Dnes je pátek 21.7.2017 
  O nás  
Koloběžky - konstrukce
  Jak nakupovat  
Koloběžky - konstrukce
  Obchodní podmínky  
Koloběžky - konstrukce
  Ochrana dat  
Koloběžky - konstrukce
  Reklamační řád  
Koloběžky - konstrukce
  Časté dotazy  
Koloběžky - konstrukce
  Kontakt  
  << Zpět | Do oblíbených | Úvodní strana  

VyhledáváníVYHLEDÁVÁNÍ
 
Naše nabídka
NAŠE NABÍDKAKoloběžky - konstrukce
NovinkyPoslední aktualizaceKoloběžky - konstrukce
AkceZboží v akciKoloběžky - konstrukce
SlevyVýprodej - slevyKoloběžky - konstrukce
DoporučujemeTipy na dárky sklademKoloběžky - konstrukce
BAZARBAZARKoloběžky - konstrukce
CO JINDE NEKOUPÍTECO JINDE NEKOUPÍTEKoloběžky - konstrukce
PŮJČOVNAPŮJČOVNAKoloběžky - konstrukce
Zákazníci hodnotíZákazníci hodnotíKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ ZIMNÍ ZBOŽÍ ▼Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ KRÁTKÉ LYŽE ▼Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceSHORTIES nad 1mKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ délka 110 - 150 cmKoloběžky - konstrukce
- lyžař 50 - 85 kg- lyžař 50 - 85 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař do 95 kg- lyžař do 95 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař do 110 kg- lyžař do 110 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař nad 110 kg- lyžař nad 110 kgKoloběžky - konstrukce
Více info k SHORTIESVíce info k SHORTIESKoloběžky - konstrukce
JAK přiobjednat vázáníJAK přiobjednat vázáníKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ LYŽE SNOWBLADE ▼Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce+ SKIBOARDY do 1mKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ délka do 1 mKoloběžky - konstrukce
- lyžař do 80 kg- lyžař do 80 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař 50 - 95 kg- lyžař 50 - 95 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař 80 - 110 kg- lyžař 80 - 110 kgKoloběžky - konstrukce
- lyžař do 130 kg- lyžař do 130 kgKoloběžky - konstrukce
Více info SNOWBLADEVíce info SNOWBLADEKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceINFORMACE K LYŽÍM ▼ PORADENSTVÍ ▼Koloběžky - konstrukce
JAK VYBÍRAT ...JAK VYBÍRAT ...Koloběžky - konstrukce
VYHLEDAT INFORMACIVYHLEDAT INFORMACIKoloběžky - konstrukce
PORADNA VŠEOBECNĚPORADNA VŠEOBECNĚKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ LYŽE PRO ŠKOLYKoloběžky - konstrukce
SNOWBLADE  pro školySNOWBLADE pro školyKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ FREE-SLOPESTYLEKoloběžky - konstrukce
Freestyle - SlopestyleFreestyle - SlopestyleKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ TURISTIKA - SKIALPYKoloběžky - konstrukce
Skitouring - MTNSkitouring - MTNKoloběžky - konstrukce
Více info SKIALPYVíce info SKIALPYKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ LYŽE PRO NEJMENŠÍKoloběžky - konstrukce
dětské lyžedětské lyžeKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ ZIMNÍ DOPLŇKYKoloběžky - konstrukce
servis, údržbaservis, údržbaKoloběžky - konstrukce
výukové pomůckyvýukové pomůckyKoloběžky - konstrukce
lyžařské a treking holelyžařské a treking holeKoloběžky - konstrukce
vázání, podložkyvázání, podložkyKoloběžky - konstrukce
doplňky, vaky, taškydoplňky, vaky, taškyKoloběžky - konstrukce
lyžařské botylyžařské botyKoloběžky - konstrukce
univerzální voskyuniverzální voskyKoloběžky - konstrukce
boby, saně, zábavaboby, saně, zábavaKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceBAZAR - lyže, boty, bundy, kalhoty, ruksakyKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ bleší trh -Koloběžky - konstrukce
- lyže, vázání, boby- lyže, vázání, bobyKoloběžky - konstrukce
- boty - obuv- boty - obuvKoloběžky - konstrukce
- ostatní bazar- ostatní bazarKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ VAŠE miniRECENZEKoloběžky - konstrukce
JAK TO VIDÍ ZÁKAZNÍKJAK TO VIDÍ ZÁKAZNÍKKoloběžky - konstrukce
