Dnes je neděle 24.6.2018 
  O nás  
  Jak nakupovat  
  Obchodní podmínky  
  Ochrana dat  
  Reklamační řád  
  Časté dotazy  
  Kontakt  
  << Zpět | Do oblíbených | Úvodní strana  

VyhledáváníVYHLEDÁVÁNÍ
 
Naše nabídka
NAŠE NABÍDKA
NovinkyPoslední aktualizace
AkceZboží v akci
SlevyVýprodej - slevy
DoporučujemeTipy na dárky skladem
BAZARBAZAR
CO JINDE NEKOUPÍTECO JINDE NEKOUPÍTE
Zákazníci hodnotíZákazníci hodnotí
Poslední aktualitaPoslední aktualita
▼ ZIMNÍ ZBOŽÍ ▼
▼ KRÁTKÉ LYŽE ▼
SHORTIES nad 1m
▼ délka 110 - 150 cm
- lyžař 50 - 85 kg- lyžař 50 - 85 kg
- lyžař do 95 kg- lyžař do 95 kg
- lyžař do 110 kg- lyžař do 110 kg
- lyžař nad 110 kg- lyžař nad 110 kg
Více info k SHORTIESVíce info k SHORTIES
JAK přiobjednat vázáníJAK přiobjednat vázání
Proč mi to nejdeProč mi to nejde
▼ LYŽE SNOWBLADE ▼
+ SKIBOARDY do 1m
▼ délka do 1 m
- lyžař do 80 kg- lyžař do 80 kg
- lyžař 50 - 95 kg- lyžař 50 - 95 kg
- lyžař 80 - 110 kg- lyžař 80 - 110 kg
- lyžař do 130 kg- lyžař do 130 kg
Více info SNOWBLADEVíce info SNOWBLADE
Nějak mi to nejdeNějak mi to nejde
INFORMACE K LYŽÍM ▼ PORADENSTVÍ ▼
JAK VYBÍRAT ...JAK VYBÍRAT ...
VYHLEDAT INFORMACIVYHLEDAT INFORMACI
PORADNA VŠEOBECNĚPORADNA VŠEOBECNĚ
▼ LYŽE PRO ŠKOLY
SNOWBLADE  pro školySNOWBLADE pro školy
▼ FREE-SLOPESTYLE
Freestyle - SlopestyleFreestyle - Slopestyle
▼ TURISTIKA - SKIALPY
Skitouring - MTNSkitouring - MTN
Více info SKIALPYVíce info SKIALPY
▼ LYŽE PRO NEJMENŠÍ
dětské lyžedětské lyže
▼ ZIMNÍ DOPLŇKY
servis, údržbaservis, údržba
výukové pomůckyvýukové pomůcky
lyžařské a treking holelyžařské a treking hole
vázání, podložkyvázání, podložky
doplňky, vaky, taškydoplňky, vaky, tašky
lyžařské botylyžařské boty
univerzální voskyuniverzální vosky
BAZAR - lyže, boty, bundy, kalhoty, ruksaky
▼ bleší trh -
- lyže, vázání, boby- lyže, vázání, boby
- boty - obuv- boty - obuv
- ostatní bazar- ostatní bazar
▼ VAŠE FOTO
Vaše foto-galerieVaše foto-galerie
** REVOLUČNÍ LYŽE ** ▼ --- PARODY ---
NOVINKA - SkiLuxNOVINKA - SkiLux
▲ Z I M A ▲
.
.
DOPLŇKOVÝ PRODEJ
▼ L É T O ▼
koloběžky - doplňky, NDkoloběžky - doplňky, ND
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKY
kolečkové bruslekolečkové brusle
Více info In-LineVíce info In-Line
čluny, lehátka, zábavačluny, lehátka, zábava
campingcamping
nafukovací bazénynafukovací bazény
potápěnípotápění
dárky, nápadydárky, nápady
odrážedlaodrážedla
▲ NAHOŘE ZBOŽÍ
-
-
▼ DOLE INFORMACE ▼
Informace - články
DPD ParcelShopDPD ParcelShop
KALENDÁŘ AKCÍKALENDÁŘ AKCÍ
PRÁCE u nás - hledámePRÁCE u nás - hledáme
DEALER WEXDEALER WEX
CO JE SHORTIES - SNOWBLADE - SKIBOARDCO JE SHORTIES - SNOWBLADE - SKIBOARD
▼ HLEDEJ ZÁSILKU
Česká poštaČeská pošta
Slovenská poštaSlovenská pošta
DPDDPD
U NÁS NEKOUPÍTE ...... ▼ BLACK LIST
U NÁS NEKOUPÍTEU NÁS NEKOUPÍTE
DALŠÍ INFORMACE
VÍCE O ZNAČCE WexVÍCE O ZNAČCE Wex
WEX-INDEXWEX-INDEX
ZÁRUKA SPOKOJENOSTIZÁRUKA SPOKOJENOSTI
SERVISNÍ RÁDCESERVISNÍ RÁDCE
DÉLKY LYŽÁKŮDÉLKY LYŽÁKŮ
NASTAVENÍ VÁZÁNÍNASTAVENÍ VÁZÁNÍ
SKUPINY VÁZÁNÍSKUPINY VÁZÁNÍ
NÁŠ VIDEOKANÁLNÁŠ VIDEOKANÁL
WEBKAMERY ŠUMAVAWEBKAMERY ŠUMAVA
AKTUALITY-HISTORIEAKTUALITY-HISTORIE
▼ NAUČÍME VÁS ....
SEMINÁŘE / ŠKOLENÍSEMINÁŘE / ŠKOLENÍ
VÝUKA LYŽOVÁNÍVÝUKA LYŽOVÁNÍ
... VÝUKA LYŽOVÁNÍ ... ---- ON-LINE ----... VÝUKA LYŽOVÁNÍ ... ---- ON-LINE ----
PROČ MI TO NEŠLO...PROČ MI TO NEŠLO...
▼ NAVŠTIVTE NÁS
PŮJČOVNAPŮJČOVNA
DNY S WEXY - CRDNY S WEXY - CR
Dny s Wexy - RakouskoDny s Wexy - Rakousko
Pobyty - ŠumavaPobyty - Šumava
▼ ODKAZY, REKLAMA
Užitečné odkazyUžitečné odkazy
▼ HLEDEJ LYŽE
Snowblade GoogleSnowblade Google
Krátké lyže GoogleKrátké lyže Google
Snowblade SeznamSnowblade Seznam
Krátké lyže SeznamKrátké lyže Seznam
Snowblade HeurékaSnowblade Heuréka
NewsletterNovinky emailem
 
