X

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme soubory cookies. Používáním webu s jejich používáním souhlasíte. Více o cookies

Menu
Košík
0
ESHOP
Kofixové svíčky LAFIX pro opravu skluznic - černé - BIG
Kupujete 1 ks
expedujeme ihned

Kofixové svíčky LAFIX pro opravu skluznic - černé - BIG

0% (0 Hodnocení)
Kofixové svíčky silné - pro opravu černých skluznic P-Tex
29,00 Kč (1.16 €)
Skladem
ks
Katalogové číslo: 8589
Záruka:24 měsíců
Cena bez DPH:23,97 Kč (0.96 €)
Cena vč. DPH:29,00 Kč (1.16 €)
Kupujete: 1 tyčinku
Cena za 1 tyčinku: 29,00 Kč (1.16 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Dotazy k produktu

Kofixové svíčky LAFIX  pro opravu skluznic - černé

 KUPUJETE 1 tyčinku = 1 kus

Tyčinky s přídavkem lepidla na zvýšení přilnavosti + se zvýšenou tvrdostí - na  opravu poškozené skluznice.

Velikost tyčinky délka 15 cm x průměr 1 cm / s přídavkem lepidla - tvdrší materiál než klasická kofixová svíčka - ideální pro pájky, pistole + zakapání většího poškození.

I při sebevětší opatrnosti se poškrabání skluznice časem nevyhneme. Ne vždy je ale nutné platit hned drahý servis, i když tam samozřejmě předpokládáme určitou kvalitu opravy.
Pro menší poškození a menší rýhy na skluznici si vystačíte s hořlavými kofixovými svíčkami (tyčinkami), kterými lze jednoduše zakapat i jakkoliv dlouhé - a i hlubší - rýhy na skluznici.
Především rýhy při okraji - a podél hran jsou nebezpečné - pokud je včas neopravíte, hrozí i vytržení hrany, která se snáze zachytí ve smyku o tvrdší nerovnosti na sjezdovce.

Nabízené tyčinky jsou poměrně velké - ideální pro větší opravy zakapáváním (odkapávají větší kapky) nebo pro opravy pomocí letovací pájky.
Při klasickém zapálení i tyto tyčinky dobře hoří a vytuhlý materiál je o poznání tvrdší než klasické kofixové svíčky.
Proto je tento materiál ideální pro větší a hlubší poškození.
Pokud požadujete jemný proud pro jemné rýhy, volte kofixový drát.

Silné tyčinky si drží stálý proud odkapávající hmoty po delší dobu, "nerozjíždí se", neodpadávají po kusech - množství hmoty, která kape na skluznici, není extrémně velké ale určitě je proud podstatně silnější než u tenkého drátu i než u kofixové svíčky - poto se hodí především pro hrubější opravy nebo pro opravy pomocí pájky / nebo pistole (můžeme dodat)..

Každopádně - pokud budete pomocí tyčinky opravovat skluznici běžným zakapáváním s hořením materiálu, vypálíte více přídavné lepidlo a držení materiálu pak není tak ideální, jako při opravě pájkou nebo pistolí.
To ovšem platí i pro tenké kofixové svíčky.

Opravu zakapáním provedete následovně:

Návod na opravu / zakapání vzniklé rýhy na skluznici / plošná "měkká" oprava:

  • odmastit rýhu ředidlem
  • zapalte hrot svíčky zapalovačem / sirkou / stolní svíčkou - držte přitom kofixovou svíčku vodorovně tak, aby první kapky horké hmoty nedopadly na skluznici - připravte si plech na odkapávání
  • nechte dvě až tři kapky odkápnout mimo skluznici (odtraníte tak saze vzniklé na povrchu při zapalování tyčinky)
  • nastavte hořící svíčku/tyčinku nad okraj rýhy
  • postupným zakapáváním zaplňte rýhu - vždy pouze jednou řadou kapek (pozor! U dlouhých rýh je nutné dělat přestávky - jinak se svíčka začíná časem velice rychle roztékat a "vyteče" náhle ve větší vrstvě na skluznici..)
  • sfoukněte svíčku a odložte hned na plech nebo jakoukoliv ocel (natavená svíčka se na plech a kov NELEPÍ)
  • hrotem nože a poté ocelovou stěrkou rychlými pohyby po nakapaném a vytvrdnutém materiálu - podél i napříč rýhy - odškrabte přebytečnou vrstvu nové hmoty tak, aby se srovnala se skluznicí 
  • v případě, že v místě opravy ještě zůstaly prohlubně, nakapejte novou vrstvu
  • opět srovnejte odškrábáním (podobně jako když škrabete mrkev :-)) )
  • přebrušte pod palcem jemným smirkovým plátnem (hrubost cca 150), srovnejte poslední vlnky
  • vyhlaďte jemným smirkem a na závěr vyleštěte opravovavané místo brusným rounem / případně hrubým kotoučkem
  • setřete zbytky prachu a brusného materiálu
  • na závěr zažehlete na skluznici vosk (zažehlením spojíte - vyhladíte - dokonale drsnější skluznici v místě opravy s voskem na delší dobu)

Můj TIP A RADA:
Pokud používáte klasické silnější kofixové svíčky, pak je téměř beze zbytku spotřebujete tak, že odpadový konec si napíchnete na delší a silnější špendlík - pořádně a do hloubky.

Zbytek kofixu pak držíte za špendlík - a hmota vám vyhoří téměř beze zbytku.
Pozor ale úplně na konci - posledních 3-5mm ze špendlíku stejně spadne, i kdyby jste dělali cokoliv. Špendlík se ohřeje a hmota prostě odpadne - proto končete dříve - ale i tak vyhazujete o 80% méně zbytku, než když držíte konec rukou...

Více k opravám skluznic najdete ZDE.
Větší poškození každopádně svěřte servisu - větší plochy Vám jinak po nějaké době popraskají a vydrolí se... 
To platí především při zakapávání - pokud použijete pro odtavování drátu pájku, bude hmota držet mnohem lépe - nevyhoří z ní lepidlo - a nebude tak praskat. 

Videonápověda pro nanášení zapálením = postup stejný jako u klasické kofixové svíčky

 

Náš další tip
Pokud požadujete téměř původní tvrdost naneseného materiálu, jako je původní skluznice, není ideální materiál drátu PŘEPÁLIT = zapálit. Drátek nejen změkne, ale také se z něj vypálí lepící složka... a hmota má pak menší pevnost a přilnavost. To platí i u kofixové svíčky.
Ideální - na nanesení materiálu použijte jemnou elektrikářskou pájku s upraveným hrotem. Materiál utavujte z drátu, a nanášejte jej do rýhy - a uhlazujte po délce rýhy. Nanesený materiál se nepřepálí, a jeho tvrdost je vyšší díky originální struktuře (nic se neodpaří) a skvěle se opracovává.
Zavařujte pouze plnou teplotou - malá teplota pájky = materiál skluznice a drátu se nespojí.

Takto nanesený materiál pak lze srovnat na skluznici ideálně pomocí struhátka - rašple na dřevo nebo sádrokarton, pomocí které nanesenou nerovnost bez námahy srovnáte, dorovnáte ocelovou špachtlí nebo jinou hranou - a nakonec doleštíte/dobrousíte smirkovým papírem. Takto zacelené rýhy drží téměř jako původní skluznice....
Rýhy při okraji skluznice a podél hran jsou nebezpečné - pokud je včas neopravíte, hrozí i vytržení hrany, která se snáze zachytí ve smyku o tvrdší nerovnosti na sjezdovce. Klasický měký kofix ale u hrany moc nedrží - nabízíme Vám proto také speciální materiál - COPOLYMER METAL GRIP se zvýšenou přilnavostí k oceli = ke hranám.

Další servisní rady najdete pod tímto odkazem .


NÁŠ poslední TIP "pod čarou":
- potřebujete opravit prasklý plastový nárazník na Vašem automobilu?
- potřebujete svařit jakýkoliv plastový díl černé barvy - prasklý, ulomený apod.?

Vyzkoušejet tento postup:

  • Oba díly pečlivě očistěte - odmastěte prasklé plochy
  • Přiložte díly prasklými / poškozenými plochami těsně k sobě, pro dokonalý spoj ponechte nepatrnou prosvítající mezeru mezi svařovanými plochami, popřípadě trochu skoste hrany - zaaretujte
  • Prasklinu po celé délce ohřejte podélně hrotem pájky (vytvořte V profil praskliny)
  • Do praskliny kapejte z klasické KOFIXOVÉ hořící svíčky materiál - z blízka zalévejte tekutou hmotou celou prasklinu
  • Proveďte to samé z druhé strany
  • Po vychladnutí obrušte ruční bruskou přebytečný materiál
  • Pro dokonalý povrch dokapejte nerovnosti a prohlubně od bublin
  • Přebrušte - doleštěte - zastěrkujte - přestříkejte

A JE TO :-)

VýrobceMONTANA
Vložte Váš příspěvek, dotaz, nebo hodnocení produktu
přidat příspěvek