Vaše foto-galerieVaše foto-galerieKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce** REVOLUČNÍ LYŽE ** ▼ --- PARODY ---Koloběžky - konstrukce
NOVINKA - SkiLuxNOVINKA - SkiLuxKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▲ Z I M A ▲Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce.Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce.Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceDOPLŇKOVÝ PRODEJKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ L É T O ▼Koloběžky - konstrukce
koloběžky - doplňky, NDkoloběžky - doplňky, NDKoloběžky - konstrukce
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKYKoloběžky - konstrukce
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKY
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKY
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKY
Více info KOLOBĚŽKYVíce info KOLOBĚŽKY
kolečkové bruslekolečkové brusleKoloběžky - konstrukce
Více info In-LineVíce info In-LineKoloběžky - konstrukce
čluny, lehátka, zábavačluny, lehátka, zábavaKoloběžky - konstrukce
campingcampingKoloběžky - konstrukce
nafukovací bazénynafukovací bazényKoloběžky - konstrukce
potápěnípotápěníKoloběžky - konstrukce
dárky, nápadydárky, nápadyKoloběžky - konstrukce
odrážedlaodrážedlaKoloběžky - konstrukce
hračky, pískovištěhračky, pískovištěKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▲ NAHOŘE ZBOŽÍKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce-Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce-Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ DOLE INFORMACE ▼Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceInformace - článkyKoloběžky - konstrukce
DPD ParcelShopDPD ParcelShopKoloběžky - konstrukce
KALENDÁŘ AKCÍKALENDÁŘ AKCÍKoloběžky - konstrukce
PRÁCE u nás - hledámePRÁCE u nás - hledámeKoloběžky - konstrukce
DEALER WEXDEALER WEXKoloběžky - konstrukce
CO JE SHORTIES - SNOWBLADE - SKIBOARDCO JE SHORTIES - SNOWBLADE - SKIBOARDKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ HLEDEJ ZÁSILKUKoloběžky - konstrukce
Česká poštaČeská poštaKoloběžky - konstrukce
Slovenská poštaSlovenská poštaKoloběžky - konstrukce
DPDDPDKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceU NÁS NEKOUPÍTE ...... ▼ BLACK LISTKoloběžky - konstrukce
U NÁS NEKOUPÍTEU NÁS NEKOUPÍTEKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukceDALŠÍ INFORMACEKoloběžky - konstrukce
VÍCE O ZNAČCE WexVÍCE O ZNAČCE WexKoloběžky - konstrukce
WEX-INDEXWEX-INDEXKoloběžky - konstrukce
ZÁRUKA SPOKOJENOSTIZÁRUKA SPOKOJENOSTIKoloběžky - konstrukce
SERVISNÍ RÁDCESERVISNÍ RÁDCEKoloběžky - konstrukce
DÉLKY LYŽÁKŮDÉLKY LYŽÁKŮKoloběžky - konstrukce
NASTAVENÍ VÁZÁNÍNASTAVENÍ VÁZÁNÍKoloběžky - konstrukce
SKUPINY VÁZÁNÍSKUPINY VÁZÁNÍKoloběžky - konstrukce
NÁŠ VIDEOKANÁLNÁŠ VIDEOKANÁLKoloběžky - konstrukce
WEBKAMERY ŠUMAVAWEBKAMERY ŠUMAVAKoloběžky - konstrukce
POTISKY WEXPOTISKY WEXKoloběžky - konstrukce
AKTUALITY-HISTORIEAKTUALITY-HISTORIEKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ NAUČÍME VÁS ....Koloběžky - konstrukce
SEMINÁŘE / ŠKOLENÍSEMINÁŘE / ŠKOLENÍKoloběžky - konstrukce
VÝUKA LYŽOVÁNÍVÝUKA LYŽOVÁNÍKoloběžky - konstrukce
... VÝUKA LYŽOVÁNÍ ... ---- ON-LINE ----... VÝUKA LYŽOVÁNÍ ... ---- ON-LINE ----Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ NAVŠTIVTE NÁSKoloběžky - konstrukce
DNY S WEXY - CRDNY S WEXY - CRKoloběžky - konstrukce
Dny s Wexy - RakouskoDny s Wexy - RakouskoKoloběžky - konstrukce
Pobyty - ŠumavaPobyty - ŠumavaKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ ODKAZY, REKLAMAKoloběžky - konstrukce
Užitečné odkazyUžitečné odkazyKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce▼ HLEDEJ LYŽEKoloběžky - konstrukce
Snowblade GoogleSnowblade GoogleKoloběžky - konstrukce
Krátké lyže GoogleKrátké lyže GoogleKoloběžky - konstrukce
Snowblade SeznamSnowblade SeznamKoloběžky - konstrukce
Krátké lyže SeznamKrátké lyže SeznamKoloběžky - konstrukce
Snowblade HeurékaSnowblade HeurékaKoloběžky - konstrukce
NewsletterNovinky emailem
 
