V době od 26.5. do 30.9. 2021 odesíláme objednávky POUZE 1x v týdnu - každé úterý / středu!  

ESHOP
Koloběžka GravityRoller - WEX-Rocket I - 20-16 - bílá varianta
POUZE OSOBNÍ ODBĚR
Patentováno Tip na dárek Pouze osobní odběr

Koloběžka GravityRoller - WEX-Rocket I - 20-16 - vývojový prototyp, barva bílá

Luxusní koloběžka WEX pro dospělé - zaměřeno na rekreační mushing a "letní lyžování"
12 900,00 Kč (516 €)
Neprodejné - rezervace
Vložit do košíku
ks

Katalogové číslo: 7364
Záruka:24 měsíců
Cena bez DPH:10 661,16 Kč (426.45 €)
Cena vč. DPH:12 900,00 Kč (516 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze

 

UNI KOLOBĚŽKA - GravityRoller  WEX-Rocket I

Víceúčelová odpružená koloběžka určená především pro rekreační tahání psy menších plemen / musing + sjezdy i v terénu, pěší turistiku a rekreaci

POUZE OSOBNÍ ODBĚR / doporučujeme zakoupení 2ks pro cestování v páru!

Zákaz vstupu závodníkům

REKREAČNÍ SEKCE pro univerzálního uživatele koloběžek

JEDNA Z NEJBEZPEČNĚJŠÍCH REKREAČNÍCH KOLOBĚŽEK NA TRHU - odpružená vidlice, speciální Anti-Crash rám aposilovač přítlaku zadního kola, 3x blatník a další skvělé vychytávky, které na trhu jinde nenajdete - osobně doporučuji nejprve vyzkoušet - ještě před tím, než budete jakkoliv hodnotit podle toho, co jste kde o "koloběžkách slyšeli".

Tenhle model nahrazuje "letní lyže" - je cíleně určený pro sjíždění dlouhých tras s převládajícím klesáním, procházky, skladnost a přepravu v kufru automobilu bez nutnosti demontáže předního kola, a přidáme i výlety se psy menších plemen.

Vychytávky:

  • Proč velikost kol 20 /16 ?
    Velikost je speciálně upravená pro možnost převozu v kufru menšího auta = jenom po složení sedaček - bez nutnosti demontáže kol. To je jinak bez nosiče a bez demontáže kol u větších koloběžek (a kol) neřešitelný problém.
    Získali jsme také více místa pro jezdce - pokud se použije velké zadní kolo, pak trčí nad stupátko, což jsem osobně prostě nesnesl... nehledě na to množství bordelu, které velké kolo hází zezadu přímo do boty a na stupátko / nám nejde o závodní koloběžku ani o extrémní rychlosti.
    Další důvody proč jsme použili kola této velikosti?
    - pro dosažení nejvyššího brzdného účinku (při použití kotoučové brzdy menší kola mnohem lépe brzdí než velká)
    - pro maximální skladnost do kufru auta
    - pro stabilnější závěs zadního kola a pevnost rámu = kratší zadní rameno přenáší menší zátěž do rámu
    - pro získání maximálního volného prostoru na stupátku - pro jezdce
    - pro vyšší bezpečnost při přejetí překážek = možnost použití Anti-Crash kýlu
    - pro možnost nižšího zavěšení rámu = rychlejší manévrovatelnost a lepší stabilita celku = nižší zavěšení středů kol umožňuje rychlejší změny náklonů
    - pro dosažení co nejkratšího rozvoru - krátkým rozvorem jsme dosáhli vyšší přejezdové výšky u dlouhých nerovností (vlny v terénu) a mohli jsme nastavit nižší dolní hranu stupátka = pro lepší odrazy a zároveň možnost přejezdu vyšších nerovností než toho lze docílit u koloběžek s velkými koly umístěnými dál od sebe
  • Proč extra dlouhé stupátko?
    Takovou délku u žádné jiné koloběžky nenajdete - vyřešili jsme možnost předozadního zatížení jezdcem podle potřeby (terén - sjezdy - odrazy), možnost ovládání výšky zdvihu pružení pro odrážení / sjezd - během jízdy, zajistili jsme rychlejší reakci koloběžky na odrazy - a možnost plného zatížení zadního kola pro brždění
  • Proč tak široké stupátko?
    Šířka stupátka umožňuje pohodlné stání s chodidly vedle sebe - pro sjezdy jako na lyžích, pro řízení koloběžky tlakem do l a P nohy, získali jsme mnohem lepší stranovou stabiltu (bezproblémové ukazování jednou rukou v křižovatce), stabilní jízdu se psem a pro zvýšení přítlaku kol v zatáčce pomocí gravitačních odstředivých sil - možnost zesílení tlaku vnější nohy v zatáčce a tím zvýšení přítlaku zadního kola
  • Proč výměnná nástavba?
    Pro zvýšení brzdného účinku zadního kola a pro rozšíření stupátka pro sjezdy a rekreační mushing
  • Proč hydraulické kotoučové brzdy - přední i zadní?
    Hydraulické brzdy reagují i na nepatrný tah třeba jenom malíčkem - při dlouhých sjezdech odpadá únava v prstech, které jinak musí překonávat mnohem větší odpor lanka
  • Proč vedení hydrauliky k zadní brzdě rámem?
    Z důvodu ochrany vedení - občas je třeba koloběžku "položit" nebo protáhnout terénem
  • Proč anti-crash kýl (chráněný konstrukční prvek)?
    Tohle je na celosvětovém trhu jediná koloběžka, u které se nezasekne za přední kolo žádná překážka = nemá tam místo / a to už stojí za to...
  • Proč 3x blatník?
    Pro nejvyšší ochranu jezdce / do auta nastoupíte čistý i po protažení blátem / vysvětlete to jinak tomu psovi.
    Zadní blazník chrání proti ostřiku zadního kola a "naplnění boty" stojné nohy pískem a blátem - přední blatník na rámu zajistí ochranu před louží a více místa pro pružení předního kola = umožňuje speciální konstrukci rámu - horní krátký blatníček chrání oči - od odletujících kamínků odražených od prvního blatníku směrem nahoru.
     

