nenaučíte lyžovat - pouze zvládnete sjíždět i bez výuky základních lyžařských technik / a to na sjezdovku moc nepatří  = možná i proto odmítá výrobce úpravy a vylepšení tak, aby se výrobek i na sjezdovce choval spolehlivě a funkčně

Takže závěr - pro turistiku jako na sněžnicích, především v hlubším sněhu a ve větších nadmořských výškách - v lese (kde se smí) - s možností turistického kroku tak trochu i se skluzem - a zároveň se sjížděním mírnějších svahů a v hlubším sněhu = urychlení přepravy tam, kde by jste na sněžnicích museli jen jít - geniální.

A pokud máte půjčovnu nebo lyžařskou školu - zábavný prostředek do půjčovny, pro výuku turistiky ve sněhu, pro průvodce po horách a horských stezkách - s mnohem jednodušším ovládáním, než jsou dlouhé skialpy, které pro ovládání již vyžadují lyžařské znalosti a hlavně - tohle úžasně zjednodušuje práci s výměnou skluznice místo nalepování a přelepování stoupacích pásů.
Jen ta cena, to je fakt trochu mimo ...

Jenom ty problémy na sjezdovkách a pevném podkladu - to je prostě děs / a škoda .... po několika jednoduchých úpravách by to také mohlo být podstatně lepší - ale pravděpodobně osobní hrdost "vynálezce" způsobuje odmítní  návrhů na ůpravy.

Protože ale nejsme schopni upravovat seriovou výrobu (a proč také, když o to výrobce nestojí = nebyl by to již originální značkový výrobek) - tento tak trochu nedokonalý vynález - i když původně dobrý nápad - u nás v prodeji nenajdete.

Trochu mi to připomíná anábázi s vynálezem RAX-Ski - v podstatě je to to samé...

Š K O D A

 

Logo WEX

 

Prodej pouze v setu!!
Hmotnost páru5000 g
Skupina vázáníA
Optimální zatíženído 110 kg
VýrobceINVENTRA
MateriálPlast
Příslušenstvíset s vázáním
Speciální úpravaskluznice pro stoupání + sjezd
Délka aktivní skluzniceto co jede po sjezdovce 70 cm
SkluzniceVýměnná - P-Tex / Stoupací pás
Prošlo naším testemANO - v popisu zboží
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek
X

K ukládání nastavení a fungování všech funkcí webu využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, ignorovat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Povolit všechny cookies
NASTAVIT COOKIES