Články▼ KNIHOVNA Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
BEZPEČNÉ LYŽOVÁNÍBEZPEČNÉ LYŽOVÁNÍ
Koloběžky - konstrukce
ZÁSADNÍ OMYLY V LYŽOVÁNÍZÁSADNÍ OMYLY V LYŽOVÁNÍ
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.1Omyl v lyžování č.1
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.2 !!!Omyl v lyžování č.2 !!!
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.3Omyl v lyžování č.3
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.4Omyl v lyžování č.4
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.5Omyl v lyžování č.5
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.6Omyl v lyžování č.6
Koloběžky - konstrukce
Omyl v lyžování č.7Omyl v lyžování č.7
Koloběžky - konstrukce
Zase Omyl ?!?Zase Omyl ?!?
Koloběžky - konstrukce
Přichází krátké lyže ...Přichází krátké lyže ...
Koloběžky - konstrukce
Moje vizeMoje vize
Koloběžky - konstrukce
Proč to dělámProč to dělám
Koloběžky - konstrukce
Poslední agónie... ?Poslední agónie... ?
Koloběžky - konstrukce
Výuka lyžováníVýuka lyžování
Koloběžky - konstrukce
SCI-FI nebo SKUTEČNOSTSCI-FI nebo SKUTEČNOST
Koloběžky - konstrukce
Volba ideální délky lyžíVolba ideální délky lyží
Koloběžky - konstrukce
Jak vznikl SOFTJak vznikl SOFT
Koloběžky - konstrukce
Více o značce WEXVíce o značce WEX
Koloběžky - konstrukce
Tvrdosti lyží - jak na to?Tvrdosti lyží - jak na to?
Koloběžky - konstrukce
Konstrukce lyžíKonstrukce lyží
Koloběžky - konstrukce
Co je to radiusCo je to radius
Koloběžky - konstrukce
Školní lyžování snowbladeŠkolní lyžování snowblade
Koloběžky - konstrukce
Carving radical?Carving radical?
Koloběžky - konstrukce
Co naučí lyže RAX / STAKICo naučí lyže RAX / STAKI
Koloběžky - konstrukce
Snowblade a závody?Snowblade a závody?
Koloběžky - konstrukce
Kuriózní reklamaceKuriózní reklamace
Koloběžky - konstrukce
Opravujeme vytrženou hranuOpravujeme vytrženou hranu
Koloběžky - konstrukce
STAVY SNĚHUSTAVY SNĚHU
Koloběžky - konstrukce
ČAS VE SVĚTĚČAS VE SVĚTĚ
Koloběžky - konstrukce
PRO MÉDIAPRO MÉDIA
Koloběžky - konstrukce
--------------------------------------------------------
Koloběžky - konstrukce
AKTUALITY - HISTORIEAKTUALITY - HISTORIE
Koloběžky - konstrukce


 KONTAKT


DOPRAVA:





SLOVENSKO 11,- EUR
DPD


W-EXKLUZIV:



Počítáme od 08.2009

  

optimalizace PageRank.cz 


 


 Více info KOLOBĚŽKY  - Koloběžky - konstrukce

 

KOLOBĚŽKA WEX a ti druzí....

 

Rozhodl jsem se začít vyrábět koloběžky / na začátku alespoň jeden model... Proč?

 

Asi je to tak, jako u lyží - něco mi chybělo na trhu - a padal jsem na záda, když jsem si na internetu hledal jakoukoliv informaci o koloběžkách...