Náš stroj je cíleně zaměřen na maximální využití gravitace = sjezdy ve všech terénech - nebo procházky a zápřah menších psů - rekreační MUSING!

Do seriové výroby zatím nejdeme - především z důvodu  náročnosti výroby a homologace.
Tento rám je po náročných zkouškách určen pro prodej jako testovací prototyp.

Také verze s elektrickým pohonem je již na světě - zatím pouze k vyzkoušení! Výrobě zabránily poslední EU předpisy.

Barvy v základním provedení:

* stříbrný rám
* bílý rám

Hledáme výrobce.


Patentovány jsou tyto speciální úpravy:
Unikátní technická řešení jsou chráněná vidimací pod čísly:

- Posilovač brzdného účinku - Technické řešení 8-9-2016/WEX - č. vidimace 166/Ru/2016

- AntiCrash rám - Technické řešení 9-9-2016/WEX - č.vidimace 168/Ru/2016


Posilovač brzdného účinku zadního kola / vyměnitelná nástavba pro jízdu nebo terén
- zajišťuje přenesení váhy jezdce o několik desítek procent cíleně na zadní kolo, které je u koloběžek obecně při brždění silně nadlehčováno - především při jízdě z kopce a při brždění zadním kolem. Brždění zaním kolem je tak u koloběžek mnohem méně účinné - a nebezpečnější - než u jízdního kola.

U nás jsme dosáhli opaku - nadlehčení zadního kola a jeho klouzání při brždění díky našemu posilovači + speciálnímu tvaru rámu - u naší koloběžky prostě nedovolíme. Získali jsme tak lepší brzdící účinek zadního kola než u jízdních kol.
Přepadnout přes řídítka pouhým ostrým bržděním přední brzdou není u tohoto modelu nemožné (cíleně to prostě dokážu) - ale pokud dodržíte zásady při brždění, pak je i pouhé odlehčení zadního kola v podstatě nereálné a a přepadnutí přes řídítka nemožné.
Také zvednutí předního kola nad překážku přímo v jízdě pouze rukama - řídítky - je banálně jednoduché - při použití terénní rozšířené nástavby lze přední kolo zvednout pohodlně i v pomalé jízdě, nasadit na překážku nebo na obrubník - a pak pouhým přestoupením na stupátku  ji "překlouznouzt"  nebo přejet. SKVĚLÁ ZÁBAVA !

Anti-Crash rám
- zajišťuje téměř stoprocentní průchodnost terénem a znemožňuje vniknutí a zaseknutí překážky mezi rám a přední kolo. Díky konstrukcí celého rámu dokážete přejet na této koloběžce bez sestoupení i přes ležící strom do průměru 20cm / i při této výšce překážky se stupátko přes nejvyšší bod volně přešoupne - jako na lyžích.

Zkuste to na jakékoliv jiné koloběžce = nemožné!