Články▼ KNIHOVNA
BEZPEČNÉ LYŽOVÁNÍBEZPEČNÉ LYŽOVÁNÍ
ZÁSADNÍ OMYLY V LYŽOVÁNÍZÁSADNÍ OMYLY V LYŽOVÁNÍ
Omyl v lyžování č.1Omyl v lyžování č.1
Omyl v lyžování č.2 !!!Omyl v lyžování č.2 !!!
Omyl v lyžování č.3Omyl v lyžování č.3
Omyl v lyžování č.4Omyl v lyžování č.4
Omyl v lyžování č.5Omyl v lyžování č.5
Omyl v lyžování č.6Omyl v lyžování č.6
Omyl v lyžování č.7Omyl v lyžování č.7
Zase Omyl ?!?Zase Omyl ?!?
Přichází krátké lyže ...Přichází krátké lyže ...
Moje vizeMoje vize
Proč to dělámProč to dělám
Poslední agónie... ?Poslední agónie... ?
Výuka lyžováníVýuka lyžování
SCI-FI nebo SKUTEČNOSTSCI-FI nebo SKUTEČNOST
Volba ideální délky lyžíVolba ideální délky lyží
Jak vznikl SOFTJak vznikl SOFT
Více o značce WEXVíce o značce WEX
Tvrdosti lyží - jak na to?Tvrdosti lyží - jak na to?
Konstrukce lyžíKonstrukce lyží
Co je to radiusCo je to radius
Školní lyžování snowbladeŠkolní lyžování snowblade
Carving radical?Carving radical?
Co naučí lyže RAX / STAKICo naučí lyže RAX / STAKI
Snowblade a závody?Snowblade a závody?
Kuriózní reklamaceKuriózní reklamace
Opravujeme vytrženou hranuOpravujeme vytrženou hranu
STAVY SNĚHUSTAVY SNĚHU
ČAS VE SVĚTĚČAS VE SVĚTĚ
PRO MÉDIAPRO MÉDIA
--------------------------------------------------------
AKTUALITY - HISTORIEAKTUALITY - HISTORIE


 KONTAKT


DOPRAVA:





SLOVENSKO 11,- EUR
DPD


W-EXKLUZIV:



Počítáme od 08.2009

  

optimalizace PageRank.cz 


 


 PRO MÉDIA 

TEXTY A INFO PRO MÉDIA

 téma dne  - Živnostník roku 2015 pro Plzeňský kraj

 

V souvislosti s přidělením "Prestižní ceny České spořitelny Živnostník roku Plzeňského kraje za rok 2015" zveřejňuji s ohledem na moje vysoké vytížení písemně texty a informace, o které jsem stále dokola žádán, a které tímto schvaluji jako zdroj ke zveřejnění.

Z důvodu častého zkreslení přímo diktovaných informací, neposkytujeme přímé rozhovory pro časopisy nebo tiskové zprávy - pokud máte zájem o zodpovězení jiných otázek, než je zde uvedeno, kontaktujte nás emailem.

Uvedené rozhovory zde zveřejňuji v plném znění, včetně mého stanoviska ke způsobu postupu do finálového - celorepublikového kola v dolní části stránky.

 Václav Vopalecký


 

 ROZHOVOR PRO PLZEŇSKÝ DENÍK:


1) Kdy jste začal podnikat?

První kurzy speciální výuky lyžování jsem otevřel kolem roku 1987 – po příchodu rodiny (1991) a po skončení s aktivní závodní činností jsem měl 15-ti letou přestávku. V průběhu přestávky mne zradily přetížené plotýnky a následovalo ochrnutí nohy od kolene dolů – tím okamžikem jsem spadl z „trůnu“ sportovce do oblasti „začátečník“ = slabší, opatrný, bojácný – jednoduše z pohledu sportovce „hendykepovaný“ - ale jinak normální začátečník. Objevil jsem ale možnost, jak tohle „omezení“ překonat – a opět se dostat na lyže.

 Tady mi došlo, že pokud se takhle cítí každý normální začátečník na lyžích – mám pro každého skvělou radu – a pomoc, jak vstoupit nejjednodušeji do lyžování.

Po té, co jsem se nemusel aktivně starat o rodinu (děti dospěly), jsem v roce 2006 zahájil oficiální podnikatelskou činnost se zaměřením na pomoc školnímu a rekreačnímu lyžování – tedy pro ty zájemce, kteří vstupují nebo chtějí vstoupit do lyžařského sportu, a mají jakýkoliv „hendykep“ = omezení oproti ostatním = nikdy na lyžích nestáli, jsou slabší, nebo i silnější, mladší, nebo i v pokročilém věku, po lehkém úrazu apod.

 

2) Jaký sport jste před úrazem dělal?

Akrobatické lyžování – trojkombinace se zaměřením na hlavní disciplinu AkroSki (Balet na lyžích)

 3) Jak se vám úraz stal a jak hodně vás v životě limitoval, limituje?

„Sednutí bederní ploténky“ přišlo v průběhu 2 let (2003-5)  – končetina začínala brnět, přestával jsem mít cit od kolene dolů, omezila se hybnost a přišly silné bolesti v zádech. Po vyšetření v nemocnicích v SRN byl jasný závěr – zákaz sportovní činnosti, klid, případně rehabilitace.

 Z počátku bylo omezení pro sport 100% - po rehabilitacích a návratu k lyžování díky „jiným, než standardním lyžím“ se citlivost i pohyblivost začala vracet, po dvou letech lehkých rehabilitací a plných zimních sezon jsem opět dokázal skákat i jednoduché přemety na lyžích – po vyšetření se prý ploténka zapouzdřila, a uskřípnuté nervy se obnovily. 90% udělala i psychika – mohl jsem zase dělat to, co bylo doposud mým celým životem – a koníčkem - lyžovat.

V současné době jsem pouze „více opatrný“ – bez extrémního zatížení. Noha poslouchá – ale občas brní, včetně bolestí v zádech a nutnosti stále nosit zpevňující bederní pás…

 

4) Jaké byly Vaše začátky v podnikání? Naplnilo Vaše představy nebo jste měl o něm jiné představy?

Výsledky mne na jednu stranu velice překvapily, především zájem ze stran veřejnosti – původní záměr byl pomáhat školnímu lyžování speciálně sestaveným výukovým programem a natipovaným vybavením, kdy dokážeme děti na školním lyžařském kurzu = úplné začátečníky – naučit během 1.dne bezpečně sjíždět výukový svah ve snožném postavení lyží = bez nutnosti vyučovat pluh / a zase ho pak odnaučovat. Děti pak celý týden již pouze lyžují.