 

Tak jako u lyží, i tady najednou začali informační trh ovládat - především závodníci. Neskutečně odborné "rady" o technikách odrážení, o "správném" postoji, o "správné" výšce řídítek, o "správné" šířce stupátka - o jedině správném - jedině dokonalém - jedině nejlepším - ježdění na koloběžce.

Padám na záda od počítače a vrtím nechápavě hlavou, když vidím předevádění jízdy na koloběžce ve vysoce pohybově kultivovaném "videonávodu" na "správnou techniku" jízdy na koloběžce a na skvělé vedení odrazů, kterým mne kašpárek na koloběžce žene do mdlob a vyvolává ve mně jediný pocit -

- KOLOBĚŽKU ?!? To nechci ani vidět !

- ten samý pocit ve mně vyvolává na všech koloběžkových webech snad stokrát kopírovaný text (a asi v historii sportu jediný text) - Návod na používání koloběžky nazvaný "Technika jízdy na koloběžce", vyprodukovaný podepsanou studentkou vysoké školy.

Nic proti tomu, pokud bude text jasně označen za nepřístupný pro rekreační jezdce na koloběžkách - OK. Pro závodníky a pro školení na řidičský průkaz ke koloběžkám - OK.

Totiž to, co čtu v popisu "Techniky jízdy na koloběžce" mi dokonale připomíná zkouškové požadavky na řidičský nebo trenérský průkaz.

 

PROBOHA - koloběžkáři, proberte se!

 

To nejkrásnější a nejhezčí na koloběžce je právě to, že NEMUSÍM NA NIC MYSLET.

Že prostě jedu krajinou, nesleduji svoje nohy nebo ruce, bérce a záda - ale kochám se ubíhajícím 3D prostorem kolem sebe, užívám si sjezd s nohama tak složenýma, jak mi je to právě nejpříjemnější, že si vyberu a koupím koloběžku takovou, aby vůbec nebyla vhodná na závodní techniky, aby měla právě hezky širokou, pohodlnou stupačku a nevyžadovala žádné složité přesouvání špiček a patek a celé nohy, když si tam chci přidat nohu druhou, nebo je vyměnit pro odrazy.

Chci (a většina rekreačních uživatelů + začínajích jezdců) koloběžku pro rekreaci a odpočinek, která se vyznačuje měkounkou jízdou, měkými odrazy, stabilitou a jistotou při brždění na nestabilním povrchu a nerovnostech, chci přece koloběžku, na které nebudu balancovat na jedné noze jako provazochodec uprostřed nelogicky uzounké stupačky, ale chci na ní stabilně a pohodlně stát s nohama vedle sebe a řešit rovnováhu i pomocí obou nohou -  a tak díky širšímu stupátku přece mohu i koloběžku řídit!

Tohle všechno - a především vývoj v konstrukci koloběžek v poslední době - mne donutilo si vyrobit koloběžku svojí - na základě logiky, rekreačních potřeb - a bez zatížení mysli "závodními technikami" a "závodní konstrukcí".

Dnes bych pádnými důvody oponoval spoustě názorů na techniku odrazů, na výšku stupátka i na jeho šířku a délku - názorů, které nevychází z konstrukční praxe, ale snad jen z úvah nad plným půllitrem někde po závodech, nebo pouze ze závodních tratí.

Absolutně nechápu, jak může kdokoliv tvrdit, že širší stupátko je nevýhodné pro rovnováhu. Proboha - vždyť i na základě logiky a fyziky je to přesně naopak!

Na úzkém stupátku každý balancuje na jedné noze přesně v geometrickém těžišti jako provazochodec - přesně uprostřed, bez možnosti se o cokoliv opřít - a to rukama i nohama. Jediné, co může při stání uprostřed stupátka držet rovnováhu - je KOTNÍK.

Kotník, který na tenhle pohyb absolutně není vybavený žádným příčným svalem a je konstruovaný na úplně jiné přenosy sil. Boční stabilitu neudrží, spíš si ho vymknete, jakmile se vám koloběžka vykloní na stranu (viz. jízda na běžkách na jedné noze).
Ale vy nedržíte přece nohama stabilitu koloběžky - tady se právě většina "teoretiků" hluboce mýlí - vy držíte především stabilitu trupu = váhu a rovnováhu celého těla. A pokud stojíte na jedné noze - kotník vibruje, třese se a je to dost problém se udržet....