Tato konstrukce / vlastní řešení WEX chráněné vidimací / umožňuje při dostatečném klesání jízdu přímo lesem mezi kořeny a pařezy - přední kolo tak může najet na jakkoliv vysokou překážku a rám pak po překážce volně sklouzne.

 

Více k tomu, pro koho a pro co je koloběžka určená:

  • ideál především nezpevněné cesty, sjezdy, lehký terén a provoz na cyklostezkách a vedlejších komunikacích  = sjezdy a také rekreační MUSHING / zapřažení psa menšího plemene (ověřeno s Borderkolií)
  • rekreační procházky - dospělí / junior od cca 12-ti let
  • uložíte pohodlně do kufru osobního auta
  • "letní náhrada lyžování" -
  • horskou turistiku - lokality pro cyklisty, běžkaře, extrémní svahy 
  • dlouhé horské a turistické sjezdy a tůry / všechny terény
  • pohodlnou přepravu osob i nákladu díky extra dlouhému a širokému stupátku
  • drsnější podmínky / rozbitý asfalt, šotolina, lesní stezky a cesty - i lesní porost (na houby, na borůvky, na výlety) 
  • skvělá pro rekreační mushing - cílené zaměření
  • pro hosty v horských hotelech
  • pro hosty v kempech (možnost provedení s elektrickým pohonem)
  • pro důchodce, domovy důchodců (speciální provedení s elektrickým pohonem)
  • pro treninkovou přípravu běžkařů
  • pro karavanisty

Na co se nehodí:

  • pro delší silniční cestování (vyšší postavení na stupátku než mají speciální silniční koloběžky)
  • závody - rychlostní rekordy
  • závodní mushing a velká plemena psů
  • skoky z překážek 
  • na hraní = pro děti
  • potápění :-)

Nejsme a ani nemůžeme být nejlevnější - ale čtěte proč.
Na co byl kladen důraz - za co si připlácíte / do čeho jsme investovali:

  • MAXIMÁLNÍ BEZPEČNOST VE SJEZDECH - konstrukce koloběžky je cílená na pohodlí a maximální bezpečnost ve sjezdech - vlastní nové řešení - zvýšení brzdícího účinku = stabilita při brždění o 100% vyšší než u klasické koloběžky, vyšší než u horského kola
    Speciální stupátko s odejímatelnou nástavbou WEX-Brake booster - zajišťuje maximální přítlak zadního kola v jízdě a při brždění a možnost nadlehčení předního kola při přejezdu překážky / přejezd jakékoliv nerovnosti bez nebezpečí zaseknutí rámu - rám s úpravou AntiCrash - zamezení zaklídění předmětů a nerovností před rám za předním kolem, maximalizace kontaktu předního kola na nerovnostech ve sjezdech (díky odpružení)
  • POHODLÍ  (pružnost rámu, odpružení kol, speciální dlouhé a širokké stupátko - vlastní řešení WEX)
  • NEJVYŠŠÍ STABILITA (řízení, rovnováha, brždění)
  • LEHKÉ OVLÁDÁNÍ (řízení a manipulace - geometrie)
  • dostupné komponenty (standardní vyšší výbava)
  • skladnost (standardní až co nejmenší rozměry - převoz i v kufru menšího auta bez demontáže kol)
  • užitkovost (vlastní řešení - nadstandardní "nákladní a přepravní prostor")
  • pro všechny terény
  • ideál pro doprovod menšími plemeny psů
  • uložení do kufru malého auta /  vozíme i dvě + psa (Nissan Almera, Honda Civic a podobné velikosti)
  • robustní a pevná konstrukce pro sjezdy ve všech rychlostech
  • nastavitelnost řídítek ve všech směrech, dvojitý předozadní kloub (výška určená trubkou přední vidlice)
  • plné vybavení - 3x blatník (opravdu 3x !) - zadní 7x uložený (na požádání zkrácená verze Cross s lapačem nečistot), 2x kotoučové hydraulické brzdy, odpružení, zvonek,  atd.
  • konstrukce pro použití v "Šumavských podmínkách" (výbava, provedení, pohodlí, nejvyšší bezpečnost při sjezdech)
  • konstrukce cílená na využití především pro rekreaci a horské podmínky + psí doprovod

Základní technické údaje:

  • Výška osy řídítek: 105cm
  • ODPRUŽENÁ
  • celková délka (po hrany pneumatik) - 143 cm
  • osová délka - rozteč kol - 100 cm
  • max. délka bez kol - 116 cm (vč. přesahu blatníku) / celková do kufru 143 cm
  • nosnost - do cca 100 terén / do 110 kg silnice 
  • hmotnost - cca 12 kg  v plné výbavě
  • výška řídítek (madel) od země - 105 - 110 cm (pevná výška - bez možnosti většího výškového nastavení)
  • šířka řídítek - 65 cm  
  • světlá výška podvozku v nezatíženém stavu (konstrukční výška dolní hrany)
    - vzadu - 7 cm
    - vepředu - 9 cm
  • světlá výška podvozku v zatíženém stavu - zátěž cca 80kg (přejezdová výška)
    - vzadu 6-6,5 cm / stálá
    - vepředu - 9 až 6,5 cm / regulovatelná jezdcem za jízdy 
  • max. výška horní hrany stupátka v nezatíženém stavu
    - vzadu - 10,5 cm
    - vepředu - 11,5 cm
  • výška horní hrany stupátka provozní - při zátěži cca 80kg
    - vzadu - 10 cm
    - vepředu - 11 až 9 cm / regulovatelná jezdcem za jízdy
  • úhel nášlapu 
    - konstrukční - +3° (v nezatíženém stavu)
    - provozní - 0 až +3° regulovatelný jezdcem
  • šířka nášlapu nejužší / nejširší - 14/22 cm  (BrakeBooster 14,5 nebo Cross 14 přední část - 22 zadní část) 
  • max. délka nášlapu pro Cross 60 cm vč. ohybu / 46 cm pro klasické provedení
  • pomalý přejezd obrubníků bez zachycení rámem - do výšky 8 cm
  • sjezd z nerovností se skluzem podlážky - nerovnost výška max. cca 20-30cm 
  • technický zdvih odpružení - od dorazu k dorazu - 3cm
  • provozní zdvih odpružení (pod zatížením 95kg) - regulovatelný jezdcem v rozsahu 0 až max. 2/3 cm
  • možnost plné blokace pružení v horní pozici zdvihu
  • vysoce odolná prášková vypalovací barva

Konstrukční řešení:

  • Trubkový svařovaný rám AL 6061
  • Triaxiální vzpěry stupátka zabraňující křivení - kroucení rámu
  • AntiCrash kýl - minimalizace "zaseknutí" koloběžky při přejezdu vyšších nerovností
    (možnost sjíždění svahů v lese - zvládá kořeny, pařezy, kameny i drny)
  • Slipping frame - kluzná spodní plocha rámu pod nášlapem = bez výčnělků 
  • Víceúčelový nášlap WEX-UNI-Rocket (nástavba "Anděl" - WEX-Brake booster )
    - zvyšuje účinnost zadních brzd / omezení prokluzu kola při brždění - "gravitační ABS"
    - zabraňuje (omezuje) nadzvednutí zadního kola při panickém brždění přední brzdou 
    - umožňuje přepravu dospělý + dítě 
    - umožňuje přepravu velkých tašek, pytlů, zavazadel a pod. + dospělý
    - chrání brzdy a rám proti poškození při pádu koloběžky, odložení na bok a pod.
    - umožňuje nepřímou regulaci tuhosti pružení + délky zdvihu přední vidlice
    - umožňuje řízení koloběžky "nohama" = jako při lyžování 
    - umožňuje pomalé sjezdy i nejtěžších terénů
    - umožňuje pohodlný stoj s chodidly vedle sebe
  • Odpružená přední vzduchová vidlice s nepřímou regulací zdvihu a možností blokace
  • Minimální celková délka s maximální délkou nášlapu (143 / 60)
  • 1x zadní + 2x přední blatník (na rámu + nad kolem) ve standardní výbavě - odolný plast, zpevnění zadního blatníku pro možnost odstavení koloběžky "na řídítkách", 7 bodové stabilní kotvení zadního blatníku 
  • Samostavitelné  kotoučové (hydraulické) brzdy - bezúdržbové
  • Trubička pro zadní brzdu vedená rámem
  • Otáčení řídítek s dorazem - zamezení "protočení řídítek kolem svislé osy" = zamezení poškození kapalinových brzdových trubiček
  • Celohliníkové stupátko + volitelně nástavba:
    - Rocket ("Brake Booster Cross - Anděl")
    - Klasic ("Brake Booster Basic - Anděl")
  • Bez stojánku
  • Skvělé využití také pro Mushing (odpružená přední vidlice)
  • Účelová konstrukce - sjezdy / lehký i těžší terén / rekreační jízdy a pěší turistika

 

Jak vznikala a čím to začalo....

