Upozornění Prosíme - nepoužívejte v komunikaci s eshopem emailové adresy gmail.com - z důvodu nastavení serveru gmail.com máte od nás všechno ve spamu!

ESHOP
Brousek na hrany VOLA Racing Sharp
Včetně pilníku

Brousek na hrany VOLA Racing Sharp

Ostřič hran - pilník pro ostření hran - brousí od skluznice i z boku!
650,00 Kč (27.66 €)
Skladem
Vložit do košíku
ks
Katalogové číslo: 8611
Záruka:24 měsíců
Cena bez DPH:537,19 Kč (22.86 €)
Cena vč. DPH:650,00 Kč (27.66 €)
Kupujete: 1 Komplet
Cena za 1 Komplet: 650,00 Kč (27.66 €)
Detailní popis
Parametry
Soubory a odkazy
Recenze

 Ostřič hran - VOLA Racing Sharp

- pro ostření hran z boku i od skluznice

Nepostradatelný úhleník pro údržbu hran lyží. Díky 2 pozicím pilníku máte možnost broušení hran z boku i od skluznice.

  • z boku - nastavení na 86° / 87° / 88° a 89°
  • od skluznice - 0,5°/ 1°
  • š 6,5 cm / v 4 cm / rozměry plastu - d 11cm
  • pilník jemný - d 7,9cm / š 2,2 cm

Jeden z mála ostřičů hran, kterým můžete naúhlovat hrany i od skluznice = možno upravit alespoň základní odklon hrany. 

Pro jednoduché přebroušení hrany od skluznice naprosto dostačující, díky velké ploše pilníku dlouhá výdrž - pilník je možno průběžně "doostřit".

Jak?

Malý fígl - NÁŠ OSVĚDČENÝ TIP:

  1. první způsob ostření je malý trik ze zámečnictví - po otupení drážek použijte mosazný (nebo ocelový) rotační kartáč do vrtačky. Pilník upněte do svěráku a leštěte po směru drážek - drážky se nejen vyčistí, ale i trochu naostří - ohnuté konce ostří se trochu obrousí - a pilník opět nějakou dobu bere jako nový.
    Pomáhá pro oba způsoby broušení - z boku i od skluznice
  2. druhý způsob ostření - pokud je pilník již hodně oběhaný, pak na koncích = na okrajích - vždy odřízněte ruční rozbrušovačkou z každé strany pilníku 1mm = pilník zkraťte. 
    Konce ploch se otupují nejvíce při broušení hran z boku - pilník je poměrně dlouhý a úplně rovný. Lyže mají ale radius = hrany jsou prohnuté. Proto bere každý takový pilník především na okrajích. Tam se otupí - a tam ho odřízněte. 

Tento pilník je možné zkracovat až do délky cca 4-4,5 cm / pak už ve vodítku držet nebude.
Pro broušení hran z plochy skluznice funguje výše popsané naostření stejně - pokud odříznete konec pilníku (z jeho délky), pak se pro broušení hran z plochy pilník zasune do nové pozice = trochu více dovnitř. Tím se dostane hrana na místo, kde je pilník nepoužitý - a opět brousí jako nový...
Oceníte také možnost nastavení levák/pravák díky směrovému pilníku (obrácením pilníku ve vodítku).

POZOR!
Obrazový návod na obalu brousku není správně!

Pro broušení si pamatujte - nastavený je ten úhel, který při broušení vidím jako číslo - nyní se díváme na spodní stranu brousku, tedy na tu, která jezdí po hranách:
Broušení na 0,5°

Broušení na 1°

Tedy vidím při broušení (ze zhora) na pilníku číslo 1 a šipku = pak brousím hranu na / vidím 0,5 a šipku - pak brousím 0,5°. Správný údaj je tedy zezhora (po obrácení brousku do pracovní pozice)

Obrazový návod přiložený k pilníku není zcela jasný a může mást.

Pro broušení z plochy skluznice se používá DELŠÍ část pilníku (nahoře na obrázcích vlevo) - NE ta krátká, která slouží pouze jako opora pro pilník protažený otvorem!
Pilník dokonale odbrousí i celou šířku hran, je pouze nutné si hlídat sklon, pod kterým jede vodítko po skluznici + čistotu vodítka. 

NEBRUŠTE NAVOSKOVANÉ LYŽE - pokud navoskujete lyže zažehlením vosku, větší výška vosku vám pozmění úhel broušení.
Navoskované hrany zhoršují také účinnost pilníku = nutné čištění drážek.

POZOR!
Čím častěji budete brousit hrany od skluznice (odklon hran), pak i když dodržíte úhlování, budete mít čím dál více pocit, že hrany na začátku náklonu berou čím dál tím méně.
Je to proto, že když ubíráte moc často pouze materiál hrany, ta se pak ztenčuje a "utápí se pod skluznicí". Lyže pak kloužou po skluznici jako po másle - hrany jsou sice ostré, ale "zapoadly pod skluznici - proto nebrušte od skluznice moc často a pokud to musí být, pak můžete udělat dvě věci.