Pokud si stoupnete na obě nohy - z rovnováhy vás jen tak něco nevychýlí.

Na jedné noze - i když se stojí na stupátku za sebou - i pohyb jedné ruky (zkuste odehnat mouchu od obličeje) s vámi praští z koloběžky dolů, nebo značně zamává !

Každopádně u širšího stupátka stojím vždy nohama na jejich vnějších okrajích (tzn. levou nohou na levém kraji, P nohou na pravém okraji) - nikdy uprostřed nebo L nohou na pravém okraji. Je to nejen logické, ale i přirozené. Tak mám přece 100% rovnováhu, odrazová volná noha je v protitlaku proti stojné noze - ta tlačí do vnějšího okraje stupátka, ruce krásně vyvažují rovnováhu - koloběžka se do strany ani nehne, je jako přibitá - KDE JE PROBLÉM? CO je na tom nestabilního ?!?

Při stání nohama na vnějších okrajích širokého stupátka pak vznikají potřebné síly a páky, které se přenáší ze stupátka do řídítek a rukou - a dokážete bez problému jet s držením řídítek pouze jednou rukou. Je to logické a přirozené - a mimořádně stabilní. Uleví se "balancujícímu" kotníku, uleví se rukám i nohám.

Ale stání uprostřed úzkého stupátka? A jenom na jedné noze, nebo s nohama za sebou? Pro rekreační jízdu na koloběžce totální nesmysl, nestabilita a nelogická rada.

 

Viz obrázky /      rovnovážné síly u širokého stupátka:

 

 Rovnovážné síly u úzkého stupátka:

 

A že se u širšího stupátka koloběžka "kříží"? No a co - opět dotaz - kde je problém?

 

Často jsem také četl radu, že "odborníci" nedoporučují zbytečně dlouhé stupátko.

Opět nesmysl - GIGANESMYSL. Stupátko by mělo být co nejdelší - tak dlouhé, jak to vůbec dovoluje konstrukce koloběžky - tedy opravdu CO NEJDELŠÍ. Čím delší, tím lepší - tím pohodlnější - a bezpečnější. Dává jezdci do rukou mohutnou zbraň - hru se zatížením rámu koloběžky v předozadním směru, tak jako u lyží - jinde stojím ve sjezdu, jinde při odrazech, jinde, když potřebuji rychle manévrovat s řídítky = krátké slalomové obloučky mezi nerovnostmi.

Další důvod - každý máme jinak dlouhou nohu / to je jedna věc / takže pro někoho má stupátko vůli, a někdo si tam mačká palce - a především páni závodníci - přemýšlejte hlavou a ne MEDAILÍ za rychlostní rekordy! Logika přece říká - čím více místa pro nohy - tím více pohodlí - a bezpečnosti

Pokud mám možnost se při sjezdu na stupátku přesunout nohama až dozadu - tedy co nejblíže k zadnímu kolu - mohu tak přenést plné zatížení na zadní kolo při brždění (především v prudkém klesání) a to je o 100% účinější, stabilnější a jistější , než když stojím uprostřed rámu na kraťounkém stupátku - nebo nedej bože v přední části rámu! Pokud mi to stupátko dovolí a stojím úplně vzadu, zadní kolo při brždění pak méně klouže, nesmýká, a zároveň si tak mohu stabilizovat koloběžku proti zvedání zadního kola při prudkém zabrždění přední brzdou = vše pouze výhody!

Při prudkém manevrování řídítky (okolo nerovností, mezi dírami a pod.) je při stání úplně vzadu přední kolo odlehčené, koloběžka nemusí vyvážet celou hmotu trupu do stran, a podstatně lehčeji, jistěji a přesněji mohu zatáčet!!! Když stojím uprostřed rámu nebo vepředu, musí koloběžka při každém zatočení "vyvézt" trup do strany = mimo osu jízdy - a to stojí energii, sílu a nestabilitu... je to stejné jako u lyží - u smýkaného oblouku se snažíme, aby trup co nejméně vybočoval ze směru jízdy, pracují pouze nohy....