Tak máme hotové první prototypy nového modelu koloběžky - a zase - jak jinak - chyběla mi na trhu...
Ani to v podstatě nemůže být klasická koloběžka - tu měl Hurvínek... tohle se musí jmenovat jinak. Tohle vzniká lyžařům přímo pod nohama - tohle bude využívat především GRAVITACI jako základní zdroj pohybu. Odrazy jsou až druhotné - víceméně - běžky na kolečkách.
Asi se teď hodně divíte ... na trhu je v dnešní době kolem 30 typů, velikostí a druhů koloběžek. Vida - a ani jedna taková, kterou hledám. NĚCO mi na nich chybí... NĚCO hodně důležitého...
Chybí mi opět UNI koloběžka - stroj, který využiju všude - a na všechno, s optimalizací brzdných sil, s pružením, které zbožňuji a rád si s ním pohrávám, s maximálním pohodlím pro nohy, s lehkou manipulací a maximální skladností - a především se zvýšenou bezpečností, která mi především u všech současných koloběžek chybí.

Proto na Šumave vznikla koloběžka - GravityRoller
Současné koloběžky VŠECHNY katastrofálně špatně brzdí zadním kolem, především v prudším klesání - kolo jde okamžitě do smyku, nadzvedává se, na vlhkém nebo prašném podkladě je to životu nebezpečné... díky konstukci koloběžek se stalo již několik smrtelných a těžkých úrazů - někde je hodně velká chyba...

  • Při brždění předním kolem se v klesání značně nadlehčuje zadní kolo
  • Na nerovnostech ukrutně "drnčí" a odskakuje přední kolo, bolí z toho ruce, v zatáčkách je to nebezpečné / chybí odpružení
  • 90% koloběžek nemá standardně blatníky - koloběžka je odsouzena pouze k 1/3 využití - i za sucha máte boty plné kamínků, písku a jehličí, za mokra bláto až na krku 
  • Když už tam blatníky jsou, jsou většinou nestabilní - kmitají, drnčí a snadno se poškodí
  • Přejezdovou výšku stupátka (rámu) si nemůžu za jízdy regulovat = musím koupit buď nízkou koloběžku na silnici (všude chytám), nebo vysokou do terénu (těžce se odráží). Existuje sice jedno skvělé řešení - ale to vyžaduje zastavit / přestavět výšku kola / jet dál ... nedovedu si to představit provádět 10x denně... Tohle musí jít volně v jízdě! 
  • Ukrutně úzká a krátká stupátka unavují při stání, neumožňují pohodlný a stabilní postoj na obou chodidlech při sjezdech a pohodlnou výměnu nohou při odrazech
  • Koloběžkám se protáčejí řídítka, klidně několikrát dokola (jak to, proboha!!)
  • Zoufale málo účinné brzdy - při dlouhých sjezdech bolí prsty od tvrdých brzd, rychle se opotřebovávají, řvou, nebrzdí v rychlosti...
  • VŠECHNY koloběžky jsou nebezpečné při přejezdu vyšších nerovností. Ve standardním provedení se při přejezdu nerovností zasekne jakákoliv vyšší nerovnost o přední hranu rámu - stupátka.

Je toho málo?
"Jen" tohle mi prostě chybělo k dokonalosti a k pocitu, že LYŽOVAT mohu při každé procházce i v létě....
A tak na Šumavě vzniká nová koloběžka - koloběžka, která by mohla do výroby koloběžek přinést nutnou změnu.
Původní a ten první impuls k vyzkoušení koloběžky nám dal náš pes - Border Kolie je k neutahání. Tak mne začal tahat - jak jinak - na vypůjčené koloběžce. Brzy ale nezůstalo jen u tahání... 
Druhý - přímo giga impuls - byla moje záda. Na kole bolí, bolí i "sed" - prostě kolo jsem "nedal" víc jak pár kilometrů. Odkrvují se mi ruce, a odumírají až k loktům - každé klesání jsem stál v pedálech, brněly mne ruce, záda, chytaly mne křeče do břišních svalů - vystřídal jsem spousty sedaček, včetně gelových, zkoušel jsem odpružit úplně všechno. Nic nepomohlo... klesání na kole bylo vždy za trest...
A třetí impuls - především - jsme lyžaři - a to nám v létě citelně chybí.