Je to obrovská motivace pro další sportování a úleva učitelům. Tady ale nepomohlo ani natočení speciální filmu o nových možnostech ve výuce lyžování přímo s dětmi = začátečníky (nazvaný „Tudy vede cesta“), film byl oficiálními místy, kde rozhodují o výukových technikách (UK Praha, Interski ČR), sice uznám jako nejlepší metodický film o výuce lyžování v historii Českého lyžování, ale nápad se zjednodušením a zkvalitněním výuky byl schozen ze stolu se slovy – tohle my neznáme, tohle jsme MY nenapsali ani neviděli, nemůžeme to tudíž doporučit. Tečka. Bez zájmu, bez reakce na nabídky o předvedení. Tady přišlo velké zklamání.

Následně ale přišel velký zájem ze stran veřejnosti – otevřeli jsme tedy „nové dveře“ ve výuce lyžování zájemcům z řad veřejnosti, školím také lyžařské školy a instruktory, kteří novou možnost pochopili  – a přestávali jsme stíhat. Tady zase přišlo – i částečně očekávané – příjemné překvapení, které nám nyní naplnilo celou práci.

 

5) Proč jste si zvolil výrobu lyží?

Především z toho důvodu, že k výuce lyžování VŽDY potřebujete lyže + mám s nimi pravděpodobně jako jeden z mála v ČR obrovské zkušenosti = s citem pro jízdní vlastnosti, především pro ovladatelnost a určení modelu konkrétnímu uživateli.

 

6) Čím jsou ty lyže speciální?

Nedá se říci přímo speciální – speciální lyže nebude požadovat masová veřejnost - zaměřili jsme se především na délku lyží DO 150cm, které jsou na našem běžném trhu nedostatkové - a při tom jsou nejlépe ovladatelné, zvláště po určitých úpravách.

Naším cílem je UNI lyže pro všestranné použití, pro úzké české sjezdovky a lyžaře z roku 2025 = nesportující, slabá elektronická generace, která má málo času na sportování / lyžování, masa má i málo peněz – ale mají obrovskou touhu lyžovat… a bavit se.

Naše výrobky ve spojení se speciální (a tady je to slovo důležité) výukou = novým výukovým postupem + novým přístupem k „přiřazení“ určitého modelu lyží konkrétnímu uživateli tak, aby vždy lyže fungovala na 100% - tedy i zájemcům jakkoliv „hendykepovaným“ = POZOR – neplést s TĚLESNĚ POSTIŽENÝM !!! Lyže neprodáváme PODLE VÝŠKY postavy – ale především podle VÁHY lyžaře.

Přinášíme tak zájemcům o vstup do lyžování díky speciální výuce, díky našim modelům lyží a díky poradenství především úlevu v lyžování. K tomu si necháme vyrábět celou serii lyží v našich vlastních úpravách a s naší značkou (v tom jsou lyže speciální = nedostatkové na trhu) tak, aby se chovaly pro každou určenou skupinu vždy stejně, i když mají jinou vnitřní konsrukci – nebo i délku.

Máme samozřejmně i konkrétní speciální úpravy v geometrii a vnitřní konstrukci lyží především zaměřené na to, aby se i kratší délka chovala v praxi jako lyže delší – u stěžejního modelu WEX Soft Titanium 123 – 3DR -

www.lyze-snowblade.cz/zbozi/7419/Lyze-WEX--SOFT-123-Titanium-2015---3DR-SPORT-2016.htm

- používáme vlastní geometrii nazvanou 3DR, která zajišťuje u lyží méně krojených točivost na hraně jako u lyží více vykrojených, se současným zajištěním klidné jízdy v přímém směru.

Připravujeme i další naše vlastní úpravy, ale to je ale na samostatnou přednášku o celém komlexu výuky + přiřazení lyží „upravených“ lyží zájemcům.

Upravených – rozumějte v naší konstrukci jsou vnitřní změny s ohledem na chování každého páru nebo modelu lyží tak, jak to potřebuje „cílová skupina“. Třeba i člověk po úraze. Lyže zkrátíme, upravíme hrany, vnitřní konstrukcí ji uklidníme v jízdě, nebo "oživíme aby lépe zatáčela na ploše, třeba upravíme i radius podle převládajících rychlostí a celkově zajistíme optimální chování lyží vzhledem k převládajícím terénu, kde bude používaná.

Jízdní vlastnosti lyží upravujeme i použitým vázáním, nebo jeho umístěním na lyže….

 

7) S jakým kapitálem jste v podnikání začínal?

2000,- Kč na pořízení prvních dvou – demonstračních párů lyží ze seriové výroby. Dnes stojí ve skladu lyže za cca. 1 000 000,- Kč, na které si tyhle doje lyže v podstatě vydělaly...

 

8) Kde máte provozovnu? Vy lyže i vyrábíte? Pokud ne, odkud je dovážíte?

Provozovna je pouze v rodinném domku, kde máme kancelář a (bohužel již malý) sklad s dílnou.

Lyže s naší značkou zadáváme do výroby podle našich požadavků firmám, které výrobě lyží rozumí, jsou na to vybavení a vyrábí lyže i pro jiné značky = tzv. výrobce. "Mechanický výrobce" není vždy majitel značky – viz. např. firma Sporten vyrábí lyže pro několik světoznámých značek, kteří své vlastní výrobny vůbec nevlastní.

Jako doplňkový sortiment máme i lyže jiných značek – vždy vyzkoušené, a pečlivě vybrané z celkové nabídky tak, abychom vždy věděli, komu můžeme kterou lyži „přiřadit“ na základě jeho požadavků, omezení, zkušeností, váhy atd.

 

9) Na kolik korun vyjdou lyže koncového zákazníka?

Bez požadavku na jejich chování a výbavu to nelze přesně určit. Snažíme se ale držet do stropu 7000,-Kč , začít pro vyzkoušení můžete na cca 2500,-  až 5000,-Kč podle délky a vybavení (např. vázání). Máme ale i lyže za 15000,-Kč s kompletním vybavením třeba pro skialpinismus….

 

10) Kolik lyží prodáte ročně a komu? Jsou klienti i ze zahraničí?

Do zahraničí zatím neexpandujeme, protože v sezoně sotva stíháme náš trh – pro ten jsme především zaměřili naši činnost. České podmínky, české a přeplněné úzké sjezdovky, sníh do 30cm…..

Nebudeme zde s ohledem na extrémně silné a dravé konkurenční prostředí zveřejňovat naše obraty a čísla, ale s ohledem na „aktivní“ činnost 4 měsíce v roce x 8 let dosavadních prodejních aktivit (2015) = necelé tři roky aktivního prodeje, nás zájem opravdu překvapil. Náš limit je především fyzický = kolik lyží stačíme denně namontovat, zabalit, poslat + k tomu školení pro LŠ a výuka.