Pro odrazy a klidnou rekreační jízdu si u delšího stupátka mohu najít tu polohu, která mi nejvíce vyhovuje... pro rekreační odrazy a krátké ruce to může být až úplně vepředu, kdo chce "ranařit" při odrazech kolenem až u brady - stojí úplně vzadu ...

A navíc - pokud mám odpruženou přední vidlici, mohu ji nastavit na nejměkčí odpružení a přemístěním se na dostatečně dlouhém stupátku dopředu a dozadu si mohu pohodlně a skvěle regulovat přední pružení = při odrazech a stání vepředu si "sedne" přední část stupátka co nejblíž k zemi, pružení ztuhne a odrazy jsou efektivnější a pohodlnější.

Při sjezdu a jízdě přes nerovnosti - a z kopce - se pak přesunu dozadu - a měkce nastavené pružení začne příjemně polykat rázy, nerovnosti i příčné vlny, přední vidlice začne pracovat v plném zdvihu, tlumí naplno sjezdy z obrubníků, rány od průjezdu přes díry a kameny - a přední kolo je tak v lepším a stálém kontaktu s terénem = lépe sedí, řízení je měkké a bez drnění rukou.

Napadlo tohle vůbec někoho, kdo prosazuje nesmyslné a nebezpečné "krátké stupátko" ?

A napadlo odpůrce odpružené přední vidlice (prý na co na koloběžce pružnou vidlici - to nechápu ... jsem četl několikrát na diskuzních fórech...) , že kromě popsaných výhod se montáží správně nastavené pružné přední vidlice zároveň odpruží i zadní kolo? Důležitý je ke správně nastavené vidlici také dobře zkonstruovaný rám + stupátko.

Při použití pružné přední vidlice jsou obě kola při jízdě v lepším - stálém a dokonalejším kontaktu s vozovkou, koloběžka je především v zatáčkách podstatně stabilnější, rám trpí menšími rázy (při sjezdu z obrubníku, při přejezdu výtluků a děr) a jízda je podstatně pohodlnější - a bezpečnější.

Koloběžka je totiž jediný dopravní prostředek, který pruží a přenáší údery nerovností od kol na trup jezdce na úplně jiném principu, než všechno, co jinak jezdí po silnicích.

I jinak, než když jedete na kole - pokud nestojíte ve stupačkách!

Pokud stojí jezdec na koloběžce uprostřed stupátka (a opět - čím delší stupátko, tím měkčí je přejezd nerovností!), a pokud jezdec nevisí nesmyslně plnou vahou na řídítkách (tedy stojí pohodlně vzpřímeně, ruce lehce na řídítkách), pak přejezd nerovnosti o výšce 5cm předním kolem se promítne do nadzvednutí trupu pouze 2,5cm. Pokud je přední vidlice odpružená, kde je celkový pružinový zdvih cca 2cm - pak se tělo při přejezdu 5cm nerovnosti pohne nahoru a dolu pouze o 1,5cm. A to platí pro přední - i ZADNÍ kolo !

Ano - to samé ale nastane i při přejezdu nerovnosti zadním kolem! Opět - u 5cm vysokké nerovnosti se na tělo přes stupátko přenese zdvih pouze 1,5 cm! A to i v případě, že koloběžka nemá zadní kolo vůbec odpružené.

Pokud koloběžka není odpružená ani vepředu, působí na tělo jezdce zdvih 2,5cm ... tedy téměř jednou tolik!

Tyto výpočty fungují 100%, pokud jezdec stojí v geometrickém délkovém středu koloběžky. Pokud se přesune více dozadu - je přejezd nerovnosti předním kolem ještě měkčí (tělo se téměř nenadzvedne) - o to více však "hupne" zadní kolo = vyskočí výše / a naopak. V terénu na rovinách je tedy nejvýhodnější stát uprostřed koloběžky, při sjezdu ale musíme více zatížit zadní kolo - a tady je nutné stát úplně vzadu. Tím sice "přitvrdíme" zadní pružení, ale tlačíme tak kolo více do kontaktu s vozovkou....

Proč pruží i zadní kolo, když je odpružená pouze přední vidlice?