A na koloběžce?
Nemám zdravotně jediný problém - když chci, sjíždím = hezky ve stoje jako na lyžích, ruce ani neví, že drží řídítka - na dobré koloběžce je prostě držet silou nemusíte, stačí je lehce usměrňovat nebo se prostě jen naklánět a přenášet váhu doleva a doprava. I řídit se dá pohodlně jenom nohama - jen vědět jak na to a mít to správné - dostatečně širokké stupátko. Nohama řídím i v pomalých terénních sjezdech v roklích a stržích - ruce jen lehce hlídají větší výkyv řídítek...
Když chci, sportuji = odrážím se jako na běžkách, a když je to všechno moc velká dřina - prostě se procházím. I opora o koloběžku má  něco do sebe - i pro moje záda...
A po prvních trasách s naší Borderkou jsem zalapal po dechu - ano ! To je ono - lyžujeme i v létě - a nic nebolí !! Dlouhé šumavské sjezdy, 80% klesání na 30km tratích .... nová extáze. Jízda v dlouhých i krátkých obloucích, zase svištící vítr kolem uší, hra s rovnováhou, práce tělem při přejezdu nerovností, malé skoky a terénní sjezdy.... užívám si konečně "jako lyžování" i v létě! A to i na Šumavském Špičáku - dokonce včetně služby vleků !

Koloběžka - Gravity Roller WEX-Rocket má možnost uchycení speciálního rolovacího vodítka - začaly se vyhledávat trasy, kde převažuje klesání - pokud možno upravené "sjezdovky" pro dlouhé hodiny jízdy, ale ani ta neupravená neuškodí - naopak pobaví :-) / jenom na to už musí být ta správná koloběžka = GravityRoller.... s vhodnou geometrií, měkkostí jízdy (nutně odpružená), pohodlným stáním a s možností ovládání zatáčení jako na lyžích - nohama. Žádné úzké a krátké sprintérské prkénko...

A tak se jezdilo, hodnotilo, kupovalo, zkoušelo, porovnávalo - zakládalo půjčovnu / poslouchalo zákazníky - půjčovna se prodala = nestíhalo se - a hlavně se řešilo, jak tohle vše zprostředkovat i ostatním v té nej... tedy W-ex-kluzivní podobě. Tak jako u lyží...

A tak se začalo vymýšlet - a přemýšlet - a HLAVNĚ logicky ve vztahu k fyzikálním zákonům.

K tomu všemu bylo nejdůležitější - NEUČIT SE OD OSTATNÍCH !!!! Proč?

*  *  *

Albert Einstein:
„Jak vzniká vynález? To všichni vědí, že je něco nemožné, tak už to neřeší - a pak se objeví nějaký blázen, který neví, že je to nemožné, a udělá vynález.“

*  *  *

Výuka "od někoho" je sice nejrychlejší cesta k vědomostem - ale často vede také k opakování chyb. Chyb bez myšlení. Chyb těch druhých. "Tak mne to naučili - tak se to říká / tak to někdo někde napsal / tak se to dělá / tak je to jasný a nemusím nad tím přemýšlet." Někdo už to zkoušel...
Někdo - kdo ale také mohl udělat chybu. Princip navigace - jedu podle navigace - tak vypínám vlastní mozek a často i úsudek. Když se člověk něco striktně naučí, nebo je něčím / někým veden, má většinou zavřené oči. Nevidí nové možnosti - protože  - TAK SE TO PŘECE NEDĚLÁ, proč by to dál řešil ....
Ano - cesta pokus-omyl je určitě delší, dražší i složitější. Ale zaručeně je úspěšnější, dokonalejší a pokud máte v určitém oboru být na vrcholu - je NUTNÁ = přináší nové možnosti, nové řešení, dokonalejší výrobky. Je to vysoká škola v praxi.

Nejsem dokonalý - a už vůbec nejsem specialista na koloběžky.
Co - a kdo - ale je ten SPECIALISTA? Kdo vůbec může rozumět koloběžkám?
Ten, kdo je vyrábí?
Ten, co na nich jezdí závodně?
Ten, kdo je "jenom" kupuje a nebo už vlastní?
Ten, kdo je prodává?
Každý z nich je pouze "uživatel" koloběžek v určitém oboru - a určitým způsobem.
Kdo tedy má umět poradit - kdo je ten SPECIALISTA na KOLOBĚZKY?
Na REKREAČNÍ koloběžky.
Je to jako u jízdních kol - jako u lyží - jako na cokoliv, co už existuje v mnoha provedení a v mnoha modelech...

