ESHOP
Krátké turistické lyže Crossblades - provedení pro tvrdé boty
U NÁS NEKOUPÍTE

Zapůjčení - sněžnice Crossblades, Provedení - HARD - pro lyžařské boty

Speciální turistické sněžnice / délka 89 / 70 / cena za zapůjčení - 490,- Kč / den
490,00 Kč (20.42 €)
Neprodejné
Vložit do košíku
pár

Katalogové číslo: 0134-1
Běžná cena:12 000,00 Kč (500 €)
Cena bez DPH:404,96 Kč (16.87 €)
Cena vč. DPH:490,00 Kč (20.42 €)
Základní cena: 1 den zapůjčení
Cena za 1 den zapůjčení: 490,00 Kč (20.42 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze


 Sněžnice a možná trochu i lyže - Crossblades  

Cena za zapůjčení / vyzkoušení - dle dohody, cca 490,- Kč / pár - odměna majiteli za zapůjčení a opotřebování / nejedná se o zboží..

K dispozici máme pouze 1 pár pro měkkou botu a 1 pro lyžařské boty (také skialp)

SNĚŽNICE NA VYZKOUŠENÍ NEZASÍLÁME, VYZVEDNUTÍ MOŽNÉ POUZE NA ŠUMAVĚ !


Tenhle nápad nás nejprve donutil k úsměvu - pak nás zajímal čím dál tím více, především ve spojení s několika dotazy od vyznavačů horské turistiky - pro vyznavače slézání ferrat  - a pak také v souvislosti se současným omezením na sjezdovkách.

PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:

Výrobek má bohužel několik základních technologických vad, které znemožňují - nebo spíš znesnadňují a znechucují jeho  používání - a výrobce nemá zájem o jejich odstranění. Bohužel.
Nemám rád nedokonalé výrobky, prostě se s tím nemohu smířit.


CO O VÝROBKU PÍŠE VÝROBCE:

Provedení pro měkké boty - pohorky nebo skiboardové boty / označení SOFT

  • Sněžnice určené pro výstupy a sjezdy v hlubším a měkkém sněhu
  • Včetně vyměnitelných skluznic / pro sjezd - pro stoupání
  • Lehké a praktické
  • Extrémně robustní
  • Vejde se do kufru
  • Hmotnost pouze 2160 g
  • Délka celková 89 cm | Šířka skluznice 11cm / celková skelet 19,5 cm | délka aktivní skluznice 70 cm
  • Maximální zatížení 100 kg
  • Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
  • Vázání vyztužené skleněnými vlákny
  • Výměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
  • Rychlá výměna skluznic bez nářadí
  • Švýcarský kvalitní výrobek
  • 2letá záruka

Provedení pro tvrdé lyžařské, snowboardové nebo skialpové boty  / označení HARD

  • Včetně vyměnitelných skluznic
  • Včetně pojiistného řemínku
  • Lehké a praktické
  • Extrémně robustní
  • Vejde se do kufru
  • Hmotnost pouze 1860 g
  • Délka 89 cm | Šířka 19,5 cm
  • Maximální zatížení 100 kg
  • Vhodné pro velikosti bot 36 - 46
  • Vázání vyztužené skleněnými vlákny
  • Vyměnitelné skluznice vyztužené skleněnými vlákny
  • Rychlá výměna bez nářadí
  • Švýcarský kvalitní výrobek
  • 2letá záruka

Patentovaný princip Twindeck (tvar skluznic a bočnic lyží) má dvojí funkci: Vytváří úzký povrch pro projíždění tvrdých sněhových svahů, což usnadňuje jízdu a chůzi v traverzu a umožňuje snadné provádění obloučků ve sjezdu. Pro jízdu v hlubokém sněhu jsou boky lyží výrazně rozšířené v horní části a zajišťuje tak lepší plutí - vztlak v hlubokém sněhu.

Takto by se měly sněžnice chovat v ideálním případě:

Tvar skluzné plochy

Po našem zkoušení - takto se chovají v reálu:

Chování v terénu

TIPY A TRIKY od výrobce:

Pro maximální zábavu - Crossblades fungují na měkkých až upravených sjezdovkách a sáňkařských dráhách, na lehkém prašanu a na firnu. Zůžený tvar sjezdové plochy umožňuje řezání traverzu na svazích.

Cvičení dělá mistra - Jako každý sport, i crossblading vyžaduje určitou praxi. Zejména lyžování na 90cm krátkých lyžích vyžaduje určité zkušenosti. To platí zejména pro verzi s použitím měkkých bot. Doporučujeme provést první pokusy o sklouznutí v rovnějším terénu. Ocelové hrany umožňují lehčí vedení lyží a možné kmitání špiček se bude zmenšovat s postupující praxí.

Unikátní - Crossblades využijete na sedačkových lanovkách i lyžařském vleku. Můžete například část výstupu zahájit lyžařským vlekem, pokračovat v pěší turistice s lyžemi na nohou a poté se můžete rozhodnout sjíždět na sjezdovkách - nebo mimo ně. Díky silným neodymovým magnetům integrovaným do odnímatelných skluznic můžete lyže pohodlně držet jednou rukou, například když nastupujete do gondoly.

Bezpečnost - Pro výlety si vyberte túry určené pro sněžnice kategorie WT 1 nebo WT 2 (pro Švýcarsko - ostatní země mají různá označení). Pro túry kategorie WT 2 potřebujete základní znalosti o lavinových situacích. Pokud je regionální lavinový upozornění na úrovni 3 (významné) nebo vyšší, měli byste vyhledat radu od příslušného orgánu.

Sjezdy / sestupy - Pro redukci rychlosti při sestupu je také možné sjíždět na stoupací skluznici se stoupacími pásy. Pro sestup lze použít také volitelně dostupné mačky.

Údržba - Po každém použití lyží vyjměte obě skluznice a osušte je - především skluznici se stoupacím pásem. Pro optimální skluz a stoupání za všech teplot sněhu doporučujeme studený tekutý vosk Toko Express 2.0.



Logo WEX   NAŠE HODNOCENÍ / PROČ U NÁS NEKOUPÍTE:


Především - co to je + na co to je - PODLE NAŠICH ZKUŠENOSTÍ:

  1. V žádném případě to nejsou lyže, i když se na tom dá sjíždět i na sjezdovce (omezeně) i mimo ní (o poznání lépe). Pro převládající lyžování je to v originálním provedení od výrobce nesmysl - nestabilní, s malým záběrem hran, robusní... Na ledovkách budete mít velký problém, především u provedení pro klasické boty - budete se cítit tak trochu jako - ve dvou lavorech.
  2. Tohle jsou především plnohodnotné SNĚŽNICE s možností dopředného skluzu a sjíždění lehčích svahů = do upravených červených sjezdovek. U větších sklonů potřebujete hluboký sníh nebo dobrou techniku, případně pro sjezd použijete nasazené stoupací pásy.
  3. Tohle tedy slouží především k pěší turistice, ulehčení výstupů, sjíždění v hlubším sněhu a hlavní předností je rychlá výměna stoupacích pásů za hladkou skluznici kdekoliv na trase.
    Prostředek pro zábavu a courání se ve zasněžených lesích, po stezkách a asi i pro vyznavače lezeckých ferrat - tady musíte počítat s tím, že potřebujete široký batoh = výška stačí do 100cm - ale musí být objemnější s větším průměrem - a počítejte s váhou kolem 5kg.
    Můžete však používat pro výstup i pro sjezd Vaše lezecké boty = nemusíte táhnout další - a po přelezení nemustíte dolů šlapat pěšky. Kde je sníh = jedete. Nebo spíš - kde to jde - sunete se a sesouváte se.. každopádně základní doporučení = vyhýbejte se dlouhým sjezdům po upravených trasách a sjezdovkám s tvrdým povrchem.
  4. Nekupujte tento výrobek, pokud by jste ho rádi využili pro sjíždění a lyžování na upravených nebo boulovatých sjezdovkách a Vaše výstupy a lehká turistika budou jen příležitostní - na to vám mnohem lépe poslouží tohle provedení / Výrobce bohužel odmítá spolupráci na vylepšení jízdních vlastností - takže počítejte s tím, že díky několika zásadním technologickým a začátečnickým chybám ve výrobě se "tohle" při sjíždění na sjezdovce chová podivně - jako když nemáte hrany, brždění a zatáčení na tvrdém povrchu je dost hrůza a pokus o zastavení z rychlosti je sebevražda.
    Škoda, velká škoda - u nás máme dva exempláře, které jsme technologicky upravili - a jsou i pro sjíždění skvělé...
  5. V původním provedení zajásáte, pokud hledáte něco na toulání v zimě - klidně i po sjezdovkách, s přechodem do přírody a především pro hlubší sníh / jako na sněžnicích. Tady najdete naprosto plnohodnotné využití - prostě sněžnice s možností krátkých skluzů a sjíždění v měkkém a hlubším sněhu.
    Jenomže ! - jakmile se dostanete na tvrdý, umrzlý a případně i hrbolatý povrch - nadšení vás hned přejde. Přejde vás i chuť jít dál, protože plastové vaničky začnou - RACHTAT JAKO PRASE.
    A to doslova. Dva lyžaři jdoucí těsně vedle sebe se neuslyší, i když budou řvát.
    Uslyší vás ale zvěř minimálně do půl kilometru kolem dokola, takže při vaší procházce lesem neuvidíte ani živáčka - Všechno živé daleko široko se zděšením zdrhne.
    A mám pocit, že zdrhat budou i lidé, kteří budou mít dojem, že se lesem právě řítí tanky Rudé armády.
    Byl to fakt děs - a to byla na sněhu jenom ztvrdlá krusta a pěšina byla jenom rozšlapaná od ostatních chodců. Jenomže - ty tvrdé broky pod skluznici vydávají tak příšerné zvuky, že jsem to měl opravdu chuť hned sundat. A to nemluvím o sjezdu - nejdřív pokus pokračovat dolů udupanou pěšinou - nereálné. Paty si jezdily kam chtěly, udržet se to nedalo ani v pluhu. Přitom randál a chraštění jako když se kutálí Trabant po skále.
    Opravdu nepříjemné. Jakž takž byly tyhle vaničky řiditelné v hlubším sněhu, jenom tvrdá krusta kvičela a ječela jako pod ledoborcem. Jízda šikmo svahem na udusaném podkladě, kde řádily děti na saních - ostuda. Měl jsem pocit a dojem, že jsem nikdy nestál na lyžích.
    Všechno se mi pod nohama sunulo do strany, nebrzdilo to - a děti se všechny zastavily, protože očekávaly průjezd tanku.
    Podotýkám - šlo o provedení pro Soft boty. V lyžácích by byla řiditelnost o 60% lepší, ale ten randál - to mne opravdu hodně zklamalo.
    A bohužel - tohle už neupravíme / to prostě nemá řešení. Jedině - prostě když mrzne po dni kdy sníh byl měký - nikdam nechodit. No a tohle omezení mne moc nebere...
     
  6. V původním provedení zajásáte, pokud hledáte kvalitní, spolehlivé a zábavné vybavení pro vaší lyžařskou půjčovnu - předpokládám, že žádný zákazník nevynechá možnost si tohle vyzkoušet / pokud mu dobře vysvětlíte k čemu to slouží, jak nastavit ideálně vázání (musíte to ale vědět, výrobce to tají - nebo to prostě sám neví a netuší) a jak to obsluhovat - včetně ideálního stylu pro zatáčení (opět - musíte to znát, výrobce to nezná) - pak budete mít vyhráno. Jen si zákazník nesmí chtít jít kvalitně zalyžovat - a pokud bude po oblevě umrznuto, raději to nikomu ani nepůjčujte. Bude chtít vrátit peníze.....
    Turistika mimo sjezdovky nebo jen pro výstup - 100%
    ♦ Zábava - 100%
    ♦ Sjíždění  hlubším sněhu - 100%
    ♦ Sjíždění po sjezdovce nebo upraveném povrchu - děs

No a co víc... proč tohle tedy u nás nekoupíte

Jednali jsme o obchodním zastoupení pro ČR, ale protože výrobce hrdě odmítá odstranit některé závažné nedostatky, které znepříjemňují možnost příjemnějšího sjíždění na upravených sjezdovkách bez zásadních problémů se stabilitou a s dobrým záběrem hran, tak jsme od zastupování tak trochu nedokonalého - i když relativně dobrého nápadu - upustili.

Přinutily nás k tomu i podmínky pro dovoz výrobků s třetích zemí - mimo EU - a stanovení plátcovství DPH v těchto případech. Něco se dá akceptovat - ale moc velké házení klacků pod nohy už nehodlám přeskakovat.

Tento výrobek tedy nenajdete ani v naší nabídce - neprodávám nedokonalé výrobky s výrobními vadami, u kterých bych se musel stydět za to, co to neumí...

Každopádně si můžete u nás vypůjčit 2 částečně upravené páry a vyzkoušet - pokud najdete někde sníh. I výjezd do Alp nebo na ledovec Vám tohle může opravdu zábavně zpestřit. Cena za zapůjčení ale není právě nejnižší - logicky - dělat zadarmo testovací půjčovnu jiným prodejcům opravdu nehodlám..

A teď ještě něco o parametrech, provedení, vychytávkách - a proč tohle nejsou lyže.
Skvěle hodnotím některé nápady a technická řešení především pro turistiku -

  • výměnná skluznice za stoupací nebo sjezdovou bez nutnosti sundavání sněžnic
  • zvýšené bočnice do klínu, který zajistí větší únosnost v hlubším a měkčím sněhu
  • jednoduché přepnutí vázání pro chůzi / aretaci pro sjíždění - no - ale - při jednom zvýletů mi to zamrzlo a to bylo nadávek a vzteku - vázání prostě přimrzlo k podložce a neposunulo se a neposunulo. Pomohlo až dupání a škrabání...
  • možnost brždění v hlubokém sněhu "přes paty" = zatížením patek se patky více zaboří a brzdí
  • možnost "chůze přes patu" - jako na sněžnicích / nebo jako se skialpovými lyžemi - sunutím
  • dvě provedení - jedno pro lyžáky / druhé pro klasiké tvrdší pohorky - bohužel, nutno zakoupit samostatně = zvlášť
  • provedení pro pohorky / klasické turistické boty - vyřešil výrobce naprosto geniálně (a opravdu nutně) - přídavné uchycení lýtka pro minimalizaci bočního vyklopení skluznic při sjíždění a brždění je geniální. Zároveň se touto úpravou docela  vylepšila i předozadní stabilita v jízdě i při chůzi = to byl věčný problém všech výrobků pro měkké boty / viz běžky. Řešení je sice robustní - ale funkční - u tak široké skluznice je i naprosto nezbytné.

A proč to nejsou "lyže" a proč to nechci prodávat

  • výrobce nemá zájem propagovat tento výrobek jako krátké lyže - lyže to prý nejsou a nemají být - jsou to SNĚŽNICE
    - nechápu proč ta zatvrzelost, stačilo by několik menších úprav - a možnost sjíždění by byla i na těchto produktech i na upravených sjezdovkách a na tvrdém povrchu poměrně slušná.
  • technicky - výrobek má několik zásadních nedostatků, kvůli kterým je sjíždění na tvrdém povrchu opravdu poměrně nepříjemné - oba druhy vázání způsobují poměrně velké boční vyklápění bot ve vázání = tady je nutné - a možné - technické vylepšení, ale výrobce nemá zájem. Bohužel - čím tvrdší sníh, tím citelnější je boční klouzání a nedržení na hranách - a dostat se pak dolů po tvrdší pistě nebo přimrzlém sněhu je velký problém / máte pocit že sjíždíte ve dvou lavorech, které se klepou na všechny strany, nemají žádné hrany - a po několika metrech to sundáte - jste grogy. Výrobce ale tvrdí, že konstrukce je dokonalá - a že to prostě nejsou lyže. NEJSOU - ale mohou být.
    A jako prodejce si prostě nechci někomu prodat něco, co ho nechá ve štychu někde vysoko v horách - nebo na sjezdovce - nebo mu to neumožní pohodlný sjezd po upravené stezce nebo lesní cestě. No a ten kravál na tvrdším podkladě - no to už je opravdu nesnesitelné.
    VADY způsobující nestabilitu při jízdě:
    1) vázání je namontované strašlivě daleko vepředu, daleko před středem skluznice, při sjezdu je více zatížená přední část skluznic / u délky skluznice 70cm je to dost děs

    2) skluznice mají prohnutí jako rocker a jedete tak pouze po délce 30-40 cm / skluznice je prohnutá do nepříjemného rockeru = horší předozadní vedení v jízdě, horší stoupavost na pásech - velká nestabilita na pevném podkladě / výrobce prohlásil, že rocker je úmyslný a že zlepšuje plutí v hlubším sněhu. Kupodivu - v popisu to ale neuvádí, máme prostě pocit, že si svoji vadu vzniklou nesprávným skladováním výrobce prostě ukrývá za tvrzení, které není pravda.
    Především - u délky skluznice 70cm by byl úmyslný rocker naprosto absurdní, byla by to šílenost a velice kontraproduktivní úprava... a pokud je to opravdu úmyslné, tak je to úprava katastrofální a přímo diletantská.
    Podle mého názoru a prozkoumání produktu je "rocker" způsoben nevhodným skladováním - a skelet se prostě časem prohnul působením silných magnetů ve středu skluznic, kdy přední a zadní část skeletu je bez vložené skluznice vyšší než střed - a časem se prostě prohne do oblouku.
    Nehodlám o tom však diskutovat - výrobce to nezajímá, ten svoji chybu neuznává a neuznává a v klidu rozesílá výrobek deformovaný nevhodným skladováním vyrobených skeletů bez vložených skluznic.
    Poznámka - po dvou měsících upnutí v protitahu se skluznice i celé "sněžnice" srovnaly do roviny, po "rockeru" ani památka. Takže nic z výroby - opravdu jen vada po nevhodném skladování. Jenomže - díky dlouhé době původního prohnutí, která vzniklo zatepla, se i námi narovnané bočnice po nějaké době samy vrátí - a jsme kde jsme byli.

    3) je použitý nevhodný tvar přední upínací páčky (projevuje se především u provedení Hard u klasických lyžařských bot), který způsobuje obrovskou stranovou vůli (boční přesouvání) špiček bot ve vázání - až o 2,5 cm doleva a doprava

    4) špička vázání je uchycena pouze jedním středovým šroubem a bota se i s vázáním strašlivě vyklání do strany - především při jízdě šikmo svahem, při brždění a při zatáčení - přenos tlaku na hranu je absolutně minimální, bota není dostatečně aretovaná ve skeletu

    5) pod podrážkou boty ve špičce jsou použité nevhodné šrouby s vysokou půlkulatou hlavou, na které se podrážka boty opět vyklápí do stran - podrážka nedosedá na vázání, ale houpe se na hlavách šroubů vyčnívajících z plochy vázání

Pak se "lyže / sněžnice" chovají v praxi takto / bohužel, je to velmi nepříjemné:
Chování v terénu

Tyto nedostatky jsme u nás částečně odstranili a dvěma exemplářům, které jsme pro účely testování zakoupili, můžeme s hrdostí říkat i LYŽE - jsou poměrně slušně stabilní, drží i na hraně a záběr hrany je minimálně o 60% lepší než u originálů.

  • bohužel - výrobku téměř úplně chybí podélná pružnost = na tvrdé nerovnosti reaguje špička a skluznice "tvrdě" a utíká do stran / tohle nikdo nevylepší, ale není to tak podstatné
  • tak jako nikdo nevylepší ten příšelný, opravdu strašlivý rachot a kravál na tvrdším, především zmrzlém podkladu a na nerovnostech - a to i při chůzi.
  • v originálním provedení zapomeňte na rychlost nad 30km/hod - stabilita úplně mizí a zastavit lyžaře vážícího 100kg na tvrdé sjezdovce vyžaduje dost místa - a sil / technické zlepšení výrobce nezajímá a přitom je velice jednoduchá a funkční
  • pro lyžování - i třeba jen občasné -  nejsou praktické zvýšené bočnice a celkově velká šířku = máte pocit, že máte na nohou dva plováky, dvě vaničky nebo dva pelikání zobáky - a ty pro lyžování prostě trochu překáží / ale - jsou to především sněžnice
  • NIKDY se na tom nenaučíte lyžovat - pouze zvládnete sjíždět i bez výuky základních lyžařských technik / a to na sjezdovku moc nepatří  = možná i proto odmítá výrobce úpravy a vylepšení tak, aby se výrobek i na sjezdovce choval spolehlivě a funkčně

Takže závěr - pro turistiku jako na sněžnicích, především v hlubším sněhu a ve větších nadmořských výškách - v lese (kde se smí) - s možností turistického kroku tak trochu i se skluzem - a zároveň se sjížděním mírnějších svahů a v hlubším sněhu = urychlení přepravy tam, kde by jste na sněžnicích museli jen jít - geniální.

A pokud máte půjčovnu nebo lyžařskou školu - zábavný prostředek do půjčovny, pro výuku turistiky ve sněhu, pro průvodce po horách a horských stezkách - s mnohem jednodušším ovládáním, než jsou dlouhé skialpy, které pro ovládání již vyžadují lyžařské znalosti a hlavně - tohle úžasně zjednodušuje práci s výměnou skluznice místo nalepování a přelepování stoupacích pásů.
Jen ta cena , to je prostě - DĚS...

Jenom ty problémy na sjezdovkách a pevném podkladu - to je prostě děs / a škoda .... po několika jednoduchých úpravách by to také mohlo být podstatně lepší - ale pravděpodobně osobní hrdost "vynálezce" způsobuje odmítní  návrhů na ůpravy.

Protože ale nejsme schopni upravovat seriovou výrobu (a proč také, když o to výrobce nestojí = nebyl by to již originální značkový výrobek) - tento tak trochu nedokonalý vynález - i když původně dobrý nápad - u nás v prodeji nenajdete.

Trochu mi to připomíná anábázi s vynálezem RAX-Ski - v podstatě je to to samé...

Š K O D A

 

Logo WEX

 

Prodej pouze v setu!!
Hmotnost páru5000 g
Délka aktivní skluznice70 cm
Skupina vázáníA
Optimální zatíženído 110 kg
VýrobceINVENTRA
MateriálPlast
Příslušenstvíset s vázáním
Speciální úpravaskluznice pro stoupání + sjezd
SkluzniceVýměnná
Prošlo naším testemANO - v popisu zboží
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek
X

K ukládání nastavení a správnému fungování využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Souhlasím s plnou funkcí
NASTAVIT COOKIES