Koloběžka a její pružení v jízdě funguje jako pásové vozíky u tanku - rázy, které působí na přední a zadní kolo pouze "otáčí" rámem nahoru a dolů okolo bodu, na kterém stojí jezdec = okolo chodidel = v kotnících.
Tento středový bod je zatížený maximální silou, je tedy tlačený dolů - a přední a zadní kolo skáče volně nahoru. Na trup se přenáší vždy pouze 50% výškového zdvihu, který působí na kola, protože trup stojí v průsečíku  úhlopříček, které vždy půlí přední a zadní zdvih.

Obr.1/ přejezd nerovnosti předním kolem:  

 

 

 

Obr.2/ přejezd nerovnosti zadním kolem:  


Pokud kterékoliv kolo u koloběžky přejede 100% výšku nerovnosti, nadzvihne se trup jezdce (pokud stojí uprostřed délky rámu) pouze o 50% / to se dále poníží o propružení předního kola u odpružené vidlice.

 

Pokud je přední vidlice koloběžky odpružená, propruží při přejezdu nerovnosti plný zdvih pružení - a o tuto část (dělenou dvěma) se ještě zmenší zdvih středu = průsečíku úhlopříček, tedy nohou jezdce.

Pokud pak přejede zadní kolo přes nerovnost, vše se jenom obrátí - úder směřující nahoru přes "kloub", který tvoří zatížená chodidla, se přenese na přední vidlici = řídítka (přední část) jsou tlačená silou úderu (zdvihem zadního kola) přes páku stupačky (na obrázku okolo červeného bodu u nohou jezdce) dolů, přední vidlice se opět stlačí / zapruží o výšku nerovnosti - a trup je opět nadzvihnutý pouze o polovinu výšky nerovnosti poníženou o propružení přední vidlice. Přední vidlice tedy pruží vždy dvakrát - jednou když přejede přes nerovnost přední kolo, podruhé když přes tu samou nerovnost přejede zadní kolo!

Logické - a jasné. Přední odpružená vidlice u koloběžky má v tomto případě dvojí funkci - odpruží naplno nejen přední, ale také ZADNÍ KOLO !

Stejně to funguje u jízdního kola, ale pouze pokud stojíme ve stupačkách - pokud sedíte na sedačce, pruží pouze přední kolo - a úder do zadního se přes rám a sedačku natvrdo přenáší do těla jezdce. Díky geometrii rámu není "vyklápění" rámu pod tělem sedícím na sedačce dostatečné, a 90% úderu pod zadním kolem se přenáší i do trupu jezdce. A to je zásadní rozdíl !

Všechno je to samozřejmně malinko složitější, záleží ještě na tuhosti rámu, vzdálenosti trupu od kol, nastavení pružení, rychlosti + váha jezdce atd....

Ale - milí závodníci a poradci kostruktérů - není koloběžka jako koloběžka, není stupátko jako stupátko a není odpružení jako odpružení. Neexistuje ÚZKÉ stupátko nebo KRÁTKÉ stupátko - vždy existuje pouze stupátko PŘIMĚŘENÉ - přiměřené konstrukci, využití a způsobu používání koloběžky!

Pokud vše sladíte do dokonalého celku, je i koloběžka postavená "v rozporu se zásadami" (závodními) naprosto skvělý stroj - dokonce značně lepší, stabilnější a bezpečnější, než koloběžky s vyzáblým a krátkým stupátkem, které drkotají na neodpružených kolech....

A to je přesně to, co mi na současných koloběžkách vadilo - nudné a drkotající, nepohodlné a často i nebezpečné kostry na přefoukaných a uzounkých galuskách mi prostě na Šumavě nevyhovovaly....... a nejen mně - Viz k dnešnímu dni několik i smrtelných úrazů způsobených především nevhodnou konstrukcí koloběžek - s krátkými a úzkými stupačkami, s neodpruženými a nebrzdícími koly, nebezpečnými v klesání...

..... a když jsem už našel odpruženou koloběžku, bylo tam nepříjemně vysoké stupátko / nevhodná geometrie rámu / nevhodně nastavené pružení / chyběly blatníky / nebrzila z kopce / měla krátké stupátko atd. atd. atd.

Prostě - ano, účelově určitě jsou některé koloběžky někam / pro někoho / skvělé a dostačující - ale pro Šumavské sjezdy, lesní stezky, asfaltované sjezdovky, rekreační mushing - pro každé počasí a zároveň pasující do kufru každého auta - jsem prostě vhodnou koloběžku nenašel...

Všechny popsané"neduhy" odstraňuje, a nové výhody a vylepšení přináší nový model koloběžky - GravityRoller WEX-Rocket


Další téma - něco k odrazům / jak se (ne)odrážet na koloběžce


Info - Veškeré zboží označené skladem máme skladem - doprava ZDARMA od 6000,- Kč
Ke všem lyží zakoupeným u nás získáváte voskování, montáž a seřízení vázání ZDARMA.
Vázání si vybíráte v detailu každé lyže.

ZÁRUKA SPOKOJENOSTI




 Zobrazit jako Třídit podle 

Zapůjčení - koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16 - klikněte pro větší náhled
Zboží je skladem
nic Koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16 - klikněte pro větší náhled
sipkaZapůjčení - koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16

Základní informace:

Rekreační koloběžka 
pro  dospělé a juniory

  • Výška osy řídítek: 105cm
  • Nosnost - 110 kg
  • Hmotnost - 12 kg
  • Délka : 143 cm
  • Možnost zapůjčení až 5 ks

půjčovné 180,- Kč/den


Více informací

Kód: 7364-Nyrsko
nic
sipkaKoloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16

Základní informace:

Rekreační sjezdová
koloběžka
 
pro  dospělé a juniory

  • Výška osy řídítek: 105cm
  • Nosnost - 120-150 kg
  • Hmotnost - 12 kg
  • Délka : 143 cm

možnost zapůjčení/vyzkoušení

NEPRODEJNÝ PROTOTYP
(foto pouze pro ilustraci )


Více informací

Kód: 7364

13900,- Kč
| 556,- EUR
n

Do košíku
nic







▼ Vyhledat informaci na webu www.lyze-snowblade.cz



Kopírování obsahu těchto stránek, článků a popisu zboží a jejich veřejné publikování bez písemného souhlasu provozovatele, nebo bez uvedení odkazu na zdroj textů, je v rozporu se zák. 121/2000 Sb. V případě zneužití textů nebo fotografií bude postupováno podle zákona.

.


Koloběžky - konstrukce
PřihlášeníPŘIHLÁŠENÍKoloběžky - konstrukce
  STAV: nepřihlášen
Koloběžky - konstrukce
 Email:  
 Heslo:  
RegistraceRegistrace
KošíkKOŠÍK
Celková cena: ..... 0,-

Vyprázdnit košík
Víte, žeVÍTE, ŽE ...Eshop
... pevné, nevypínací vázání se na lyžích používalo i v závodním lyžování - a to až do roku 2001? V akrobatickém lyžování - v disciplině AcroSki - se na lyžích nemuselo vůbec používat pojistné vázání - prakticky se jednalo o předchůdce pevného vázání pro skiboard a snowblade..
Koloběžky - konstrukceNEJSLEDOVANĚJŠÍKoloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16 Koloběžka pro rekreaci - WEX - Rocket I - klikněte pro větší náhled
Koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16
Cena .... 13900,- Kč 
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce
Zapůjčení - koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16 Koloběžka pro rekreaci - WEX - Rocket I - klikněte pro větší náhled
Zapůjčení - koloběžka - GravityRoller WEX-Rocket I - 20-16
Koloběžky - konstrukce
Koloběžky - konstrukce



PŘEPRAVA SLOVENSKO
do 3.dnů

DPD - 11.- EUR


 



SATELITNÍ MAPA

Satelite Europe
 

 
TEPLOTNÍ MAPA ZDE

 
SNOW RADAR
(V létě déšť)
 

 

 



Nechte si vyplácet

Až 5 Kč za email !

REKLAMA
 


Reklama zdarma, zvýšení návštěvnosti





 

 

 

 

 

 

 

 

 




 


 
.. více o Heuréce

 




 

 

Obchod je postaven na systému Ekonstruktér.cz

Tento web používá cookies k zajištění plné své funkčnosti. Pokud si nepřejete, aby tento web ukládal na váš počítač cookies, tak máte možnost tento web nepoužívat. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací

***************************************************************************



***************************************************************************

o nás / jak nakupovat / obchodní podmínky / ochrana dat / reklamační řádkontakt - provozovatel obchodu


***************************************************************************


n