Takový člověk neexistuje - nebudu to ani já ... a z toho jsem vycházel.
Ale co vím na 1000% - určitě to nejsou koloběžkáři, kteří na koloběžkách závodí.
Jejich názory jsou zkreslené rychlostí, demagogií předepsaných pohybů a držení těla, dokonalostí a sportovním výkonem. Po takové koloběžce, na které mám jezdit jako deformovaný robot s kolenem u brady a s druhou nohou nad ramenem, já osobně netoužím.
A zásadní dotaz - touží po ní rekreační uživatel? Tak jako u lyží ..

*  *  *

Musím se tedy stát specialistou na rekreační koloběžku
Koloběžka GravityRoller WEX-Rocket = musím ji sám "porodit".
Nikdo jiný na této planetě, a to ani ten, co ji někdy/někde bude testovat a psát jakoukoliv recenzi, ji nebude znát tak dobře - a nepochopí detaily a konstrukční úpravy, pokud nepochopí její účel.
Koloběžka prošla několika úpravami, mění se ještě dnes - a jak se znám, bude se měnit ještě dlouho. Mění se pro mne - a podle mne - a především pro to, na co vznikla.
A vznikla především pro procházky a sjezdy na Šumavě, běhání se psem, procházky po horách, po Alpách, na procházku kolem jezer a řek, na procházky přírodou - pro sjezdy s maximálním využitím gravitace a pro nejvyšší rychlosti.

Tahle koloběžka vznikla především pro toho, kdo MILUJE PROCHÁZKY.

Náš výrobek Vám je o 100% zpříjemní, prodlouží a zatraktivní. Přestanete se nudit v dlouhých lesních pasážích, přestanou Vás řezat kolena při sestupech v prudkém klesání, neuklouznete, nezakopnete - dolů vždy pojedete / na rovině podle chuti / do kopečka je se o co opřít.
Na procházkách se především chodí = i s koloběžkou choďte! Nenuťte se do rychlosti, do unavujích odrazů - pokud nejdete právě sportovat. Z kopečka se svezte = na stejné trase jako vždy jen chodíte dojdete náhle mnohem dál, než když jste chodili jenom pěšky. Bez větší únavy, zábavně - prostě se dolů vezete.
Náš GravityRoller je vyroben zároveň jako vaše nová sportovní kabelka - musí plnit i funkci estetickou / doplňkovou, sportovní a praktickou.

A dnes už můžeme prohlásit - naše koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket II - je pro tyto účely již dnes SKVĚLÁ. Neměl jsem možnost jezdit na všech koloběžkách - ale žádná koloběžka na našem trhu prostě nemá ty logické úpravy, které mi chyběly - a které jsem zabudoval do naší koloběžky.
Nevytvořili jsme klasickou koloběžku - je to víceméně UNI-speciál.
Speciál pro určitě podmínky - pro určitého zákazníka - pro určité trasy a cílené skupiny uživatelů - univerzální na Šumavu, do hor, na sjezdy a turistiku v přírodě a především na běhání se psem. Není to městský louda, není to sprinterský vyzáblý chrt - je Citroen mezi koloběžkami.

A to znamená - že třeba vůbec nemusí být právě PRO VÁS.

To je pouze informace proto, až nějaký chytrolín zase bude hodnotit, že:

  • oproti zkušenostem na koloběžkách (jakých ?) má WEX-Rocket moc široké stupátko - od toho přece upouští i KOSTKA! Od toho upouští všichni.
    Ať si výrobci koloběžek upouští od čeho chtějí - my - máme pod nohama široké, pohodlné a skvělé stupátko, které mi prostě všude jinde chybělo - a jen já vím proč tam je - Kostka má pravděpodobně pocit, že koloběžka musí být soutěžní stroj pro docilování maximálních rychlostí - ale u svého rámu pro mushing už šířku také upravil... / GravityRoller WEX-Rocket je zaměřen na procházky, pohodlí, klid a bezpečnost při rekreační jízdě a při náročnějších sjezdech + mushing. Je to jako u lyží - každý závodník odsuzuje kratší lyže = jeho problém....  
    Kdo si poprvé sjede na koloběžce s dokonalým, pohodlným a širším stupátkem - už nebude chtít jinou...
  • že odpružená přední vidlice oslabuje odraz - pitomost, tohle opět prohlásili závodníci a každý trotl to hned opakuje - stačí dobře nastavit pružení a nic takového se neděje. Navíc - většina rekreačních uživatelů přece vůbec nechce závodit / takže - závodníci, jezděte si třeba na žebřiňáku s ocelovými koly, naše odpružená vidlice je odpružená na JINÉM stroji, kde to přináší několik skvělých výhod! Také musíte vědět jak odpružit, jak nastavit pružení a proč a jak s tím pracovat! A pokud někdo dokázal "ztratit energii" jen tím, že odpružil přední kolo - pak by za to měl dostat Nobelovu cenu. Dokázal neplatnost zákona o zachování energie a hmoty....  Nepleťte si "ztrátu energie" se ztrátou přítlaku podrážky při odrazu! Ten se skutečně mění - ale až od určité rychlosti. V pomalé jízdě má odpružení (správně nastavené) jenom výhody....
    Pro rekreační mushing a pro menší kola je odpružení přední vidlice v podstatě konstrukční podmínkou!
    A co asi nikdo zatím nechápe - koloběžka s odpruženou vidlicí je zároveň:
    - stabilnější při jízdě a v rychlosti - kola mají lepší kontakt s vozovkou
    - bezpečnější - lépe brzdí, méně klouže
    - komfortnější - na jezdce a do rámu se nepřenáší tvrdé rázy ani od zadního kola + odpružením přední vidlice u koloběžky se automaticky odpruží o 50% i zadní kolo!
    Kdo si poprvé zajezdí s příjemně odpruženou koloběžkou - už nebude chtít jinou...