  1. po čase dejte skluznici přebrousit i když je ještě bez poškození = tím si skluznice "sedne" dolů zase na úroveň hran
  2. nebo nastavujte podruhé a potřetí od skluznice ostřejší odklon hrany - tím se dostane ostří zapadlé hrany lépe do záběru.

Často se po přebroušení skluznic a hran v servisu na některých lyžích náhle nedá vůbec jezit - problém nastává u modelů Salomon Crossmax, Elan, Sporten  Wolfram 124,136 i 148, WEX Soft i Hard atd. atd. - včetně krátkých lyží snowblade a skiboard.

Čím širší a kratší lyže - tím větší problém...
Problém je většinou způsoben servisem - jeho vybavením a často i servisním technikem, který před broušením nezná / nezkontroluje - původní zabroušení = naúhlování hran - a to především úhel hran od skluznice.
Druhý problém je často neodstranění otřepu hrany, která pak doslova trčí směrem ke jezdovce - a na lyžích nelze smýkat...
Jak je hrana naúhlovaná odspodu lze jednoduchým pokusem zjistit právě tímto brouskem - původní hrana je vždy tmavší než nově ořízlý kov = postup zkoušky:

  1. - nastavte úhel na brousku
  2. - jemně přejeďte pod nasvícením kousek hrany po délce
  3. - podle odhaleného světlejšího kovu poznáte odchylku od Vašeho úhlu
  4. úhlování zkoušejte na třech místech - střed - špička - pata
  5. některé lyže mají tzv. radiální tuning hran = hrana je po délce naúhlovaná rozdílně = jinak vepředu a jinak pod botou

ZÁSADA - hrana má být nejostřejší vždy od špičky vázání k patě lyže. Přední část lyže - alespoň 30 cm musí mít odklon min. 1°  = lyže bude v bočním skluzu příjemnější, zbytek hrany ostřete na 0,5° u lyží užších a starších - u širších nových na 1°.
Všechny (naše) lyže mají pro čistější skluz odkloněné hrany od skluznice o -0,5 až -1°. Pokud Vám servis nově přebrousí hrany na stroji, který neumí hranu od skluznice naúhlovat - je tady obrovský problém... hrana je pak v rovině se skluznicí, lyže se koušou, nekloužou / nesmýkají, na některém druhu sněhu nesjedete ani z kopce dolů - a to čím kratší lyže, tím větší problém. Problém může nastat i tehdy, pokud nejsou podůhlované alespoň "lopaty" - tedy přední část lyží ....

Úhlování hran od skluznice je 100x důležitější, než boční tuning.

Úhel "od skluznice" je nutné upravit podle poměru:

  • šířky lyže
  • zatížení lyží (váha lyžaře)
  • převládajícího stylu (smyk / carv)

Naúhlovat hranu od skluznice tak jako výrobce umí dostatečně pouze hodně drahá a speciální mašinka - např. automat MONTANA = radiální tuning hran - při klasickém broušení je bezpodmínečně nutné hrany ručně podbrousit / srazit od skluznice o 0,5 až 1,5° podle výše uvedených parametrů..

Boční úhel hran není pro rekreační lyžování v podstatě vůbec důležitý... Jestli to "líznete" na 87, 88 nebo 89 - nebo dokonce na 89,5° nebo 90° - je to fuk. Pro rekreační lyžováni to nepoznáte.

Co ale poznáte, je rychlost tupení hrany.

Nejdéle vám vydrží "ostrá hrana" při 90° z boku - nejrychleji se otupí při 87° - na tvrdém a technickém sněhu i za jeden den :-(
Osobně nechávám boční úhlování od výrobce, jenom vždy při úhlování od skluznice "líznu" navíc bok hran úhlem 90° - a lyže jsou pořád jako žiletky....
Boční úhlování hran má největší význam při závodním lyžování a především pro sportovní lyžování.

Na špičce je účinek úhlování z boku v podstatě nulový - tam je mnohem důležitější úhel od skluznice...
A při převažujícím smyku? Můžete mít hrany z boku i 90° - a nepoznáte vůbec nic.....

Rozměryv popisu zboží cm
VýrobceVOLA
Zde můžete vložit Váš příspěvek k textu / dotazy k produktům odesílejte přes Kontaktní formulář v dolní části stránky
přidat příspěvek
X

K ukládání nastavení a fungování všech funkcí webu využíváme vybrané soubory cookies. Plnou funkci webu můžete buď odsouhlasit, zakázat, ignorovat, nebo omezit vlastním nastavením. Více o cookies

Povolit všechny cookies
NASTAVIT COOKIES