Náš zákazník je především začátečník – rekreační lyžař, nebo lyžař, který chce zkusit něco nového a na lyžích se nudí a chce se znovu bavit. Jeho vybavení mu nevyhovuje, nebo „spadl“ díky lehkému úrazu o výkonnostní kategorii níže. Také důchodcům a starším lidem dokážeme „prodloužit aktivní mládí“ lépe ovladatleným vybavením – a to podle reakcí zákazníků, i o 10 let…

Vyrábíme (necháváme si vyrábět) lyže především pro úzké české sjezdovky, pro přeplněné svahy, pro celou rodinu a také s takovými parametry – aby se vešly do kufru českého auta! A přitom aby umožňovalyplnohodnostné lyžařské zážitky.

 

11) Existuje v Čechách konkurence ve vašem oboru?

Minimální – ve výuce jsme bezkonkurenční, jezdí za námi zájemci ovýuku, kteří i několikrát neuspěli u jiných lyžařských škol až z Moravy – neznám ani prodejce, který by měl stejné znalosti ohledně jízdních vlastností lyží jako máme my – díky naším vlastním modelům, zkoušení všeho, co dáme do prodeje a mojí aktivní činnosti v lyžařském sportu, ve tvorbě výukové metodiky pro AL a v odhadování jízdních vlastností lyží pro určité skupiny zájemců.

 

12) Kolik zaměstnáváte lidí?

Zaměstnanec je buď přímý / nebo nepřímý.

Přímé zaměstnance máme 3 = naše rodina / nepřímých cca 300 = zadáváme práci specializovaným firmám, kteří pro nás vyrábí, dodávají a poskytují nám výrobky nebo služby – a my jim za to platíme jako našim potenciálním zaměstnancům = stávají se automaticky součástí značky WEX + máme proškolených cca 15 dealerů našich lyží / dalších 20 letos školíme.

Naše lyže nenajdete v žádných obchodech - distribují je pouze jejich znalci = majitelé nebo vyškolení instruktoři lyžování.

 

13) Proč značka WEX?

W = V = Václav / V – Vopalecký / EX = exkluziv

 

14) Jak hodně si ceníte titulu Živnostník roku 2015 Plzeňského kraje?

Tohle mohu ohodnotit až po letech – tituly se dnes rozdávají kde-komu - zatím si nejvíce cením reakcí našich zákazníků, které nám občas i naženou slzy dojetí do očí…

Mohl bych Vás poprosit o poslání fotky, na níž jste s lyžemi nebo v provozovně?

Můžete použít jakoukoliv námi veřejně zveřejněnou fotografii:

http://www.lyze-snowblade.cz/onas.asp

 

Fotografie z historie:

http://www.lyze-snowblade.cz/fotografie/texty/rock-W01.jpg

 

 


 

ROZHOVOR PRO MF Dnes, IDnes a 5plus2:

 

1.Co pro vás osobně znamená, že jste se stal Živnostníkem roku Plzeňského kraje?
 - Zatím nic – musíme všechno dělat jako dříve, musíme vstávat jako dříve, pracovat jako dříve – nejsem velkým příznivcem „Certifikátů“ na všechno. Pro mne je hlavní certifikát spokojený zákazník – znamená to pro mne i víc než peníze, které od něj dostanu za zboží. Bez nich to ale nejde, tak si za naší práci nechávám platit… Osobně jsem Živnostníka roku z minulých let také neznal – ani žádný můj známý nebo příbuzný… Předpokládám, že je to všeobecné.
Na druhou stranu – je to určité ocenění – potvrzení toho, že to asi děláme správně…

2. Není to i určitý závazek?
- závazek? Ocenění by nemělo být závazkem – pro mne je to razítko a tečka. Příští rok to razítko dostane zase někdo jiný – a tak to jde dál. Závazek cítím především v naší práci – vše musí být tak, jak to zákazníkům tvrdím = snažíme se jim nelhat a vycházet vstříc jejich potřebám a požadavkům – ovšem i tady jsou určité hranice.

 

3. Co ocenění znamená pro Vaše podnikání, posune jej třeba někam dál? Přinese Vám to třeba více zákazníků? Už se úspěch nějak projevuje?
- ocenění se projevuje občasnou gratulací – občasným zájmem redaktorů – ale to je všechno. Objednávek máme stejně (zatím) jako jiné roky. Je třeba si uvědomit, že naše produkty a práce je přece jenom zaměřená na určitý okruh zákazníků, kteří o nás již většinou ví – a především – kteří nás potřebují. Neprodáváme elektroniku pro každého – ale sportovní vybavení, kterým v podstatě „jdeme proti proudu“. Hlavní proud je komerce, tlaky na závodní vybavení, závodní techniky – a potlačování všeho ostatního. Možná si nás všimne někdo, kdo má „všech pět pohromadě“ – a pak by se mohly pohnout ledy. Třeba ve školním lyžování, pro které máme naprosto skvělý produkt…

4. Proč a kdy jste se pustil do podnikání?
- Ve sdělovacích prostředcích se objevila milná informace, že jsem začal podnikat proto, že mi ochrnula noha. To byl pouze jeden z pozdějších impulsů JAK a v ČEM podnikat. Těžko někdo jen proto, že najednou sotva chodí, si zamane, že začne hned podnikat. Až po ústupu problémů jsem pochopil mnoho okolností a přišel nápad, jak zúročit moji předešlou dlouholetou práci a zkušenosti ze sportu – především při zakládání Akrobatického lyžování v ČSSR.
Tady mi pomohla i rada mého kolegy – „Jestli chceš podnikat, dělej jenom to, co umíš. Umíš chodit? Tak uč lidi chodit…“
Uměl jsem víc než ostatní – nejen lyžovat, ale i učit vlastní, novou technikou, která pomůže vstoupit do lyžování mnoha zájemcům s různým omezením – např. slabší fyzická kondice, mládí / stáří – prodlužujeme starším lyžařům aktivní věk atd. Do aktivního podnikání jsme vstoupil v roce 2006

5. Vyrábíte speciální lyže. O co vlastně jde? Jak je na svazích poznáme? - Upravím otázku – lyže nevyrábíme my – necháváme si je vyrábět u firem, které tomu rozumí a mají na to potřebné vybavení. Vyrábí nám je na základě našich požadavků, někde upravujeme geometrii, někde složení lyže. Poznáte je snadno – jedná se o lyže do 140cm se značkou WEX – s mým vlastnoručním podpisem a se speciálními značkami, podle kterých každý prodejce a instruktor snadno pozná, pro koho je který model určený. Lyže nejsou sami o sobě tak moc speciální – jde o ucelený komplex, komu jakou lyži přidělit + využití zájmu zákazníků.
K tomu mi ale nestačily lyže v regálech – nenašel jsem tam ty „správné“. Tak jsem začal se zajišťováním vlastní výroby, vlastní serie, kterou znám – a dokážu ji komukoliv přiřadit.

6. Bylo těžké přijít na tu speciální – na tu ideální lyži?
- ano i ne – ideálních lyží je totiž spousta. Já jsem začal „laděním“ lyží především pro sebe.
Jsem z nich nadšen, tak jako stovky jejich současných uživatelů.
Pak jsem upravil další lyži - a tuhle jinou – a zase „správnou lyži“ - musíte přiřadit tomu dalšímu správnému zájemci. Aby měl stejný pocit jako já, i když jinak váží a má jinou sílu. Jedná se pak o tzv. přiměřenou lyži. Pak nezáleží ani na délce, ani na tvrdosti, ani na provedení – každý potřebuje něco jiného, možná jenom většině bude vyhovovat nějaký UNI model.
My se držíme délkové kategorie, kterou v obchodech budete těžko hledat – do 140cm.
V roce 2030 to bude maximální délka lyží pro masy rekreačních lyžařů.

V roce 1985 jsem tvrdil na přednáškách, že ideální délka lyží pro další generace bude okolo 150cm. Tenkrát smích – dnes na nich jezdí každý…. Máme samozřejmě hlavní = stěžejní UNI modely, a i v různých délkách (opět – pouze do 140cm) a v různých tvrdostech atd. Na světě nebude existovat speciální lyže pro každého – jenom přijdou lyže zacílené na konkrétní generace nebo skupiny zájemců o lyžařský sport. A v tom je celé umění – správně odhadnout generaci, její problémy, vývoj a požadavky – a možnosti. Tomu se pak přizpůsobit – a na to cílit vývoj našich modelů. Na tzv. PŘIMĚŘENÉ LYŽE, a na vyplnění díry na trhu.

7. V čem spočívá ten fígl? - právě jsem ho popsal….
Navíc přicházíme s vývojem vlastní upravené geometrie lyží, nazvaný pracovně 3DR = jedná se o jakýsi „posilovač“ radiusu, kdy lyže nemusí být tak silně vykrojená, a přesto dokáže na hraně vykrajovat užší oblouky jako lyže více vykrojená.
Obrovskou výhodou je vyšší klid v přímé jízdě, se zachováním „točivosti“ lyží na hraně. Tenhle model byl první, na kterém jsem pracoval – nechal jsem si jej vyrobit přímo pro mne – tzv. „na tělo“. Je to UNI lyže na všechno – pro instruktora lyžování i pro výuku nebo zábavu, pro rychlou i pomalou jízdu.
A z tohoto modelu jsem pak vycházel. Přišel jsem na to, že dokážeme nechat vyrobit lyže v jedné UNI délce, ale s tak rozdílnými jízdními vlastnostmi, že se jeden model dlouhý třeba 120cm chová jako kratší – třeba metrovka, a další model má jízdní vlastnosti jako délka 140 – další 150 atd.
Tak vznikl nápad na principu úsporné žárovky – u jedné délky dokážeme vyrábět různé jízdní vlastnosti u každého modelu. Tak postupujeme pomalu k cíli – od 1m do 148cm, což bude naše vrcholně sportovní – ale pořád rekreační - lyže. Zatím jsme u „ladění“ délky 136cm, délky okolo 120 cm jsou již hotové – pro každého.

8. Pro koho lyže jsou – kdo jsou Vaši zákazníci? Patří mezi ně i zahraniční klientela?
- naše lyže jsou cíleně zaměřené na každého - pro kohokoliv, kdo má jakékoliv "omezení" lyže pro rodiny - skladnost lyže pro první krůčky - výuka lyže pro ulehčení - nezvládám současné vybavení lyže pro pokročilé - více zábavy a motivace lyže pro začátečníky - chci začít lyže pro lehký handicap - pro ulehčení lyže proti nudě - zase mne to baví ! lyže pro profesionály - další motivace, trenink, zábava lyže pro přestup - ze snowboardu lyžařem lyže pro každého kdo chce začít - sjezd, zábava, horská turistika /skialp -

- naše lyže jsou cíleně zaměřené na úzkou a přeplněnou českou sjezdovku, menší rychlosti a malé české auto s malým kufrem – tam musí složit lyže celá rodina… I z tohoto důvodu (také z kapacitních důvodů) neexpandujeme do zahraničí. Zatím to pro nás nemá žádný význam a přínos – sotva stíháme obsloužit český trh, pro který jsme primárně zaměřili výrobu chybějící kategorie lyží.

Zároveň je celý komplet modelů určen pro instruktory lyžování – pro ně samotné, i pro jejich klienty. Pro ulehčení ve výuce a pro dosažení těch nej… výsledků.

9. Kolik lyží opustí Vaši dílnu za sezonu? Jak si čtenáři mají představit místo, kde vznikají speciální lyže – dílnu Živnostníka roku?
- znovu – lyže si necháváme vyrábět tak, jako 90% jiných lyžařských značek.
Pracujeme pak především na vývoji (grafiky, geometrie, vyztužení, délky, testy lyží v praxi), montáží vázání, „doladění“ hran, hodně času strávíme s balením a poradenstvím + s výukou lyžování a školením instruktorů pro lyžařské školy. Kolik lyží produkujeme si necháme pro sebe – konkurence je příliš velká a příliš agresivní…

10. Máte velkou konkurenci?
- jak se to vezme – ve výuce jsme zaručeně bezkonkurenční, neznám nikoho, kdo by zvládal a pochopil naší techniku ve výuce lyžování - školíme si vlastní dealery jak pro výuku, tak pro distribuci lyží. Musí to být člověk, který dokonale rozumí nejen našim lyžím, ale i pochopí systém výuky a celý balíček – výuka / přiřazení lyží.
Proto naše lyže nenajdete nikde v obchodech. Jdou jenom z ruky do ruky…. Ve výrobě lyží máme konkurenci obrovskou – stačí se podívat do regálů sportovních prodejen a na neskutečně agresívní prodejní metody různých značek. Přes to prodáváme české lyže s neznámou českou značkou…

11. Jste na vše sám? Máte zaměstnance?
- nerad se na kohokoliv spoléhám, takže se snažím pokrýt maximum oblastí = zkoušení jednotlivých modelů lyží, návrh úprav lyží, designy a barevné kombinace, úpravy v e-shopu, focení, reklamu i výuky – vše si vymýšlím a zajišťuji sám s manželkou, která mne dosti často musí usměrňovat…. Jinak bych snad už vyráběl i letadla.

Zaměstnanců máme asi tak 250-300. Jste nyní asi v šoku, ale tolik zaměstnanců má téměř každý živnostník, i když pracuje sám – a má větší obraty. Zaměstnáváme cca 35 dodavatelů, kteří nám zajišťují výrobu, distribuci, přepravu, skladování a služby – bez našich zakázek (a zakázek ostatních i malých živnostníků) by bylo cca 250-300 zaměstnanců (35 dodavatelů po 10-ti zaměstnancích) na pracovním úřadě = neměli by co dělat.
Každý náš dodavatel tak prochází naším vlastním výběrovým řízením, zda se může stát součástí naší značky – a je schopen pracovat pro značku WEX. Stává se tak naším zaměstnancem, kterému zadáváme práci – a platíme mu výplatu.
Jeho práce musí být po všech stránkách WEX = V.V. (Václav Vopalecký / EX = exkluziv) = tedy exkluzivní. Takových firem je ale poskrovnu, většina se spokojí s průměrem.
Tak to dělají všichni – „….co od nás ještě chcete, děláme to jako ostatní ?!?...“ - A s tím máme největší problémy…

Jinak jsme v základu 3 – já, manželka, a občas nám vypomáhá dcera. K tomu máme cca 15 přímých dealerů – vyškolených instruktorů lyžování, kteří také začínají pracovat pod naší značkou a pro nás.
Naším cílem ale je, aby se každý náš „zaměstnanec“ dokázal sám uživit – my mu zprostředkujeme kontakty, materiál, informace – a on pracuje pro sebe s naší pomocí a potažmo tím i pro nás…

12. Jaké byly začátky podnikání? Co bylo nejtěžší v začátcích?
- nejtěžší bylo rozhodnutí.
Prostě si říct – jdu do toho. Pak už to byl kolotoč - jako sněhová koule, která na sebe nabalovala aktivity a činnosti a – obrovské množství úsilí a práce. Využíval jsem zkušeností a kontaktů z Akrobatického lyžování – a o to jsem to měl trochu lehčí než řadový začínající podnikatel.

13. Kdyby jste se měl znovu rozhodovat – co – pustil byste se do takového podnikání znovu?
- 100% ano. Jen bych váhal s tím, zda ještě v tomhle věku…. Jsem na hranici, kdy ještě mohu něco „dokázat“. Máme celkově strašlivě málo času – naše aktivní sezona je pouze 3 měsíce v roce.
Po 8 letech podnikání jsou to pouze 2 aktivní roky….
Vím ale, že v tomhle oboru mám 100% pravdu a minimální konkurenci. Jde o to, že zkušenosti ze zakládání AL v ČSSR jsem v tomhle oboru měl pouze já. Zní to namyšleně – ale mojí tehdejší práci, činnosti a objevy neudělal a nedělal nikdo jiný – takže nikdo jiný v ČR nemohl mít stejné základy… a já bych tady dalším generacím prostě ještě rád něco přenechal – nejenom nový sport z roku 1990, u jehož zrodu jsem stál, ale i to, co by jinak zůstalo „v šuplíku“….

14. Vyvinul jste novou metodu lyžování. V čem je nová – jiná? Přibližte nám ji.
- výuka lyžování v našem pojetí je ucelený „balíček“. Aby zákazník pod naším vedením docílil 100% výsledku = samostatně sjížděl svah s minimálním úsilím včetně všech potřebných a „správných“ návyků a základů, musí mít k dispozici VŽDY přiměřené vybavení.
Především takové lyže, které se budou jemu – i mně – chovat úplně stejně. Nebude mít tedy stejné lyže, protože třeba jinak váží nebo je slabší / silnější – ale dostane takový model, který pod jeho váhou a s jeho silou bude vyžadovat stejné úsilí k zahájení a vedení oblouku, jako mně moje lyže – a nebo někomu jinému zase jiné lyže.
Máme proto vyrobenou ucelenou sérii lyží (a dále na tom pracujeme), u kterých víme, komu přesně kterou přidělit.
Pro výuku – i pro lyžování.
To je 80% výsledku výuky.

Další „fígl“ je v pojetí výuky – neučíme klasicky, tedy od zvládnutí pluhu – odučování pluhu – a následné přeučování na jiné techniky.
U nás se zákazník učí podobně jako jsme se učili psát – učíme jednotlivá „písmenka“ lyžařské abecedy, ale jenom to, co potřebujete k výkonu = k lyžování.
Na konci se vše spojí do celku – přidá se úplně nový pohyb pro inicializaci oblouku – a jezdíte.
Ve spojení s přiměřenou lyží to trvá do 2,5 hodiny aktivní výuky, na konci zvládáte snožný oblouk, chápete základy carvingu i co a na co je pluh.

Jedná se o tzv. Přímou výuku lyžování (WEX-DirectMethod) – rovnou vás naučíme lyžovat, aniž byste se musela na konci nějak přeučovat.
K tomu máte speciálně označené a přidělené lyže, které vás jednoduše – poslouchají.
- 99% lyžařských škol používá k výuce tzv. neposlušné = nepřiměřené lyže. Zákazník se pak nejenom trápí – ale musí se použít i tzv. zbytečný mezistupeň ve výuce – učíte se nejprve techniku zatáčení, kterou pak nikdy jezdit nebudete = oblouky v pluhu.
A přitom to jde také jinak…

15. Vy jste se věnoval vrcholově akrobatickému lyžování, ale úraz Vám nedovolil dál závodit – je to tak? Zmiňte nějaký úspěch v tomto sportovním odvětví. Zranil jste se při lyžování? Co se Vám stalo? Byl to důvod, že jste začal podnikat ve zmiňovaném oboru?
- nemám rád „úspěchy“ ve sportu = porazit někoho. Můj největší úspěch byl to, že jsem mohl být při tom.
Že jsem byl jedním z hlavních iniciátorů vzniku nového sportu, Akrobatického lyžování. Že jsem dokázal se skupinou nadšenců vytvořit podmínky pro jeho založení a pro to, aby se v tomhle sportu mohli prosadit i ti nejlepší – např. Aleš Valenta, který by bez naší práce nemohl získat za Českou republiku zlatou olympijskou medaili.
Osobně jsem získal na několika prvních celostátních závodech umístění v první trojce v trojkombinaci, druhé místo v závodech Německého poháru, který byl součástí EP – a pak jsem především trénoval ostatní.
Mimo jiné v mém oddíle byl budoucí trenér Aleše Valenty – Pavel Landa, který také stál později u vzniku mého podnikání.

- úraz - byl to klasický „úraz“ – postupné vyhřeznutí ploténky, která přitlačila nerv v páteři a způsobila 80% ochrnutí dolní končetiny – ztrátu citu a omezení hybnosti od kolene dolů.
Příčinou bylo především přetížení z neustále opakovaných úderů při procvičování přemetů a salt, a z „rotačních dopadů“ z dvojitých svislých rotací.
Pak přišlo všeobecné zatížení při výstavbě rodinného domku – a konec.
Přes půl roku trvající rehabilitace, výpadek v zaměstnání, pád na sportovní dno.

Nebyl to přímý důvod pro podnikání – byl to ale jeden z hlavních „střípků“ v celé skládačce co a jak bych mohl začít dělat. Byl to impuls, který mne srazil mezi začátečníky – a já jsem přišel na to, jak jim lze pomáhat.
Každému, kdo je stejně „slabý“ jako já tenkrát.
Jenomže chápejte to tak – „slabý“ z mého pohledu – z pohledu „ze zhora“. Z mého pohledu byl každý normální člověk, který neuměl přemet na hůlkách nebo výskok na lyžích s rotací v jízdě „postižený“. Postižený tím, že neměl sílu, výdrž a techniku.
Spadl jsem pak mezi ně – a najednou jsem všechno viděl jinak.
Jinak, než většina dnešních „tahounů lyžování“ právě z řad závodníků…

16. Dá se říci, že se Vám koníček stal povoláním?
- Na 100% ano, Jinak bych to nedělal.
Navíc – mám podivnou vlastnost – mám větší radost z radosti druhých, než ze své vlastní… http://www.lyze-snowblade.cz/clanek/157/Proc-to-delam.htm - Navíc si prostě nedám pokoj a moje hlava je „nabušená“ nápady.

Připravujeme novou lyžařskou disciplinu = nové motivační závody, mám v hlavě nové možnosti tvorby e-shopů a celého systému internetového prodeje – jen na to najít čas a správného partnera…. A to je to, co mne baví.

17. Asi právě teď Vám začíná sezona? Blíží se zima, lidé se poohlížejí po lyžích. A nebo máte hodně práce i v létě? Pokud je to slabší část roku, co děláte – čemu se věnujete?
- v létě máme téměř mrtvou sezonu. Část „volného“ času věnujeme obživě = zajištění stabilního příjmu, takže na poloviční úvazek – 5 hod denně - vypomáhám jedné zahraniční firmě.
To nás v létě živí, firmě vypomáhám i přes zimu. Provozujeme také letní prodej vybraného letního zboží, ale pouze okrajově - škoda mít v létě „mrtvý e-shop“.
V posledním roce jsem se pustil do vývoje sjezdové koloběžky (WEX GravityRoller) s vlastními vynálezy – s úpravami, které mi zase u seriových výrobků chyběly.
Chceme lyžovat i v létě – 20km dlouhé sjezdy šumavských svahů jsou úžasným doplňkem – je to v podstatě letní lyžování – pořád z kopce dolů, obloučky jako na lyžích. Jen na současných koloběžkách se stalo už několik těžkých a smrtelných úrazů – koloběžky všeobecně z kopce špatně brzdí – zadní kolo klouže.
Udělali jsme několik úprav, posílili jsme brzdný účinek o 30-40%, zajistili jsme možnost bezpečnějšího překonání jakékoliv nerovnosti – a snažíme se stroj dostat do výroby.
Ještě to ale asi bude chvilku trvat – v létě je ale najednou co dělat

18. Jak odpočíváte – relaxujete?
- ujíždíme na víkendy s vlastním karavanem pryč od civilizace - do lesů a k co nejčistějším vodám.
Jsem přírodní typ, civilizace mne ničí a doslova mi vadí. Den na pláži, u průzračné vody, s rodinou – pod vodou i na hladině, to mne dokáže „vzpružit“.
Tak jako celodenní sjezd na koloběžce v lesích Šumavy.. Je tam obrovské množství energie, jen si najít čas na její „sbírání“

19. Jako vítěz Plzeňského kraje postupujete do celorepublikového finále - to bude 9. prosince v Praze. Jak finále vidíte ?
- nebudete tomu věřit, ale je mi opravdu téměř jedno, co bude v tomto směru dál.
Do soutěže nás přihlásil někdo z našich zákazníků a jenom jsem je nechtěl zklamat – proto jsem doplnil dotazník.
Nemám rád se jakkoliv cítit „nějakým vítězem“ a „někoho porazit“ – aby on – ten druhý a další - měl špatný pocit z toho, že byl „horší“. Takže s radostí přenechám ten „vítězný pocit“ někomu, komu to udělá dobře.
Já nemám rád publicitu, dotazy, rozhovory – focení nebo kamery. Nemyslím si, že pro to budu lepší.

Pro mne je mnohem větší odměna, když mi někdo ze zákazníků napíše, jak mu náš nápad, výuka a výrobky - změnili život – a nyní si plnými doušky může dopřát to, o čem snil – a dříve to nešlo – a každý mu tvrdil, že na to nemá… a on byl po naší výuce a s našimi lyžemi už letos 4x v Alpách, tráví konečně s celou rodinou víkendy i na lyžích – a nefotí mne, nechce rozhovor – a nemusím mu vysvětlovat naše KNOW-HOW.
Když v pondělí přijede na lyžařský kurz 10 dětí, které mají strach z lyžování, a hned odpoledne všichni s úsměvem samostatně lyžují – a na konci kurzu mi přijdou poděkovat, že kurz byl pro ně něco jako sen – to chci, to je cíl mojí práce.

Ne certifikát na zdi a blesky foťáků a kamer – to jediné, co bych z případného postupu do finále rád předal dál, je nové pojetí výuky lyžování – to by totiž mohlo pomoci tisícům zájemců o sportování – a především školním lyžařským kurzům, tedy naší další generaci, kterou v současné době likvidují počítače, tablety a mobilní telefony…..

Především proto se nevzdávám další účasti. (Pozn.autora - až do zaslání podmínek pro postup do finálového kola, které mi v době psaní textů pro IDnes nebyly známé / viz. závěrečný text "Důležité info k....")

20. Kolik je Vám let?
-
Rok výroby 1961 – je to lepší údaj do tisku, než kolik mi je nyní. Ani za 10 let nebude muset čtenář hledat datum vzniku tohoto článku, aby si spočítal můj věk….

 

 

 



 

Důležité info k finálové účasti

 

Proto, že jsem odmítl se zůčastnit osobní kampaně pro "postup do celostátního finále" doporučovaným způsobem = viz. zaslaná rada pořadatele akce k postupu do finále, které probíhá hlasováním / zasíláním SMS veřejností (cena jedné sms je 9,- Kč vč. DPH):

 

"....Dovoluji si Vám přiložit pár rad, jak oslovit své okolí. Umístěte své letáky v prodejně či kanceláři, přiložte je k fakturám a obchodní korespondenci se zákazníky. Uveďte informaci, že se ucházíte o titul Živnostník roku 2015, v záhlaví e-mailu pod svůj elektronický podpis. Kontaktujte představitele Vaší obce, popř. kraje a hospodářské komory s žádostí informovat veřejnost o probíhajícím hlasování.... v případě, že nechcete pro svůj postup nic dělat, propadne Vaše postupové místo ve prospěch dalšího v řadě.... "

 

- zveřejňuji zde i moje stanovisko, které jsem odeslal pořadateli "soutěže" = proč nehodlám obíhat úřady a poštovní schránky mně osobně neznámých obyvatel této republiky, nebo obecní a městské úřady s žádostí o moje "zvolení do funkce":

 

 

Dobrý den – ....

.... Pro můj „postup“ dělám maximum ve svojí prací – ale nepředpokládám, že budu podstatně lepší, když finálové kolo pojmu jako volební agitaci a místo kvalitní práce budu běhat po úřadech, kde mne v podstatě ani neznají, a budu letákovou akcí zahlcovat schránky lidí, kteří nikdy nebyli a nebudou cílenou skupinou našich zákazníků – a opět o naší práci neví vůbec nic.
Sms pak pošlou (možná) pouze kvůli letáku, nebo místní příslušnosti živnostníka. Většina občanů ale dnes na letáky reaguje přesně naopak – a sklidíte pouze výsměch.

Výsledek SMS hlasování každopádně považuji pouze za náhodu, sázku do loterie a šanci na výhru těch, kdo „mají více známých a kontaktů“, a na vlastní práci živnostníka již v tomto případě tak nezáleží…. Záleží více na tom, kdo si teď „sežene víc hlasů“, a kdo zrovna má čas a chuť poslat někomu sms……
(Podotýkám pouze, že v naší obchodní databázi je téměř tisícovka zákazníků, denní návštěvnost našich webových stránek je nyní cca 300-500 návštěvníků denně - ale právě z důvodu neobjektivnosti tohoto způsobu hlasování odmítám tyto možnosti využít – jiný živnostník pracuje se stejným nasazením, stejně kvalitně, skvěle a dokonale – ale nemá k dispozici svoji databázi a navštěvované stránky, bydlí v malé obci a nemá čas objíždět obecní zastupitele a nemá ani chuť si nechat provolávat slávu – a automaticky se propadává na dno a jeho dosavadní práce a výsledky jsou tak znehodnocené – „poráží ho - a je lepší“  pouze někdo, kdo má více kontaktů, kdo objel více úřadů a kdo má nyní na tenhle cirkus víc času.)

S tímto způsobem "soutěžení" ze zásady nesouhlasím a využívat své výhody tak nehodlám.
I z tohoto důvodu nevyužiji ani rozesílání nebo distribuci letáků.

Považuji to za zesměšnění celoroční práce každého, kdo se snaží ve svém oboru dosáhnout maximum poctivou prací – nakonec jinému přidělíte ocenění jenom proto, že lépe agitoval, měl více známých a celý týden místo své práce jezdil po úřadech a přesvědčoval, jak on je nejlepší a pouze jemu by měli všichni dát hlas…
Nepřipomíná Vám to volební kampaně? A co je pak ze slibů… tohle prostě s oceněním práce živnostníka nebo firmy už nemá vůbec nic společného.
To je celé moje stanovisko, které také zvěřejňuji na svých stránkách.

Bylo by dobré se nad tímto problémem logicky zamyslet…

Hezký den – vyřizuje

Václav Vopalecký
WEX SPORT Nýrsko

 

 

 


 

V případě jakýchkoliv dalších dotazů mne kontaktujte písemně.

 

Více info:

 

 

Děkuji za pochopení - V.Vopalecký

 


KošíkKOŠÍK
Celková cena: ..... 0,-

Vyprázdnit košík
Víte, žeVÍTE, ŽE ...

Lyže shorties jsme již v 80. letech prohlásili za lyže budoucnosti? Dnešní doba nám dává za pravdu - úzké a přeplněné sjezdovky, omezování rychlosti na lyžařských svazích, příchod carvingu a úpadek ve fyzické vyspělosti posledních generací vyžaduje i změnu ve vybavení. Budoucnost je v délkách 120 - 140 cm....

NEJSLEDOVANĚJŠÍ

Kofixové svíčky pro opravu skluznic - čiré - průsvitné Kofixové svíčky pro opravu skluznic - klikněte pro větší náhled
Kofixové svíčky pro opravu skluznic - čiré - průsvitné
Cena .... 39,- Kč 

Univerzální tekutý vosk - VOLA Racing - Liquid růžový 1 litr Univerzální závodní vosk pro lyže - snowboard VOLA - klikněte pro větší náhled
Univerzální tekutý vosk - VOLA Racing - Liquid růžový 1 litr
NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Polymerový drát - METAL GRIP - černý 3,5 mm Polymerový drát - METAL GRIP - klikněte pro větší náhled
Novinka
Polymerový drát - METAL GRIP - černý 3,5 mm
Cena .... 1,- Kč 

Polymerový drát - METAL GRIP - černý 3,5 mm Polymerový drát - METAL GRIP - klikněte pro větší náhled
Novinka
Polymerový drát - METAL GRIP - černý 3,5 mm
Cena .... 1,- Kč 
NOVINKY

Vše pro kempování - malý stan pro dva, příslušenství / -30% Kempingový set - stan, spací pytle, židle, batoh - klikněte pro větší náhled
NovinkaAkceSlevaDoporučujeme
Vše pro kempování - malý stan pro dva, příslušenství / -30%
Cena .... 1540,- Kč 

Univerzální teflonový nanovosk OSIXO 24 - vysokorychlostní Univerzální teflonový nanovosk OSIXO 24 - klikněte pro větší náhled
Novinka
Univerzální teflonový nanovosk OSIXO 24 - vysokorychlostní
Cena .... 350,- Kč 
ZBOŽÍ V AKCI

Vše pro kempování - malý stan pro dva, příslušenství / -30% Kempingový set - stan, spací pytle, židle, batoh - klikněte pro větší náhled
NovinkaAkceSlevaDoporučujeme
Vše pro kempování - malý stan pro dva, příslušenství / -30%
Cena .... 1540,- Kč 

UNI box INTEX hranatý - Mega Chill II - 8v1-2016 / -50% Univerzální nafukovací BOX - hranatý - Mega - klikněte pro větší náhled
NovinkaAkceSleva
UNI box INTEX hranatý - Mega Chill II - 8v1-2016 / -50%
Cena .... 245,- Kč 


PŘEPRAVA SLOVENSKO
DPD - do 3.dnů


 



SATELITNÍ MAPA

Satelite Europe
 

 
TEPLOTNÍ MAPA ZDE

 
SNOW RADAR
(V létě déšť)
 

 

 

Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti





 

 

 

 

 

 

 

 

 




 


 
.. více o Heuréce

 




 

 

Obchod je postaven na systému Ekonstruktér.cz

Tento web používá cookies k zajištění plné své funkčnosti. Pokud si nepřejete, aby tento web ukládal na váš počítač cookies, tak máte možnost tento web nepoužívat nebo si změnit nastavení prohlížeče. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací

***************************************************************************

***************************************************************************
2009 - 2018


***************************************************************************

o nás / jak nakupovat / obchodní podmínky / ochrana dat / reklamační řádkontakt - provozovatel obchodu


***************************************************************************