I tak se určitě najde spousta chytrolínů, kteří budou tvrdit, že spousta věcí se "přece dělá jinak"... zažil jsem to na sociálních sítích, kde se někteří ubožáci vyjadřovali ke všemu, co nevymysleli oni a co si nikde od nějakého závodníka nepřečetli, negativně. Pořád mne nutili si někde něco od někoho přečíst, "abych věděl".. PITOMOST - vyzkoušej - a uvidíš. Tady opravdu neplatí - někd si něco přečtu - avím všechno. Tihle diskutéři jsou pro mne předurčení hlupáci - a tak o koloběžkách na sociálních sítích nediskutuji...
Moje doporučení - ať si takový šťoural jezdí na čem chce. 

Pro mne - a doposud pro 100% zkoušejících jezdců - je koloběžka / GravityRoller WEX-Rocket II skvělá, zatím při každé testovací jízdě ve skupince jsem musel jet já sám na neodpružených "dřevácích" od jiných výrobců..... náš prototyp mi nikdo nechtěl vrátit.

Do kufru auta uložíte i dvě naše koloběžky - i bez nutnosti vyndavat přední kolo.

Víceúčelové stupátko WEX-Uni Rocket s posilovačem brzdícího účinku (nástavbu BrakeBooster - "Anděl") ale už těžko někdo překoná,
koloběžky právě vstupují do nové dimenze.... 

*  *  *

POZOR !

INFO pro všechny výrobce koloběžek:
!  NEJSME DALŠÍM masovým VÝROBCEM KOLOBĚŽEK !
Doufám, že jste si oddechli a spadl Vám kámen ze srdce...

Spěte v klidu, jste první = jste lepší = jste profesionálové = VÁS ostatní kopírují = vy jste měli ten správný nápad první = vyrábět koloběžky i pro dospělé.
VY jste pořád nejlepší, jste prostě skvělí.
Zůstaňte tedy v klidu.... tady Vám neroste konkurence, která by Vás chtěla převálcovat - my Vás pouze DOPLNÍME... I my Vás částečně kopírujeme, využíváme některé Vaše nápady - a nebo lépe řečeno - také jsme k nim dospěli.

 A L E
Něco Vám prostě ušlo, něco Vás nenapadlo, něco jste ještě neudělali tak, jak by to bylo lepší.
Něco - vás vůbec nenapadlo ...
A proto ten jeden skvělý model koloběžky pro sjezdy, turistiku a rekreaci vyvinutý značkou WEX.

Máte zájem o spolupráci nebo převzetí výroby - KONTAKTUJTE NÁS = půjde to rychleji - MY tuhle koloběžku vyrábět nebudeme, je to fakt šíleně moc práce !

Ale stále to bude WEX = V. V. EXkluziv

Tak jako WEX ve výrobě lyží.
Tak jako WEX ve výuce lyžování.

Logo WEX

DOPORUČUJEME
Váha - hmotnost12 kg
MateriálAl 6061
Optimální zatíženído 100 kg
Sestavakomplet
Výrobceoriginál WEX
Speciální úpravapro Mushing
Barvasvětle - šedá
Příslušenstvív textu
Rozměryv textu cm
Parametryvše v textu
Kategorievše v textu
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek